  • 11. Data: 2018-11-17 10:53:30
    Temat: Re: Przedłużacz wewnętrznej...
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 5beef8c8$0$494$6...@n...neostrada.pl

    > Nie jest niestabilny.

    > Po to, by z nich korzystać tam, gdzie nie ma dostępu do netu.

    Ale to dość kiepskie mapy.. i sam program.

    > Ale nie szybszej niż telefon. ;)
    > Co z tego, że sama karta jest szybka, jeśli
    > telefon nie potrafi wykorzystać tej szybkości?
    >
    > Niestety Android czyni z karty pamięci ,,pamięć
    > podręczną'' -- więc warto zadbać i o A1, i o szybki zapis.

    Czytałem w necie że szybka karta to podstawa gdy się planuje ją
    wykorzystywać jako pamięć wewnętrzną.

    > Pamiętam, że coś kupiłeś, ale nie pamiętam, co.

    Śliski jak piskorz i i długi jak węgorz, czyli TP-Link Neffos x1 max.
    Parametry ogólnie z grubsza ok (poza koszmarnie słabą baterią), ale
    ergonomia zdecydowanie nie do zaakceptowania.

    > Gdybym dziś mógł nie kupić Monstera i Overmaxa...
    > Overmax to strata pieniędzy a Monster to strata
    > i pieniędzy, i ucha.
    >
    > -=-
    >
    > Asus Max z kartą pamięci w roli rozszerzacza ;) pamięci
    > wewnętrznej pracuje poprawnie. Jeśli jakaś aplikacja źle
    > współpracuje z kartą można ją cofnąć do pamięci wbudowanej...

    Monster ogólnie jest chwalony...  Akurat w Neffosie to nie muszę nic
    kombinować z kartami bo pamięci ma dosyć, mam go już z pół roku a nie
    nie wykorzystałem nawet połowy.

    Co do aplikacjach na SD, w Acerze wypróbowałem całą masę programów, ale
    nie zauważyłem żeby któraś z nich gorzej chodziła z racji tego że jest
    zainstalowana na karcie zewnętrznej. Ale u Ciebie pewnie o co innego
    chodzi.

  • 12. Data: 2018-11-17 10:54:56
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 5beef8f8$0$494$6...@n...neostrada.pl

    > Niewiele jest do nauczania...
    >

    > Warto dać do smartfonu z Androidem szybką kartę pamięci,
    > gdyż Android czyni sobie ,,pamięć podręczną'' także
    > z karty pamięci... Zatem warto celować i w A1 (lub
    > wyżej), i w U3 (lub wyżej), i V90...
    >

    > IMO wkrótce tylko takie karty będą w sprzedaży...
    >
    > SDHC są tylko do 32 GB -- od 32 w górę są tylko SDXC.
    > (32 są i HC, i XC)

    No, jednak jest się czego uczyć - te parametry nic mi nie mówią.

    > Acer ma A4, zaś ja piszę o tym, co oferuje A6 i wyższe.
    >
    > W A6 wszystko jest ,,pamięcią wewnętrzną'' -- i wbudowana pamięć,
    > i karta pamięci, o ile jest stosownie sformatowana, ale... Ale
    > mimo tego, że wszystko jest ,,pamięcią wewnętrzną'', podział na
    > 'pamięć wbudowaną' i na 'kartę pamięci' nadal istnieje.

    W A4 to też pewnie zależy jak kartę się sformatuje. Podobno są nawet do
    takiej operacji odpowiednie programy, a w A6 jest to dostępne "z urzędu".

    Czyli jest jak w A4 - usunięcie fabrycznych programów nie zwiększa
    ilości wolnego miejsca w "pamięci wbudowanej"?

  • 13. Data: 2018-11-17 21:13:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5befe4e8$0$486$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to dość kiepskie mapy.. i sam program.

    Dla mnie -- dobre. I mapy Googli są wg mnie dobre, i program...

    > Czytałem w necie że szybka karta to podstawa gdy się planuje ją wykorzystywać jako
    pamięć wewnętrzną.

    Ale co ma być szybkie?

    - zapis sporadyczny
    - zapis ciągły
    - czytanie
    - liczba transakcji na sekundę

    Co z tego, że mały plik karta zapisze szybko, jeśli zapiywać
    ciągle nie potrafi szybko? Co z tego, że transfer jest wysoki,
    skoro dostęp jest dłuuuugi?

> [...]
    ogólnie z grubsza ok (poza koszmarnie słabą
    > baterią), ale ergonomia zdecydowanie nie do zaakceptowania.

    Przez kogo? Przez tych, którzy nigdy go nie dotknęli?
    Skoro wg Ciebie taki dobry -- dlaczego nie kupiłeś Monstera? ;)

    > Akurat w Neffosie to nie muszę nic kombinować z kartami bo pamięci ma dosyć, mam go
    już z pół roku a nie nie wykorzystałem nawet
    > połowy.

    U mnie miejsce wolne spadało poniżej 250 MB -- mimo
    periodycznego ;) kasowania aplikacji...

    > Co do aplikacjach na SD, w Acerze wypróbowałem całą masę
    > programów, ale nie zauważyłem żeby któraś z nich gorzej
    > chodziła z racji tego że jest zainstalowana na karcie
    > zewnętrznej. Ale u Ciebie pewnie o co innego chodzi.

    O co innego. ;)

    -=-

    Na razie mam problem tylko z jednym programem, który ,,zacina
    się'', gdy jest zainstalowany na karcie. Ale masa programów
    musi pozostać na wbudowanej. Programy na karcie zajmują nieco
    mniej miejsca niż w pamięci wbudowanej.

    Dla mnie moja karta jest dobra -- na razie nie żałuję tego,
    że kupiłem A1/U3/V30 czy lepiej.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 14. Data: 2018-11-17 23:51:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pspsq9$tnl$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > się'', gdy jest zainstalowany na karcie. Ale masa programów
    > musi pozostać na wbudowanej. Programy na karcie zajmują nieco

    speed test Ookla
    http://www.speedtest.net/

    Mogę odpalić via WWW, lub korzystać z zacinającej się, lub pozostawić na wbudowanej.
    BTW -- właśnie ta strona pokazała mi, że moja szybkość to 466,16 Mb/s. ;) Nieźle. ;)

    > Dla mnie moja karta jest dobra -- na razie nie żałuję tego,
    > że kupiłem A1/U3/V30 czy lepiej.

    + że nie kupiłem A1/U3/V30 czy lepiej.

    -=-

    Aby było jasne -- kupiłem Toshibę mikroSDXC C10 U1 za 29,99 pln.

    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2018-11-18 10:04:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Trybun:
    >
    > : usunięcie fabrycznych programów nie
    > : zwiększa ilości wolnego miejsca
    > : w "pamięci wbudowanej"?
    >
    > Zwiększa.

    Naprawdę po odinstalowaniu kilku _fabrycznych_ programów znikł Ci
    komunikat o braku miejsca w pamięci wewnętrznej?

  • 16. Data: 2018-11-18 10:06:43
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Co z tego, że mały plik karta zapisze szybko, jeśli zapiywać
    > ciągle nie potrafi szybko? Co z tego, że transfer jest wysoki,

    Operacje na nich przeprowadzane. Tak że przykladowo zapisze szybko mały
    i duży plik.

    > Przez kogo? Przez tych, którzy nigdy go nie dotknęli?
    > Skoro wg Ciebie taki dobry -- dlaczego nie kupiłeś Monstera? ;)

    Tu sugeruje się tylko opiniami z netu i tematycznej prasie. A w nich
    opinie o Monsterze są dobre. Pomyślałeś o tym że to tylko Twój
    egzemplarz mógł być wadliwy?

    > U mnie miejsce wolne spadało poniżej 250 MB -- mimo
    > periodycznego ;) kasowania aplikacji...

    W Acerze mam jeszcze mniej, nawet Opery (coś około 7MB) nie mogę
    zaktualizować. Jak można było tak dobry sprzęt spartolić tak małą
    ilością pamięci..

> [...]
    > mniej miejsca niż w pamięci wbudowanej.
    >
    > Dla mnie moja karta jest dobra -- na razie nie żałuję tego,

    Tego akurat nie wiesz, może jakaś inna jest jeszcze lepsza.;-)

  • 17. Data: 2018-11-18 10:07:25
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > + że nie kupiłem A1/U3/V30 czy lepiej.
    >
    > -=-
    >
    > Aby było jasne -- kupiłem Toshibę mikroSDXC C10 U1 za 29,99 pln.

    Kiedyś Toshiba była wyznacznikiem jakości. Dzisiaj ich telewizor po dwu
    latach użytkowania nadaje się tylko do oglądania przekazów
    telewizyjnych, cały pakiet "Toshiba Place" jest zdezaktualizowany. Nawet
    YT już nie działa, mało tego - nie działa już nawet programowy
    odtwarzacz video.

  • 18. Data: 2018-11-18 19:28:02
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-18 o 11:07, Trybun pisze:

> [...]
    > telewizyjnych, cały pakiet "Toshiba Place" jest zdezaktualizowany. Nawet
    > YT już nie działa, mało tego - nie działa już nawet programowy

    A co ma wspólnego telewizor z kartą pamięci w telefonie?

    --
    animka

  • 19. Data: 2018-11-19 12:09:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Trybun:
    >
    > : Naprawdę po odinstalowaniu kilku
    > : _fabrycznych_ programów znikł Ci
    > : komunikat o braku miejsca w pamięci
    > : wewnętrznej?
    >
    > Skąd wniosek o znikaniu?
    > Mnie stale brakuje wolnego miejsca. Niemal każdy update każdej
    > aplikacji pochłania kolejne megabajty...
    >
    > Nie mam zainstalowanych kilku aplikacji, lecz kilkaset...

    Z efektu "zwiększenia" wolnej przestrzeni w pamięci wewnętrznej.

    Spokojnie można wyłączyć automatyczne aktualizacje, i robić to
    selektywnie. W praktyce to powinno wyglądać tak - próbujesz
    zaktualizować np Operę, dostajesz komunikat że jest to niemożliwe ze
    względu na brak miejsca w pamięci. Wywalasz systemową APK, np Chrome, i
    próbujesz znowu zaktualizować Operę, tym razem nie powinieneś mieć
    komunikatu bo Chrome ważyło/ył coś około 50MB a Opera zaledwie
    kilkanaście. Masz tak? Założę się że nie, a więc teoria o tym że
    zwiększa Ci się miejsce w pamięci wewnętrznej nie warta funta kłaków.

  • 20. Data: 2018-11-19 12:10:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-11-18 o 19:28, Animka pisze:

    > A co ma wspólnego telewizor z kartą pamięci w telefonie?

    Mowa była o firmie Toshiba i jakości produktów przez nią wytwarzanych.