  • 1. Data: 2010-12-14 11:12:26
    Temat: Przekladka izolacyjna
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Witam,
    Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego
    przez stalowa plyte, na całym jego obwodzie. Nie chce nic do niego
    spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne
    to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore
    ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja
    spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak
    od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia
    (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki
    problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne
    naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc.
    Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem
    (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi
    caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon.
    Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego?
    Dzieki
    Konrad

  • 2. Data: 2010-12-15 11:35:39
    Temat: Re: Przekladka izolacyjna
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    A moze zrobic cos jak stalowa "kolyska" i wylozyc to drewnem od strony
    oparcia plaszcza twojego zbiornika? Nie wiem tylko czy cos sie tam nie
    bedzie wykraplac bo wtedy z biegiem czasu drewno moze zgnic....
    Przemek

  • 3. Data: 2010-12-15 12:31:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 15, 11:35 am, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > oparcia plaszcza twojego zbiornika? Nie wiem tylko czy cos sie tam nie
    > bedzie wykraplac bo wtedy z biegiem czasu drewno moze zgnic....

    Myślałem o drewnie. Ale po pierwsze, to instalacja skraplania gazu
    ziemnego, obszar zagrożony wybuchem, pożarem, nic palnego tam nie może
    być. Po drugie, będzie to pływać na ciepłym morzu gdzie wilgotność
    100% i temperatura 30C jest cały rok, więc wilgoci będzie miało do
    woli. Wiem że tworzywa też są i palne i chłoną wilgoć, a drewno można
    odpowiednio zakonserwować. Niemniej jednak pisanie w ofercie o drewnie
    jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolców po prostu nie
    przejdzie :-)
    Konrad

  • 4. Data: 2010-12-15 13:13:29
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    To masz racje- drewno w tych warunkach zgnije szybko. Siostra ktora
    zajmowala sie kiedys drewnem mowila mi ze jakas partie wyrobow drewnianych
    szlag kompletnie trafil w podrozy z europy do USA przez Atlantyk mimo ze
    byly niby szczelnie zapakowane i nawet w jakims dobrym (szczelnym)
    kontenerze.
    Przemek

    ps szkoda ze to na morzu bo inaczej moze by sie znalazla robota dla
    projektanta budowlanego chociaz za maly milion zielonych ? :)))

    ps2 a moze daloby sie to wylozyc jakims dosc twardym elastomerem (np
    stosowanym w wibroizolacjach)?

  • 5. Data: 2010-12-15 14:57:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Myślałem o drewnie. Ale po pierwsze, to instalacja skraplania gazu
    >ziemnego, obszar zagrożony wybuchem, pożarem, nic palnego tam nie

    Ale tworzywa sztuczne w wiekszosci tez sa palne. Teflon nie, PVC
    samogasnace, kilka zywic samogasnacych .. chyba zeby silikony
    sprawdzic.

> [...]
    >drewnie
    >jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolców po prostu nie

    Oj tam - najdrozsze jachty sa ze szlachetnego drewna. Tek, heban
    :-)
    A moze po prostu z korka ?

    Nie wiem jakie masz przepisy pozarowe, ale tez moga ograniczyc
    wybor tworzyw, z uwagi na emitowane w razie pozaru substancje.

    A tak w ogole - minus 90C i zadnej izolacji ? Przeciez to sie nie
    oplaca i zaraz lodem obrosnie. Chyba ze to wyparka do gazu, wtedy
    sie oplaca .. pod warunkiem ze lodem nie obrosnie :-)

    A takie zbiorniki to sie izoluje pianka poliuretanowa. Widac znosi
    temperature.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-15 16:10:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 15, 2:57 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A tak w ogole - minus 90C i zadnej izolacji ?

    To właśnie jest izolacja (thermal break). Między zbiornikiem a jego
    podporą, żeby się nie bawić w jakieś udarności żelastwa na podpory, bo
    to będzie ze 100 ton dupleksu. Reszta mnie nie obchodzi, ktoś to
    opakuje czym chce. Ja jestem od ciśnieniowych klocków.

    > A takie zbiorniki to sie izoluje pianka  poliuretanowa. Widac znosi
    > temperature.

    Znosi, spieniony i bez obciążenia mechanicznego. Jak wezmę laną płytę
    poliuretanową tak z 90 sh to da radę przy dużym zmiennym,
    niskocyklowym ociążeniu powierzchniowym i temperaturach -90 do +200C?

    To się skończy pewnie na teflonie i sprężynach talerzowych pod każdą
    śrubą, niech tam sobie się ugniata. Całość musi być fest, siła pozioma
    od wybuchu wychodzi 800 ton, a urządzenie bardzo delikatne, podpory
    muszą to trzymać bardzo solidnie. Poliuretan mi w analizie może wyjść
    za miękki. Będę się martwił jak będzie zamówienie, narazie to tylko
    oferta.
    Konrad

  • 7. Data: 2010-12-15 21:49:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"

    > pisanie w ofercie o drewnie
    > jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolców po prostu nie
    > przejdzie :-)

    Napisać lignoston.

    Robert

  • 8. Data: 2010-12-15 22:39:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 15, 9:49 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Konrad Anikiel"

    > Napisa lignoston.

    O patrz pan! Tego nie znalem. Dzieki.
    Konrad

  • 9. Data: 2010-12-16 12:52:31
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 15 gru 2010 23:39:27 in article
    bf.googlegroups.com>
    Konrad Anikiel wrote:

    > O patrz pan! Tego nie znalem. Dzieki.
    > Konrad

    Ale czy dodatki wchodzące w skład compressed wood (lignostone, delignite,
    delignit, panzerholz) zniosą twoją temperaturę?

  • 10. Data: 2010-12-16 13:13:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 16, 12:52 pm, Mirek
    > On ro, 15 gru 2010 23:39:27 in article
    bf.googlegroups.com>

    > Ale czy dodatki wchodz ce w sk ad compressed wood (lignostone, delignite,
    > delignit, panzerholz) znios twoj temperatur ?

    Pierwsze pytanie do repa.
    Konrad