  • 11. Data: 2019-01-17 21:27:38
    Temat: Re: Przekaźnik sygnałowy do wyboru wejścia pomiarowego L
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5c40bb1e$0$485$65785112@news.neostrada.pl...

    > możesz mnie naprowadzić, co oznacza te "C" i jak je znaleźć?

    Trudno jest znaleźć. To są przekaźniki, stosowane w łącznicach K66, jest
    scena z tą centralą bodajże w filmie "Brunet wieczorową porą", ale mniejsza
    o to.
    Praktycznie nie ma linku o tym, ale coś znalazłem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3084978.html
    Zjedź nieco w dół, ale kliknij nie na linku pod miniaturką, gdyż wtedy każe
    ci się logować, lecz kliknij na samym obrazki, pierwszy po lewej z trzech.
    Jak dobrze się przykrzysz, zauważzysz specyficzną budowę styczek,
    charakterystyczną dla tego przekaźnika, oraz, OIDP, dla przekaźnika "S",
    stosowanego w łącznicy MN60.
    Dla ciekawych - styki i sprężyny są tak zbudowane, że jak się stykają, to
    wtedy przy dalszym (na 100% tak jest) nacisku, pocierają o siebie, przez co
    zdrapywane są warstewki syfów, narastające na styczkach, przez co w
    rezultacie, jakość styku nie pogarsza się (teoretycznie...), jeśli
    przekaźnik pracuje.
    Da więc radę popędzić na nich zarówno małe, jak i duże (no, bez przesady)
    prądy.
    Same styczki, są wobec siebie prostopadłe, więc mają długości, aby się
    swobodnie o siebie wycierać.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 12. Data: 2019-01-17 21:28:54
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości
    > ci się logować, lecz kliknij na samym obrazki, pierwszy po lewej z trzech.
    > Jak dobrze się przykrzysz, zauważzysz specyficzną budowę styczek,

    Przzepraszam za literówki... ale mi się klawiatura powycierała...

  • 13. Data: 2019-01-17 22:45:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 21:27, HF5BS pisze:

> [...]
    > mniejsza o to.
    > Praktycznie nie ma linku o tym, ale coś znalazłem.

    Jakby te 22 lata temu jak się zatrudniłem w TP a niedługo potem jak
    wycinało się Strowger'y, Pentaconty itp., bym wiedział że dziś
    potrzebuję przekaźnik, to bym sobie kilka zostawił ;)

    jednak pójdę w kierunku tych sygnałowych Fujitsu.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2019-01-18 18:23:12
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    Tutaj nie chodzi o samoczyszczenie.
    Poszukaj dowolnej karty katalogowej przekaźnika.

    I przykładowo RSM850:
    Materiał styków: AgPd/Au
    Minimalne napięcie zestyku 10mV
    Znamionowy prąd 0,5/2A
    Minimalny prąd zestyku 0,01mA
    Rezystancja styku 50mR

    A taki miniaturowy przemysłowy R2N:
    Materiał styków: AgNi
    Prąd styków 12A
    Minimalny prąd styku 5mA
    Rezystancja styku 100mR
    Napięcia minimalnego nie podają - nie ta półka

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2019-01-18 20:57:05
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-16 22:30, Irokez wrote:

    > Pytanie czy sugestia?
    > Jak sugestia to stycznik i pomiarówka nijak ma się ze sobą, choćby
    > właśnie na minimalny prąd.

    Działa bezbłednie, ze względu na materiał (Ag), dużą powierzchnie i siłe
    docisku styków.
    Chyba, że wczesniej używany był w betoniarce.