  • 1. Data: 2019-01-15 20:50:53
    Temat: Przekaźnik sygnałowy do wyboru wejścia pomiarowego L
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Potrzebuję przekaźnik sygnałowy monostabilny DPDT 24VDC do przełączania
    wejść na miernik indukcyjności.
    Co polecicie z praktyki, co wprowadzi minimalne błędy pomiaru?
    Będzie to wykonane jako moduł zewnętrzny a nie do zabudowy w miernik.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2019-01-16 21:10:05
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-15 20:50, Irokez wrote:
> [...]
    > Co polecicie z praktyki, co wprowadzi minimalne błędy pomiaru?
    > Będzie to wykonane jako moduł zewnętrzny a nie do zabudowy w miernik.

    Duży stycznik?

  • 3. Data: 2019-01-16 21:45:26
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    Zwróć uwagę na materiał styków, te standardowe nie są przeznaczone do
    małych prądów.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2019-01-16 22:30:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 21:10, Ilona pisze:

    > Duży stycznik?

    Pytanie czy sugestia?
    Jak sugestia to stycznik i pomiarówka nijak ma się ze sobą, choćby
    właśnie na minimalny prąd.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-01-16 22:50:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 21:45, Desoft pisze:

    > Zwróć uwagę na materiał styków, te standardowe nie są przeznaczone do
    > małych prądów.

    Właśnie.. Kiedyś miałem fajny generator-analizator widma Marconiego ale
    nie zwróciłem uwagi jakimi przekaźnikami strzelał w środku przełączając
    pasma.

    Ogólnie myślałem najpierw o kontaktronach.
    Finalnie jednak chyba bardziej telekomunikacyjne lepsze będą, na
    przykład Fujitsu FTR-B3 znalazłem:
    https://www.fujitsu.com/downloads/MICRO/fcai/relays/
    ftr-b3.pdf

    chyba że nie to wyprowadźcie z błędu ;)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-01-16 22:53:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zwróć uwagę na materiał styków, te standardowe nie są przeznaczone do
    > małych prądów.

    Przekaźniki "C" maja to rozwiązane dość prosto - styki są samoczyszczące
    mechanicznie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 7. Data: 2019-01-17 00:20:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2019 22:50:33 +0100, Irokez napisał(a):

    > Właśnie.. Kiedyś miałem fajny generator-analizator widma Marconiego ale
    > nie zwróciłem uwagi jakimi przekaźnikami strzelał w środku przełączając
    > pasma.

    To pewnie specjalnymi. Takimi RF, na koncentryk.

    O ile w ogole przelaczano tam RF, a nie tylko napiecia sterujace
    jakimis diodami..

    J.

  • 8. Data: 2019-01-17 02:28:01
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/16/19 6:20 PM, J.F. wrote:
> [...]
    [...]
    > To pewnie specjalnymi. Takimi RF, na koncentryk.
    >
    > O ile w ogole przelaczano tam RF, a nie tylko napiecia sterujace
    > jakimis diodami..

    Mogą być na koncentryk, mogą być do wlutowania. W sprzęcie pomiarowym
    nadal się stosuje przekaźniki, bo one zapewniają największą liniowość, i
    trudniej je ubić silnym sygnałem. W przypadku wysokich RF są to
    precyzyjne i drogie konstrukcje, głównie dlatego ze trzeba zachować
    stałą impedancję w całym torze przesyłowym.
    A tak wyglądają takie przekaźniki w środku:
    https://youtu.be/7YYcO-xkmO4?t=977
    https://youtu.be/i2BU5sVgHvQ?t=2811

    Jacek.

  • 9. Data: 2019-01-17 18:26:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 02:28, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]

    Przełączano przekaźnikami. Pasmo wprawdzie do 1GHz (a może lekko więcej)
    ale stroiłem tym nadajniki RSŁA 160MHz więc trochę tych wat musiał na
    siebie przyjąć.

> [...]
    > stałą impedancję w całym torze przesyłowym.
    > A tak wyglądają takie przekaźniki w środku:

    no tutaj to są czadowe :) no ale 26.5GHz

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-01-17 18:28:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 22:53, HF5BS pisze:

    > Przekaźniki "C" maja to rozwiązane dość prosto - styki są samoczyszczące
    > mechanicznie.

    możesz mnie naprowadzić, co oznacza te "C" i jak je znaleźć?

    pozdrawiam

    --
    Irokez