    Date: Mon, 01 Jul 2019 19:44:19 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przejscia dla pieszych trwa edukacja suwerena :-)

    > Widac kierowcy nie dali sie wyedukowac, albo piesi sie wyedukowali za
    > bardzo :-)

    Wiesz. Mam korbę na tym punkcie. W zasadzie nie wiem dlaczego, tak
    wyszło, że bardzo zwracam uwagę na wyprzedzanie na przejściu. Pomimo
    tego zostałem nagrany, uświadomiony... ale oszczędzony po rozmowie.
    Wiem, że nawet jak będę się starał z całych sił, to zdarzy się sytuacja,
    w której wyprzedzę na przejściu, albo "zapiszczą opony". Sam nie wiem co
    lepsze, bo w tym drugim przypadku ktoś wyprzedzi na przejściu zamiast
    mnie, a ja mogę zaliczyć kolizję. (też ciekawe czyja będzie wina)

    Zapytowuję dodatkowo. Nie wolno wyprzedzać na przejściu oraz "przed
    nim". Jasne. Ale ile to "przed nim" wynosi? Czy jeżeli w rejestratorze
    policyjnego radiowozu widać cały mój bok w momencie jak radiowóz jest na
    pasach, a różnica prędkości jest symboliczna, to czy łapię się do
    ukarania, czy też może już nie? Pytałem, nie wyjaśniono mi tego
    jednoznacznie, ale odstąpiono od ukarania, więc może manewr wyprzedzania
    był wystarczająco "przed nim"? Jest do tego jakiś przepis?

    Miłego.
    Irek.N.