  • 11. Data: 2015-05-17 13:40:49
    Temat: Re: Przelotki w płytce a większy prąd i odprowadzanie ciepła
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 May 2015 13:16:43 +0200, John Smith <d...@b...pl>
    wrote:
    > Przelotka jest nakładana galwanicznie i ma gorsze parametry niż
    > ścieżka.

    Całkiem długo byłem przekonany, że na płytkach fabrycznych przelotki
    robi się wciskając odpowiednią tulejkę (zasugerowałem się jakąś
    grafiką na stronie producenta płytek). Bardzo się rozczarowałem gdy
    się okazało, że przelotki powszechnie robi się metodą galwanizacji...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-05-17 17:39:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Tak mi jeszcze przyszło do głowy - może dałoby się to zrobić za
    pomocą tych nitów - przelotek do metalizacji otworów? W tym przypadku
    nawet nie trzeba by ich zaciskać, gdyż płaska strona byłaby potrzebna
    tylko pod układem. Z drugiej można by taki gwint najzwyczajniej w
    świecie przylutować.
    Czy takie rozwiązanie się sprawdzi?

  • 13. Data: 2015-05-17 21:37:53
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-05-17 17:39, Atlantis pisze:
> [...]
    > nawet nie trzeba by ich zaciskać, gdyż płaska strona byłaby potrzebna
    > tylko pod układem. Z drugiej można by taki gwint najzwyczajniej w

    Ja bym nie kombinował, tylko wywiercił dużą dziurę pod układem, nawet o
    średnicy takiej, jak wymiary obudowy, żeby już po jego przylutowaniu do
    płytki, po prostu dolutować mu przewód masowy od drugiej strony i
    gotowe. Tym bardziej, że skoro płytka ma być jednostronna, to i tak bez
    drutowania masy się nie obejdzie :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 14. Data: 2015-05-17 21:59:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-17 o 21:37, ajt pisze:

> [...]
    > płytki, po prostu dolutować mu przewód masowy od drugiej strony i
    > gotowe. Tym bardziej, że skoro płytka ma być jednostronna, to i tak bez

    W tej chwili mówimy już o płytce dwustronnej.
    Ja wiem, że pewnie zaraz rzuci się na mnie grupa zwolenników płytek z
    fabryki. :) Tego pewnie też kiedyś spróbuję, ale w tej chwili po prostu
    chciałbym sprawdzić, jak dużo jeszcze mogę zrobić w domowych warunkach.
    Już słyszałem, że trudno będzie mi zrobić cienkie ścieżki za pomocą
    termotransferu albo polutować małe elementy SMD, a jednak okazało się to
    nieprawdą. Do tej pory nie musiałem robić płytek dwustronnych, ale w
    miarę jak moje projekty stają się coraz bardziej skomplikowane, będzie
    to fajnym ułatwieniem.

  • 15. Data: 2015-05-17 23:42:22
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 17-05-2015 21:37, ajt wrote:

> [...]
    > płytki, po prostu dolutować mu przewód masowy od drugiej strony i
    > gotowe. Tym bardziej, że skoro płytka ma być jednostronna, to i tak bez

    W życiu nie konstruowałeś układów radiowych.
    K.

  • 16. Data: 2015-05-17 23:46:16
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 17-05-2015 21:59, Atlantis wrote:

> [...]
    > nieprawdą. Do tej pory nie musiałem robić płytek dwustronnych, ale w
    > miarę jak moje projekty stają się coraz bardziej skomplikowane, będzie

    Zaleciłem metodę fotograficzną a nawet nie zapytałeś dlaczego.
    Prąd w.cz. charakteryzuje efekt naskórkowości. Gdy masz poszarpaną
    krawędź ścieżki, to zwiększasz jej impedancję. Jasne?
    K.

  • 17. Data: 2015-05-17 23:53:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-17 o 23:46, John Smith pisze:

    > Zaleciłem metodę fotograficzną a nawet nie zapytałeś dlaczego.
    > Prąd w.cz. charakteryzuje efekt naskórkowości. Gdy masz poszarpaną
    > krawędź ścieżki, to zwiększasz jej impedancję. Jasne?

    Akurat ścieżki wychodzą mi całkiem równe. Wszystko sprowadza się do
    użycia odpowiedniego papieru. Gdy stosowałem kredowy z papierniczego za
    rogiem bywało różnie. Włókienka wtapiały się w toner i potrafiły odrywać
    jego kawałki przy zdejmowaniu.
    Teraz stosuję papier sprzedawany na Allegro, właśnie z przeznaczeniem do
    termotransferu. Schodzi cały, żadne włókienka nie zostają, a toner w
    całości przenosi się na płytkę.

  • 18. Data: 2015-05-18 00:09:06
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 17-05-2015 23:53, Atlantis wrote:

> [...]
    > Teraz stosuję papier sprzedawany na Allegro, właśnie z przeznaczeniem do
    > termotransferu. Schodzi cały, żadne włókienka nie zostają, a toner w

    Pierwsze słyszę, że termotransfer daje gładkie krawędzie do w.cz.
    Przyłóż nieużywaną żyletkę do ścieżki i porównaj lupą co najmniej 10x
    czy krawędzie są postrzępione. Bo o takich wymaganiach tu mowa.
    K.

  • 19. Data: 2015-05-18 00:56:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 00:09, John Smith pisze:

    > Pierwsze słyszę, że termotransfer daje gładkie krawędzie do w.cz.
    > Przyłóż nieużywaną żyletkę do ścieżki i porównaj lupą co najmniej 10x
    > czy krawędzie są postrzępione. Bo o takich wymaganiach tu mowa.

    Ok, tylko czy w tym przypadku ma to jakieś wielkie znacznie? Bo u mnie
    część w.cz. (to znaczy 2,4 GHz) ograniczy się raczej do bardzo małego
    kawałka płytki: scalak -> filtr -> gniazdo SMB. Wszystko połączone
    możliwie najkrótszymi ścieżkami.

  • 20. Data: 2015-05-18 02:00:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 18-05-2015 00:56, Atlantis wrote:

> [...]
    > część w.cz. (to znaczy 2,4 GHz) ograniczy się raczej do bardzo małego
    > kawałka płytki: scalak -> filtr -> gniazdo SMB. Wszystko połączone

    Każdy milimetr ma znaczenie przy takiej częstotliwości.
    K.