  • 1. Data: 2019-01-15 23:42:59
    Temat: Żarówka LED
    Od: s...@g...com

    Jakiś czas temu, chyba rok z kawałkiem zakupiłem sobie do lampki na biurko żarówkę
    LED. Daje bardzo przyjemne ciepłe światło, ale od pewnego czasu zaczęła mrygolić.
    Wypisz wymaluj tak, jak zwykłe żarówki z włóknem wolframowym pod koniec swego żywota.
    Co Waszym zdaniem może być przyczyną?

  • 2. Data: 2019-01-16 07:51:54
    Temat: Re: Żarówka LED
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.01.2019 o 23:42, s...@g...com pisze:
    > Co Waszym zdaniem może być przyczyną?
    poczytaj wątek:
    taśma led o weryfikowalnych parametrach z 7 stycznia
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-01-16 09:01:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2019 14:42:59 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Jakiś czas temu, chyba rok z kawałkiem zakupiłem sobie do lampki na biurko żarówkę
    LED

    Jeśli to lampka z trafem w podstawce to bywa że ma on niestabilne
    zwarcie międzyzwojowe.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-16 10:15:26
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 16 stycznia 2019 09:01:48 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Jeśli to lampka z trafem w podstawce to bywa że ma on niestabilne
    > zwarcie międzyzwojowe.
    > --

    Nie, normalna 230VAC.

  • 5. Data: 2019-01-16 10:27:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2019 01:15:26 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Nie, normalna 230VAC.

    No to IMO jakiś lut puszcza :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-01-16 11:03:09
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 15/01/2019 22:42, s...@g...com wrote:
> [...]
    Wypisz wymaluj tak, jak zwykłe żarówki z włóknem wolframowym pod koniec swego żywota.

    elektrolit w zarówce padł.

  • 7. Data: 2019-01-16 12:23:33
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > No to IMO jakiś lut puszcza :)

    Jaki znowu lut? Wkręcił żarówkę LED do lampki stołowej, więc żarówka
    wysiada. Masz paragon wymień. Jeśli żarówka tania to ma uproszony układ
    zasilania, w którym kondensator wysiada.

  • 8. Data: 2019-01-16 12:58:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jingiel" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >wysiada. Masz paragon wymień. Jeśli żarówka tania to ma uproszony
    >układ zasilania, w którym kondensator wysiada.

    Kondensator, czy lut w zarowce ? :-)

    Ale jak bym najpierw wykrecil z oprawki i wkrecil jeszcze raz.
    i pstryknal pare razy w wylacznik.

    J.

  • 9. Data: 2019-01-16 13:08:42
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 16.01.2019 o 11:03, cezar pisze:

    > elektrolit w zarówce padł.

    Rok minął, gwarancja się skończyła. Postarzanie żarówek LED :-)

  • 10. Data: 2019-01-16 13:48:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    napisał(a):

    > Daje bardzo przyjemne ciepłe światło, ale od pewnego czasu zaczęła mrygolić. Wypisz
    wymaluj tak, jak zwykłe żarówki z włóknem wolframowym pod koniec swego żywota

    Z ledówkami jest pewien kłopot. Ludzie wkręcają je w oprawki/klosze po
    żarówkach. Żarówki znoszą wysokie temperatury a ledówki nie, więc im
    szkodzi brak wentylacji konwekcyjnej. Należy je używać bądź gwintem na
    dół w półotwartej oprawie a jeśli gwintem do góry w takiej oprawie to
    należy poprawić wymianę powietrza czyli wywiercić/poszerzyć otwory
    chłodzące. W oprawch zamkniętych lepiej jest ich w ogóle nie używać.
    --
    Jacek
    I hate haters.