  • 21. Data: 2018-06-09 22:42:50
    Temat: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 21:57, mk4 pisze:
    > No przecież jechal tak wlasnie. Tylko co z tego jak popelnil blad.
    > Zamyslil sie, wylaczyl na chwile, cokolwiek. I znow powtorze -
    > przeciez nie zrobil tego celowo. Popelnil blad. A każdy ma prawo sie
    > pomylic, prawda?

    Prawda. Każdy ma prawo obić Ci pysk, zgwałcić matkę i podpalić Wasz dom,
    wcześniej go okradając. :)

  • 22. Data: 2018-06-09 22:53:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 22:42, Uzytkownik pisze:

    > Prawda. Każdy ma prawo obić Ci pysk, zgwałcić matkę i podpalić Wasz dom,
    > wcześniej go okradając. :)

    Nudzisz chłopie.

  • 23. Data: 2018-06-09 22:57:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 22:53, kk pisze:

    > Nudzisz chłopie.

    Bredzisz chłopie.

  • 24. Data: 2018-06-09 23:40:40
    Temat: Re: Przechodzenie. Za blędy trzeba płacić.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zamyslil sie, wylaczyl na chwile, cokolwiek. I znow powtorze - przeciez
    > nie zrobil tego celowo. Popelnil blad. A każdy ma prawo sie pomylic,

    Za blędy trzeba płacić. Ile ? To już określi policjant, lub Sąd.
    Inni dowiedzą się ile zaplacił i zastanowią sie czy warto
    popełniać takie błędy i co zrobic zeby ich nie popełniac.

  • 25. Data: 2018-06-09 23:46:43
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-09 22:42, Uzytkownik wrote:

    > Prawda. Każdy ma prawo obić Ci pysk, zgwałcić matkę i podpalić Wasz dom,
    > wcześniej go okradając. :)

    Odpływasz. Co innego działanie umyślne z zamiarem zrealizowania pewnego
    określonego celu a co innego nieumyślne - pomyłka, błąd, itp.

    --
    mk4

  • 26. Data: 2018-06-10 06:23:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 23:46, mk4 pisze:

    > Odpływasz. Co innego działanie umyślne z zamiarem zrealizowania
    > pewnego określonego celu a co innego nieumyślne - pomyłka, błąd, itp.

    Ale tu nie było błędu tylko celowe działanie. Wypadek był tylko i
    wyłącznie niecelowym skutkiem z tragicznym finałem, celowego działania.
    W tym przypadku celowym działaniem było łamanie przepisów PoRD, które
    wskazałem.

    Zrozum to, że PoRD nie przewiduje żadnego marginesu błędów czy prawo do
    pomyłek. Nieważne czy coś zrobiłeś umyślnie czy też popełniłeś błąd to
    ponosisz za to karę.

    Dlatego ludzie zdają egzaminy na PJ po kilkanaście nawet razy, a
    niektórzy w ogóle PJ mieć nie będą.

    Dopóki ludzie sobie nie uświadomią, że prowadzenie pojazdów to duża
    odpowiedzialność i znikomy margines na błędy, zwłaszcza jeżeli jest to
    zawód i prowadzi się auta ciężarowe to niech nie ważą się wsiadać za
    kierownicę.

  • 27. Data: 2018-06-10 07:53:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2018 21:55:21 +0200, Malkoit napisał(a):

    > Możliwość przejścia przez przejście dla pieszych, czekając krócej.
    > Wystarczy, że pieszy wejdzie na przejście przy kraweżniku
    > i już ma pierwszeństwo na przejściu.
    > Przy krawężniku raczej pojazdy nie jeżdżą.
    > Nie trzeba zmieniać prawa, aby pieszy mógł przejść
    > czekając krócej.

    Po pierwsze, chciałbym zauważyć że często spotykany argument że tzw.
    przejścia dla pieszych są dla ich bezpieczeństwa jest wyssany z palca a
    ich istnienie jest przejawem dyktatu lobby kierowców (podobnie jest z
    tzw. ścieżkami dla rowerów ale to inny temat). W istocie, pieszy na
    przejściu ma takie samo ryzyko przejechania jak w dowolnym innym miejscu
    oraz takie same ograniczenia jak w dowolnym innym miejscu drogi, tyle że
    prawne. Otóż nie wolno mu "wtargnąć". W dowolnym innym miejscu drogi
    "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że nikt tego nie robi z wiadomych
    powodów :) Żeby spowodować że przejścia istotnie się będą różnić pod
    względem faktycznego bezpieczeństwa oraz będą uprzywilejowywać pieszych
    wystarczy zlikwidować prawnego potworka "wtargnąć" i przyjąć że pieszy
    na przejściu ma prawo "wtargiwać" a kierowca ma tak jechać by go nie
    najechać. Wtedy, z konieczności, kierowcy będą musieli dojeżdżać do
    każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie koniec
    z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2018-06-10 08:59:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Prawda. Każdy ma prawo obić Ci pysk, zgwałcić matkę i podpalić Wasz
    > dom, wcześniej go okradając. :)

    Czyzbys był na tak niskim poziomie inteligencji ze nie jestes w stanie
    rozroznic celowego działania od nieumyslnego błedu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 29. Data: 2018-06-10 08:59:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > odpowiedzialność i znikomy margines na błędy, zwłaszcza jeżeli jest
    > to zawód i prowadzi się auta ciężarowe to niech nie ważą się wsiadać

    Co za idiotyczne i oderwane od rzeczywistosci myslenie.
    Zrozum wreszcie ze ludzie błedy popełniali i popełniać będą.
    Nie ze wzlgedu na zła wole, a dlatego ze sa ludzmi!
    Dlatego zawsze trzeba sobie dawac mozliwie duzy margines błedu!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 30. Data: 2018-06-10 09:39:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 07:53:48 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Po pierwsze, chciałbym zauważyć że często spotykany argument że tzw.
    > przejścia dla pieszych są dla ich bezpieczeństwa jest wyssany z palca a
    > ich istnienie jest przejawem dyktatu lobby kierowców

    Zaraz zaraz ... a co to za bajki ?
    Przejscia byly u nas na dlugo przed jakims lobby kierowcow ...

    mnie by tam nawet odpowiadalo, zeby przejscia zlikwidowac, i piesi nie
    mieli zadnych praw :-)

    >(podobnie jest z tzw. ścieżkami dla rowerów ale to inny temat).

    No coz, mnie rowery na jezdni troche przeszkadzaja, ale kto naciska na
    te sciezki - lobby rowerzystow, czy samochodziarzy ?

> [...]
    > prawne. Otóż nie wolno mu "wtargnąć". W dowolnym innym miejscu drogi
    > "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że nikt tego nie robi z wiadomych

    No ale jest pare innych drobnych roznic
    -na przejsciu kierowca ma zachowac szczegolna ostroznosc, na ulicy
    zwykla,
    -na przejsciu nie wolno wyprzedzac, na ulicy wolno,
    -jak juz pieszy wejdzie na przejscie, z zachowaniem ostroznosci, to
    zyskuje pierwszenstwo, ktorego na jezdni nie ma. Co prawda i tak go
    przejechac nie mozna, ale to on ma uwazac.

> [...]
    > każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie koniec
    > z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)

    Otoz to. Dlatego przeciwko temu lobby swiadomych kierowcow protestuje
    w zarodku :-)
    Pojezdzij tak przez tydzien zwalniajac przed kazdym przejsciem do
    5km/h :-)

    No i ... juz kiedys byl Red Flag Act, ale znieslismy.

    J.