    Date: Sat, 16 May 2015 18:07:41 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Przelotki w płytce a większy prąd i odprowadzanie ciepła

    Przyglądam się właśnie nocie katalogowej scalaka ESP8266:

    http://www.adafruit.com/datasheets/ESP8266_Specifica
    tions_English.pdf

    Jedna rzecz zwróciła moją uwagę - układ ma tylko jedno wyprowadzenia
    masy, na środkowym padzie obudowy QFN32. Trochę mnie to zdziwiło, bo
    zwykle jednak pin GND pojawia się przy (prawie) każdym VCC.
    Ma to kilka poważnych implikacji:

    1) Chcąc zrobić układ z tym scalakiem (scalakiem lutowanym bezpośrednio
    do płytki, a nie gotowym modułem) będę musiał odpuścić sobie
    jednostronną płytkę wykonaną domową metodą - nijak nie dostanę się z
    masą do tego pola na jednej warstwie, ani nawet na dwustronnej płytce
    domowej roboty.
    2) Trzeb a będzie puścić przelotki do pola masy po drugiej stronie PCB.
    Jaki prąd można bezpiecznie puścić przez pojedynczą przelotkę? Ile
    będzie trzeba ich użyć, żeby nie stwarzały problemów przy tych kilkuset
    mA, pobieranych maksymalnie przez ESP? Czy takie przelotki poradzą sobie
    z odprowadzaniem ciepła na drugą stronę, żeby rozproszyło się po polu masy?