  • 21. Data: 2009-11-08 18:29:14
    Temat: Sonda oscyloskopowa 1:100
    Od: "Bonifacy" <B...@b...pl>

    Potrzebuję schemat sondy oscyloskopowej 1:100.
    Typowa sonda 1:10 dołączona do rosyjskiego oscyloskopu C1-99 może nie
    wytrzymać wyższych napięć i przebije któryś z kondensatorów kompensujących.
    Robiłem nią kiedyś pomiary w sieci 230V (jednak brakowało zakresu V/dz i
    dodatkowo trzeba było skręcić czułość potencjometrem sprzężonym z
    przełącznikiem czułości V/dz)

    Chodzi głównie o pomiar napięcia sieci 230V i pomiary w układach zapłonowych
    świetlówek gdzie napięcia w piku (w momencie zapłonu) mogą dochodzić do
    1200V.
    Rezystancja wejściowa nie większa niż 1MOhm aby za bardzo śmieci nie
    zbierało. Pasmo nie jest takie istotne. Jak wyrobi do 1MHz to starczy :)
    Oscyloskop ma wejście 1MOhm/25pF.

  • 22. Data: 2009-11-08 21:23:21
    Temat: Re: Sonda oscyloskopowa 1:100
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 8 Nov 2009 19:29:14 +0100, "Bonifacy" <B...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >świetlówek gdzie napięcia w piku (w momencie zapłonu) mogą dochodzić do

    Pomiary na sieci sondą która ma masę połączoną z oscyloskopem to nie
    jest najlepszy pomysł.
    A może sonda różnicowa? Jeśli nie potrzebujesz wygórowanych parametrów
    możesz ją sam zmajstrować. Dokładny opis był w jednym z polskich
    Elektorów. Zrobiłem, działa.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2009-11-09 18:28:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >Potrzebuję schemat sondy oscyloskopowej 1:100.
    >Typowa sonda 1:10 dołączona do rosyjskiego oscyloskopu C1-99 może nie
    >wytrzymać wyższych napięć i przebije któryś z kondensatorów kompensujących.

    C1-94 - Uwej max 300V, C1-112A - 300V, C1-118A - 250V dla AC
    C1-99 niestety nie znalazłem. Myślę że sonda 1:10 wystarczy.

    >Chodzi głównie o pomiar napięcia sieci 230V i pomiary w układach
    >zapłonowych
    >świetlówek gdzie napięcia w piku (w momencie zapłonu) mogą dochodzić do
    >1200V.

    1200/10=120V. Z wyświetleniem całości może być jednak problem.

    Pomiary na sieci sondą która ma masę połączoną z oscyloskopem to nie
    jest najlepszy pomysł.

    Rosyjskie z reguły nie mają wtyczki z uziemieniem.
    Ja mam dwa kable do osyloskopu jeden z bolcem drugi bez (taki komputerowy)
    Praktykuję to już wiele lat, ja żyję i oscyloskopy też.

    --
    Desoft