eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Przekladnia CVT.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2011-04-19 08:37:20
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@a...as> napisał w wiadomości
    news:ioah37$251n$1@news.mm.pl...
    > Generalnie to pytanie było o samą istote co jak poskładać żeby
    > zbudować CVT.....
    > Musimy się wdawać w takie detale? Małe moce, mały moment....

    Bo to trudny temat, gdyby byl latwy, to by wszedzie takie CVT byly.

    Pare pomyslow znajdziesz chocby w poradniku mechanika, a czy to
    sensowne pomysly .. to wlasnie od tych detali zalezy - po co, na
    co, do czego :-)

    Jak tam juz jest silnik elektryczny, to moze wystarczy popracowac
    nad zasilaczem.

    J.


  • 12. Data: 2011-04-19 09:16:16
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 10:37:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jak tam juz jest silnik elektryczny, to moze wystarczy popracowac nad
    > zasilaczem.
    W silniku BLDC niespecjalnie sie da. Generalnie, zeby pracowac ze stalym
    przelozeniem, potrzeba a) silnika, co daje wystarczajacy moment w okolicy
    rozruchu, zeby podjechac pod maksymalne projektowane wzniesienie ze
    startu zatrzymanego, b) silnika ze sterowanym wzbudzeniem, ktore pozwala
    na osiagniecie charakterystyki staly_moment/stala_moc albo podobnej.



    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 13. Data: 2011-04-19 13:30:18
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:0g0088-8c9.ln1@news.yarross.net.pl...
    > Dnia Tue, 19 Apr 2011 10:37:20 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Jak tam juz jest silnik elektryczny, to moze wystarczy
    >> popracowac nad
    >> zasilaczem.
    > W silniku BLDC niespecjalnie sie da. Generalnie, zeby pracowac ze
    > stalym
    > przelozeniem, potrzeba a) silnika, co daje wystarczajacy moment w
    > okolicy
    > rozruchu, zeby podjechac pod maksymalne projektowane wzniesienie
    > ze
    > startu zatrzymanego, b) silnika ze sterowanym wzbudzeniem, ktore
    > pozwala
    > na osiagniecie charakterystyki staly_moment/stala_moc albo
    > podobnej.

    No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
    moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
    Oraz chlodzenia - a silnik wolno krecacy sie slabo sie chlodzi.

    Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo
    miedzi i stali w silniku. Lepsza przekladnia.

    J.


  • 14. Data: 2011-04-19 19:44:30
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
    Oj jest jest.

    > moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
    Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
    predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
    pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
    poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
    zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
    obcowzbudnych oraz AC.


    > Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi i
    > stali w silniku. Lepsza przekladnia.
    Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
    wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 15. Data: 2011-04-19 21:07:17
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 21:44:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
    >> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
    >Oj jest jest.
    >> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
    >Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
    >predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
    >pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
    >poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
    >zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
    >obcowzbudnych oraz AC.

    Albo po prostu dysponowac odpowiednim napieciem zasilania.
    Trzecia mozliwosc to podzielenie uzwojenia wirnika na czesci i
    przelaczanie szeregowo-rownolegle. Nie stosowana .. ale czemu nie ?

    (do pewnego stopnia stosowana w silnikach AC - przelaczanie
    trojkat-gwiazda)

    Zmniejszania wzbudzania nie lubie. Stal pozwala na te ~1.5T i trzeba
    tyle dac, bo inaczej sprawnosc spada.

    >> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi i
    >> stali w silniku. Lepsza przekladnia.
    >Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
    >wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.

    Zalezy od wymogow - te ze stalym wzbudzeniem tez moga nie potrzebowac
    :-)

    J.


  • 16. Data: 2011-04-19 21:18:58
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 23:07:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > On Tue, 19 Apr 2011 21:44:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >>Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
    >>> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
    >>Oj jest jest.
    >>> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
    >>Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
    >>predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
    >>pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
    >>poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
    >>zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
    >>obcowzbudnych oraz AC.
    >
    > Albo po prostu dysponowac odpowiednim napieciem zasilania.
    A skad?

    > mozliwosc to podzielenie uzwojenia wirnika na czesci i przelaczanie
    > szeregowo-rownolegle. Nie stosowana .. ale czemu nie ?
    W pewnym sensie stosowana. Taka EU07 ma przelaczanie szeregowo-rownolegle
    calych silnikow OIDP.

    >
    > (do pewnego stopnia stosowana w silnikach AC - przelaczanie
    > trojkat-gwiazda)
    Cel tego przelaczania jest zupelnie inny niz poprawianie charakterystyki.


    > Zmniejszania wzbudzania nie lubie. Stal pozwala na te ~1.5T i trzeba
    > tyle dac, bo inaczej sprawnosc spada.
    E tam. Spadaja straty na prady wirowe i histereze.

    >
    >>> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi
    >>> i stali w silniku. Lepsza przekladnia.
    >>Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
    >>wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.
    >
    > Zalezy od wymogow - te ze stalym wzbudzeniem tez moga nie potrzebowac
    > :-)
    Tylko jezeli masz bardzo male wymagania albo wstawisz bezsensownie
    przerosniety i drogi oraz ciezki silnik.





    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: