  • 1. Data: 2018-11-14 01:06:31
    Temat: Przedłużacz wewnętrznej...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Właśnie przedłużyłem wewnętrzną za pomocą mikroSD -- OK,
    ale nie ogarniam bałaganu. :) Nie jest to po prostu
    przedłużenie, ale coś znacznie lepszego -- na razie
    testuję.

    Kupiłem w EuroAGD najtańszą mikroSD (niespełna
    3 dychy za 32 GB) i wrzuciłem ją do Asusa, po
    czym przeformatowałem ją na przedłużkę...

    Od czasu qpna (lipiec/sierpień 2016 r.) Asus nieco
    namieszał, ale i zadbał też o to, by przedłużać...

    Nie wiem, jak ta karta jest widoczna poza smartfonem -- ponoć
    można ją widzieć tak, jak zwyczajną kartę, ale spartycjonowaną.
    Na razie kopiuję to i owo -- po kopiowaniu postaram się podczepić
    tę SD do laptopa...

    -=-

    OsmAnd pracuje (na oko) poprawnie, kamerka też, inne aplikacje
    chyba też, choć muszę nieco pozamiatać, bo na wyjętej mikroSD
    16 GB sporo było. ;)

    Telefon nie pracuje wolniej -- a chyba nawet nieco szybciej.
    Przed tym przedłużeniem schodziłem do paruset MB wolnego
    miejsca na wewnętrznej, co dawało skutki katastrofalne!

    Teraz na wewnętrznej mam 1.7 GB pustki, ale chyba ;)
    aplikacje mogę instalować na karcie... Telefon pokazuje
    i zsumowane i miejsce, i rozbicie -- na wewnętrzną i na SD.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 2. Data: 2018-11-14 02:29:35
    Temat: Re: Przedłużacz wewnętrznej...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" psfoud$svf$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > można ją widzieć tak, jak zwyczajną kartę, ale spartycjonowaną.
    > Na razie kopiuję to i owo -- po kopiowaniu postaram się podczepić

    Są dwie partycje na dysku GPT -- 16 MB FAT i reszta niepojętna. ;)
    Na razie za wcześnie na mój dostęp do tej karty spoza smartfonu.

    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2018-11-14 18:18:56
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > aplikacje mogę instalować na karcie... Telefon pokazuje
    > i zsumowane i miejsce, i rozbicie -- na wewnętrzną i na SD.

    Jak to "przedłużyłeś", chcesz powiedzieć że rozszerzyłeś na pomocą
    microSD "pamięć wewnętrzną" telefonu? O ile nie jest to jakaś karkołomna
    operacja to mógłbyś zdradzić jej szczegóły?

  • 4. Data: 2018-11-15 02:16:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5bec58ac$0$498$6...@n...neostrada.pl

    > Jak to "przedłużyłeś", chcesz powiedzieć że rozszerzyłeś na pomocą microSD "pamięć
    wewnętrzną" telefonu? O ile nie jest to jakaś
    > karkołomna operacja to mógłbyś zdradzić jej szczegóły?

    Może wytrzeźwiej, zanim przeczytasz?... :)
    (pytałeś o to wielokrotnie)

    Karkołomne to nie jest -- ale od jakiegoś czasu producenci
    blokują tę Androidową możliwość. Asus niby blokuje, ale
    daje możliwość przedłużenie. Trzeba:

    - włączyć ,,tryb programisty'' (czy jakoś podobnie nazwany)
    w smartfonie (w Asusie trzeba klepnąć kilka (chyba 7) razy
    w numerek, aby odblokować stosowny suwaczek -- zanim będzie
    koniec klepani, Asus uprzejmie poinformuje o zbliżaniu ;) się
    do ,,programisty'')

    - ściągnąć do PeCeta (i zainstalować) ADB

    - podpiąć przewodem USB smartfon do PeCeta

    - odpalić ADB spod Administratora (przykładowo prawym myszy
    na lewy dolny róg W10 -- tam, gdzie jest wyłączanie itp.)

    - podać komendę odblokowującą
    ('adb shell sm set-force-adoptable true')

    - sformatować stosownie kartę (są tylko dwie możliwości)

    i warto:

    - potwierdzić chęć kopiowania ,,obrazków'' na kartę...

    Poniżej masz kilka przydatnych linków:

    https://dariusz.wieckiewicz.org/android-6-powiekszen
    ie-wewnetrznej-pamieci/2/
    https://morfikov.github.io/post/android-formatowanie
    -karty-sd-jako-pamiec-wewnetrzna/
    https://www.asus.com/zentalk/forum.php?mod=viewthrea
    d&tid=79993&page=1

    Ale przedłużanie działa dopiero od Androida 6 -- Twój Acer
    (o ile go jeszcze masz) tego raczej ;) nie ma.

    -=-

    Asus Max tuż po kupnie miał A5 -- szybko/bezzwłocznie zapgrejdowałem go
    do A6. Wtedy oczom moim ukazała się możliwość stosownego formatowania
    karty, ale karty tak wówczas nie formatowałem, bo chciałem to uczynić
    dopiero wtedy, gdy będą tanie karty o pojemności przynajmniej 32 GB.

    Gdy tuż po kupnie chciałem sformatować świeżą kartę -- ani ,,trybu
    programisty'' nie ujrzałem, ani takiego formatowania... Rzuciłem
    zapytanie do Googli i dostałem masę odpowiedzi...

    -=-

    Niemal wszystko pracuje poprawnie i nieco szybciej niż przed przedłużeniem... Ale:

    - mapa Googli nie chce pracować w offlajnie -- krzyczy, że brak jej karty SD...
    (jestem betatesterem tej mapy, więc chyba napiszę w wolnej chwili do Googli,
    aby coś z tym uczyniono)

    - systemowe budziki straciły muzykę (trzeba poustawiać nowe melodyjki)

    - coPilot czy Waze trochę musiały popracować nad sobą,
    aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości

    - nad innymi (nad OsmAndem też) aplikacjami ja musiałem
    popracować, by odnalazły się w nowej rzeczywistości...

    -=-

    Tyle na razie -- zapewne w przyszłości pojawią się kolejne niedogodności. ;)

    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2018-11-15 14:06:01
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Tyle na razie -- zapewne w przyszłości pojawią się kolejne

    Jest karkołomne, sam piszesz - "odpowiednio sformatować", u mnie ten
    punkt jest nie do przeskoczenia. Kartę mogę formatować tylko jako FAT32.
    Rzecz dotyczy telefonu z A4xx, ale żeby i nie było sprawdziłem w innym
    telefonie z A7, tutaj także nie ma innej opcji formatowania w  niż
    FAT32. Wychodzi na to że chyba taką opcję formatowania ma tylko A6.

    A nie uniknąłbyś tych problemów przywracając ustawienia fabryczne i
    instalacji APK od nowa? Oczywiście w wypadku Google Maps to może nie
    przynieść  efektu, ale przy innych programach to kto wie..

  • 6. Data: 2018-11-16 01:02:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pskals$81r$...@n...news.atman.pl

    > Następnym razem będę celował ;) w tanie 64 GB A1 V90 U3... Być
    > może w A więcej, V więcej, U więcej... Jeśli nie potłukę Maksa
    > zbyt wcześnie...

    Przykładowo -- takie:

    https://www.gearbest.com/memory-cards/pp_00926951907
    6.html?wid=1433363
    64 GB za niespełna 74 pln w Chinach

    coś. :) U3, V30, A1

    Nie wiem, jaką wartość ma w telefonie A1 -- to jest coś na kształt IOpsów.
    V30 to szybkość zapisu -- IMO raz zapisujemy i wiele razy odczytujemy,
    więc być może szybkość zapisu nie jest makabrycznie istotna. Tak czy
    siak -- aplikacje zainstalowane na karcie pamięci u mnie ładują się
    znacznie dłużej niż zainstalowane na pamięci wbudowanej.

    Chyba nie każdą aplikację można zainstalować na karcie pamięci.
    Chyba, bo widzę możliwość hurtowego wywalenie wszystkiego na
    kartęp z pwbudowanej.

    OsmAnd daje się przenieść na kartę -- i poza tym, że ładuje się teraz
    jeszcze wolniej (wiem -- trudno w to uwierzyć, że do tej pory ładował
    się szybko) chyba nic nie uległo pogorszeniu -- a wolnego miejsca
    sporo przybyło.

    -=-

    Dostęp do wszystkiego spoza telefonu jest -- i via net, i via drut USB.
    Zapewne można (za sprawą OTG) też podłączyć penflaszkę bezpośrednio do USB.

    -=-

    Na razie nie mam czytnika na USB3 -- więc nie mogę porównywać
    nawet transferów kart pamięci. Tym bardziej nie mogę niczym
    porównywać IOPsów.

    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2018-11-16 18:05:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Trybun:
    >
    > : A nie uniknąłbyś tych problemów
    > : przywracając ustawienia fabryczne
    > : i instalacji APK od nowa?
    >
    > Zbyt długo by to trwało -- nic w zamian nie dając.

    No, nie wiadomo, uporządkowanie, a więc można oczekiwać większej
    stabilizacji systemu.

    > : Oczywiście w wypadku Google Maps
    >
    > Odpuściłem sobie dawne mapy
    > (kasując dane map) offlajnowe i po prostu zaznaczyłem mapy (na
    > razie tylko jedną) od nowa. Stare obszary są mało istotne, skoro
    > nie jeżdżę do Wieńca...

    A po co Ci Google Maps offline? Przecie to nie są jakieś super dokładne
    ani ultra aktualne mapki, sam program pozostawia też wiele do życzenia..

    > -=-
    >
    > Programy zainstalowane na karcie uruchamiają się znacznie dłużej
    > niż programy zainstalowane na pamięci wbudowanej, ale miejsce
    > wolne wreszcie jest! Znacznie -- czyli na oko ;) półtora raza
    > dłużej.
    >
    > Następnym razem będę celował ;) w tanie 64 GB A1 V90 U3... Być
    > może w A więcej, V więcej, U więcej... Jeśli nie potłukę Maksa
    > zbyt wcześnie...
    >
    > Na razie z zakupów jestem bardzo zadowolony -- i z Asusa, i z karty...

    To podobno oczywistość że będą chodzić wolniej. Sytuację podobno trochę
    ratuje kupno jak najszybszej karty.

    A moje zadowolenie z zakupu ostatniego telefonu z dnia na dzień słabnie.
    Prawdę mówiąc gdybym mógł rozszerzyć pamięć wewnętrzną to chętnie
    wróciłbym do Acera.

  • 8. Data: 2018-11-16 18:06:46
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Na razie nie mam czytnika na USB3 -- więc nie mogę porównywać
    > nawet transferów kart pamięci. Tym bardziej nie mogę niczym

    Nie znam się za bardzo na tych parametrach kart, jakoś nie było jeszcze
    okazji aby się tematem zainteresować bliżej.

    Co do OsmAnda, na Acerze też daje się przenieść na kartę SD, ale na
    aktualizację już potrzebuje pamięci wewnętrznej. Każdy doinstalowany
    program jest podobno na SD, ale jak widać tylko częściowo, bo żadnego
    nie idzie zaktualizować z powodu tego że w pamięci wewnętrznej nie ma
    miejsca.

  • 9. Data: 2018-11-17 00:54:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5beef8f8$0$494$6...@n...neostrada.pl

    > Nie znam się za bardzo na tych parametrach kart, jakoś nie było jeszcze okazji aby
    się tematem zainteresować bliżej.

    Niewiele jest do nauczania...

    Warto dać do smartfonu z Androidem szybką kartę pamięci,
    gdyż Android czyni sobie ,,pamięć podręczną'' także
    z karty pamięci... Zatem warto celować i w A1 (lub
    wyżej), i w U3 (lub wyżej), i V90...

    IMO wkrótce tylko takie karty będą w sprzedaży...

    SDHC są tylko do 32 GB -- od 32 w górę są tylko SDXC.
    (32 są i HC, i XC)

> [...]
    > doinstalowany program jest podobno na SD, ale jak widać tylko częściowo, bo żadnego
    nie idzie zaktualizować z powodu tego że w

    Acer ma A4, zaś ja piszę o tym, co oferuje A6 i wyższe.

    W A6 wszystko jest ,,pamięcią wewnętrzną'' -- i wbudowana pamięć,
    i karta pamięci, o ile jest stosownie sformatowana, ale... Ale
    mimo tego, że wszystko jest ,,pamięcią wewnętrzną'', podział na
    'pamięć wbudowaną' i na 'kartę pamięci' nadal istnieje.

    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2018-11-17 01:01:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5beef8c8$0$494$6...@n...neostrada.pl

    > No, nie wiadomo, uporządkowanie, a więc można oczekiwać większej stabilizacji
    systemu.

    Nie jest niestabilny.

    > A po co Ci Google Maps offline? Przecie to nie są jakieś super dokładne ani ultra
    aktualne mapki, sam program pozostawia też wiele
    > do życzenia..

    Po to, by z nich korzystać tam, gdzie nie ma dostępu do netu.

    > To podobno oczywistość że będą chodzić wolniej. Sytuację podobno trochę ratuje
    kupno jak najszybszej karty.

    Ale nie szybszej niż telefon. ;)
    Co z tego, że sama karta jest szybka, jeśli
    telefon nie potrafi wykorzystać tej szybkości?

    Niestety Android czyni z karty pamięci ,,pamięć
    podręczną'' -- więc warto zadbać i o A1, i o szybki zapis.

    > A moje zadowolenie z zakupu ostatniego telefonu

    Pamiętam, że coś kupiłeś, ale nie pamiętam, co.

    > z dnia na dzień słabnie. Prawdę mówiąc gdybym mógł rozszerzyć pamięć wewnętrzną to
    chętnie wróciłbym do Acera.

    Gdybym dziś mógł nie kupić Monstera i Overmaxa...
    Overmax to strata pieniędzy a Monster to strata
    i pieniędzy, i ucha.

    -=-

    Asus Max z kartą pamięci w roli rozszerzacza ;) pamięci
    wewnętrznej pracuje poprawnie. Jeśli jakaś aplikacja źle
    współpracuje z kartą można ją cofnąć do pamięci wbudowanej...