  • 11. Data: 2016-09-26 13:40:07
    Temat: Re: Przechowywanie starych HDD w domu
    Od: "Jacek W." <j...@t...spam.pl>

    W dniu 23.09.2016 o 20:36, RadoslawF pisze:

    > Bo nie używali cyny bezołowiowej.

    Cyna bezołowiowa swoją drogą, ale utleniacze stosowane w produkcji
    chipów, to jeszcze większe świństwo.
    Dysk pracuje czy nie, a to świństwo go żre.

    Jacek W.

  • 12. Data: 2016-09-26 19:34:43
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    W dniu 23.09.2016 o 20:36, RadoslawF pisze:
    > Bo nie używali cyny bezołowiowej.

    Tylko że cyna bezołowiowa nie ma jednak, z tego, co się
    orientowałem, wcale gorszych właściwości. Mniejsza trwałość
    wynika z wielu innych czynników (m.in. większej wrażliwości
    na uszkodzenia wynikającej z większego stopnia skomplikowania,
    większej gęstości zapisu, większych wymogów dokładności),
    niż z samej cyny.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 13. Data: 2016-09-26 21:55:26
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.09.2016 Radosław Sokół <r...@g...one.pl> napisał/a:

    > Tylko że cyna bezołowiowa nie ma jednak, z tego, co się
    > orientowałem, wcale gorszych właściwości. Mniejsza trwałość

    Ma. Hint: wąsy cynowe.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 14. Data: 2016-09-28 02:00:19
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj RadoslawF, 25 wrz 2016 w news:ns92um$lhq$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Brednia popularyzowana przez eko oszołomów.
    > Teraz trafia nie na śmietnik tylko do recyklingu.
    > Ale dyrektywa jest dla takich co chcieli by jak kiedyś
    > używać dwudziestoletniego urządzenia. Się samo zepsuje to
    > i nie poużywają tylko grzecznie oddadzą de recyklingu.

    Gdzieś kiedyś widziałem statystykę wykorzystania ołowiu w przemyśle i
    elektornika to był malutki procent - pamiętam, że akumulatory miały
    znaczny udział.
    A co do RoHS, to nie bez powodu nie dotyczy wojska i medycyny(sprzętu)