  • 21. Data: 2015-05-18 07:44:01
    Temat: Re: Przelotki w płytce a większy prąd i odprowadzanie ciepła
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:mjba37$6vd$1@node2.news.atman.pl...

    > Każdy milimetr ma znaczenie przy takiej częstotliwości.

    Nie robiłem obwodów na GHz, ale czy z tą naskórkowością nie przesadzasz.
    Jeśli ścieżka ma np. 20mils szerokości, a grubości rzędu 1mils to
    poszarpanie brzegów ma chyba 20 krotnie mniejszy wpływ niż poszarpanie
    powierzchni górnej i spodniej ścieżki.
    P.G.

  • 22. Data: 2015-05-18 08:34:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.05.2015 o 00:09, John Smith pisze:

> [...]
    > Przyłóż nieużywaną żyletkę do ścieżki i porównaj lupą co najmniej 10x
    > czy krawędzie są postrzępione. Bo o takich wymaganiach tu mowa.

    Aż takiej tragedii nie ma. Robiłem termotransferem z powodzeniem linie
    paskowe na 2..3GHz. Nawet proste filtry dolnoprzepustowe i
    środkowoprzepustowe (hairpin). Wszystko na laminacie FR4 grubości 0.8mm
    z miedzią 35um. Termotransfer za pomocą papieru podkładowego z etykiet
    samoprzylepnych. Jedno przejście przez wałki przerobionego laminatora i
    cały toner jest na miedzi, a kartka wychodzi czysta. Żadnego namaczania
    i żadnych nitek z resztek papieru. FR4 nie jest oczywiście najlepszym
    laminatem "mikrofalowym" bo co sztuka to inny EpsilonR i to jeszcze
    zależny od częstotliwości ale do prostych amatorskich zastosowań
    wystarcza. Ma to większe znaczenie przy filtrach, ale przy krótkim
    kawałku linii transmisyjnej 50ohm nie ma tragedii.

    Jak ktoś się chce pobawić to polecam darmowy symulator układów
    elektronicznych Qucs, który pomaga również przy projektowaniu linii
    mikropaskowych. http://qucs.sourceforge.net/tools.html

    Jakby ktoś się chciał pobawić trochę poważniej, to na All..o jest do
    zdobycia profesjonalny dwustronny laminat mikrofalowy np. firmy ROGERS Corp.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 23. Data: 2015-05-18 09:20:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 May 2015 01:05:33 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Patrzymy na ten sam schemat? Ja tam widzę na stronie 7 trzy elementy
    > składające się na filtr antenowy: L1, C4 i L2.

    Wygląda to na proste dopasowanie anteny, jak dobierzesz odpowiednie
    wartości tych elementów?

    --
    Marek

  • 24. Data: 2015-05-18 10:56:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 18-05-2015 07:44, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Jeśli ścieżka ma np. 20mils szerokości, a grubości rzędu 1mils to
    > poszarpanie brzegów ma chyba 20 krotnie mniejszy wpływ niż poszarpanie

    Ja bym nie zaniedbywał żadnego elementu projektu, który niedrogo można
    wykonać.
    K.

  • 25. Data: 2015-05-18 10:59:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 18-05-2015 08:34, Grzegorz Kurczyk wrote:

> [...]
    >
    > Jakby ktoś się chciał pobawić trochę poważniej, to na All..o jest do
    > zdobycia profesjonalny dwustronny laminat mikrofalowy np. firmy ROGERS

    Ja wiem, że tragedii nie ma. Tylko później trzeba nadawać większą mocą
    aby nadrobić straty.
    K.

  • 26. Data: 2015-05-18 14:32:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości

    >Każdy milimetr ma znaczenie przy takiej częstotliwości.

    Ale my o poszarpaniu na ~0.2mm.
    Przy dlugosci fali liczonej w cm.

    J.

  • 27. Data: 2015-05-18 21:58:24
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-17 o 13:13, John Smith pisze:

    > Nie. Raczej dramat.
    > K.

    A rozwiniesz myśl, czy tylko tak sobie piszesz, żeby pisać?

  • 28. Data: 2015-05-18 22:34:23
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 18-05-2015 21:58, Bartolomeo wrote:

    > A rozwiniesz myśl, czy tylko tak sobie piszesz, żeby pisać?

    Temat rozwinięty w innych postach tego wątku. Ogólnie, niska jakość
    produktów, praktyczny brak wsparcia konstruktora.
    K.

  • 29. Data: 2015-05-18 23:24:06
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-18 o 22:34, John Smith pisze:
    > Temat rozwinięty w innych postach tego wątku. Ogólnie, niska jakość
    > produktów, praktyczny brak wsparcia konstruktora.
    > K.

    Ale o co chodzi? Przecież tanio ma być.
    Wyzywanie Chińczyków od zacofańców tylko dlatego że produkują tanio bo
    tego oczekują klienci w Europie i w Ameryce zakrawa na absurd.
    Zapewniam cię, że Chińczycy potrafią produkować bardzo dobre produkty
    ale ich cena jest porównywalna do tych z firm światowych.

  • 30. Data: 2015-05-19 00:12:49
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 18-05-2015 23:24, Bartolomeo wrote:

> [...]
    > Zapewniam cię, że Chińczycy potrafią produkować bardzo dobre produkty
    > ale ich cena jest porównywalna do tych z firm światowych.

    Ja nie oczekuję tanio a dobrze. Poza tym, jeśli się zrobi biznesplan dla
    chińskiego produktu elektronicznego, to jasno widać, że to nie są tanie
    produkty. Taki paradoks.
    K.