  • 11. Data: 2018-06-09 13:37:40
    Temat: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "CTP" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d1d3a93e-56f0-4363-94f6-e5fdfc7e87ee@googlegrou
    ps.com...
    W dniu sobota, 9 czerwca 2018 07:20:12 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > , ale debilowi z TIR-a nie przeszkadza to w ogóle, żeby dalej zapierdalać.
    >
    > Dla tego debila nie istnieją:
    >
    > Art.19 Pkt.1
    >
    > Art.19 Pkt.2 Ppkt.3
    >
    > Art.25 Pkt.1
    >
    > Art.26 Pkt.1
    >
    > Art.26 Pkt.3 Ppkt.1
    >
    > Art.26 Pkt.3 Ppkt.2

    > Paragrafy im życia nie zwrócą.

    > CTP

    Ale może zapobiegną następnym, podobnym wypadkom.

  • 12. Data: 2018-06-09 13:39:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W chuja robisz innych trollowaniem. Przestaje Cie karmic to szybciej zdechniesz, bez
    wchodzenia jedna noga na jezdnie.

  • 13. Data: 2018-06-09 15:19:58
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 13:37, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "CTP" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ale może zapobiegną następnym, podobnym wypadkom.

    W jaki sposób ?

  • 14. Data: 2018-06-09 16:51:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 15:19, kk pisze:
    ps.com...

    > W jaki sposób ?

    Choćby w taki, że się uświadomi takim debilom jak podpisujący się tutaj
    CTP, że odpowiedzialność i wina nie jest tam, gdzie oni sobie wyobrażają.

  • 15. Data: 2018-06-09 17:33:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 13:25, CTP pisze:

    > Klasyka! Zginęli ludzie a ten idiota sypie paragrafami. Paragrafy im życia nie
    zwrócą.
    > CTP

    Ale może otworzą oczy debilom takim jak ty, którzy doszukują się winy
    nie tam gdzie ona jest.

    Niestety w takich sytuacjach prokurator nie dyskutuje z gówniarzami
    tylko orzeka winę na podstawie paragrafów, a ja ci to piszę, żebyś
    zrozumiał, że w takich sytuacjach nie jest winnym ten, kto zatrzymuje
    się, aby przepuścić pieszego tylko ten, kto nie stosuje się do przepisów
    PoRD.

    Przyjrzyj się dokładniej na tym filmie. Kierowca białego auta nie hamuje
    ostro, a widząc za sobą zapierdalającą ciężarówkę nawet wjeżdża na
    przejście, aby dać miejsce debilowi z TIR-a. Ten nadal zapierdala i nie
    zwalnia, kiedy orientuje się, że powinien hamować podejmuje próbę
    ominięcia białego samochodu co kończy się utratą panowania nad
    samochodem i wypadkiem.

  • 16. Data: 2018-06-09 18:02:56
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "kk" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > W jaki sposób ?

    Przestudiuj po kolei te artykuły z PoRD i stosuj się do nich.
    Na pewno ci nie zaszkodzi, a pomóc może.
    Być może unikniesz wypadku jak z tego wątku.

    Pierwszy od góry cytuję niżej :

    Prędkość i hamowanie

    Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością
    zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich
    ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności
    drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

  • 17. Data: 2018-06-09 18:21:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 08:04, mk4 pisze:

    > Ale watpie, zeby on jechal jakkolowek istotnie szybciej niz 50km/h.
    >
    > Wiec caly dalszy wywod jest bez sensu i oparty na nieprawdziwych
    > przeslankach.
    >
    > Odrobine obiektywnego podejscia, bo dryfujesz z ekstremistami.
    >
    > A nie wyhamowal bo za pozno zaczal. No ale przeciez każdy ma prawo do
    > blędu, czyż nie?

    Co to znaczy "każdy ma prawo do blędu"?
    Prawo nie przewiduje prawa do popełniania przestępstw czy wykroczeń.
    Przewiduje natomiast surowe kary.

    > Dlatego uważam, że podwójne zabezpieczenie (czyli tak jak jest teraz)
    > jest po prostu rozsadniejsze. No bo jak jedna strona popelni blad to
    > druga moze go naprawic. A w sytuacji kiedy wszystko ma spoczac na
    > jednej stronie  (kierowcy) to kto naprawi jego błąd? Pieszy, ktory na
    > slepo bedzie wchodzil na przejscie? Nie za bardzo.

    To takie tłumaczenie jakby ktoś Cię napadł z nożem i zadał Ci cios, a Ty
    byłbyś ukarany za to, że akurat znalazłeś się w miejscu dźgnięcia noża.

    Nie istnieje coś takiego jak naprawianie błędu drugiej strony. Młodzi -
    gniewni mają błędne wyobrażenia, że prawodawca zwalnia ich z
    odpowiedzialności i przerzuca winę na drugą stronę. Wyobrażają sobie, że
    dzięki takim podwójnym zapisom są zwolnieni z odpowiedzialności i mogą
    zapierdalać i mieć w d.... prawo. Niestety to tak nie działa. Podwójny
    zapis tylko i wyłącznie pozwala na przeżycie drugiej stronie w razie
    pomyłki pierwszej strony. To jest tylko i wyłącznie zasada przeżycia.

    Za nieudzielenie pierwszeństwa kara i tak się należy. Tyle, że jak nie
    dojdzie do wypadku to mało kto ją egzekwuje, bo nie ma policjanta przy
    każdym przejściu dla pieszych. Ale ze względu na montowany monitoring
    już się to zmienia.

  • 18. Data: 2018-06-09 19:40:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2018 o 08:04, mk4 pisze:

> [...]
    > stronie  (kierowcy) to kto naprawi jego błąd? Pieszy, ktory na slepo
    > bedzie wchodzil na przejscie? Nie za bardzo.

    Ale teraz nie ma podwójnego zabezpieczenia (w większości przypadków).
    Gro kierowców uważa, że pieszy ma pierwszeństwo, ale jak nic nie jedzie
    (co fachowo nazywamy "ustąpieniem pierwszeństwa") i jak pieszy "popełni
    błąd" to jest już za późno i mamy "wtargnął".

    Rozsądek, kultrura - wszystko jest wskazane, ale nie może zmieniać
    pierwszeństwa przepisowego ani go rozmywać. Możesz kogoś puścić, możesz
    skożysztać z czyjejś uprzejmości, ale nie możesz wymuszać na kimś
    pierwszeństwa.

    Póki co pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, żaden przepis nie zabrania
    go przwepuścić, natomiast jest kilka przepisów które zabraniają
    wyprzedzania, omijania i rozjeżdzania pieszych. Przepisy są to jasne,
    wina również.

    Shrek

  • 19. Data: 2018-06-09 21:57:36
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-09 18:02, Malkoit wrote:
> [...]
    > drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    No przecież jechal tak wlasnie. Tylko co z tego jak popelnil blad.
    Zamyslil sie, wylaczyl na chwile, cokolwiek. I znow powtorze - przeciez
    nie zrobil tego celowo. Popelnil blad. A każdy ma prawo sie pomylic, prawda?

    --
    mk4

  • 20. Data: 2018-06-09 22:40:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 18:02, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "kk" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przestudiuj po kolei te artykuły z PoRD i stosuj się do nich.

    Nie mam na to najmniejszej ochoty