  • Data: 2010-12-14 11:12:26
    Temat: Przekladka izolacyjna
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego
    przez stalowa plyte, na całym jego obwodzie. Nie chce nic do niego
    spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne
    to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore
    ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja
    spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak
    od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia
    (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki
    problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne
    naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc.
    Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem
    (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi
    caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon.
    Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego?
    Dzieki
    Konrad