  • 1. Data: 2017-04-11 14:52:12
    Temat: Przewidywanie niestabilności ruchu
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Czasem brak stabilności w urządzeniu może zadziwić.
    Gorzej jak zaskoczy nas na drodze.
    https://youtu.be/1vxBiC9jU9Y

    --
    WM

  • 2. Data: 2017-04-11 15:28:19
    Temat: Re: Przewidywanie niestabilności ruchu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2017 14:52:12 +0200, WM napisał(a):

    > Czasem brak stabilności w urządzeniu może zadziwić.
    > Gorzej jak zaskoczy nas na drodze.
    > https://youtu.be/1vxBiC9jU9Y

    Kiedyś dałem się holować na swoim kanu przez jacht, na nudnym kanale.
    Było OK dopóki siedziałem na rufie ale jak tylko przesunąłem się z metr
    do przodu (żeby coś sięgnąć z bagaży) to mało nie wyfrunąłem za burtę
    tak zawineło :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-04-11 16:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czasem brak stabilności w urządzeniu może zadziwić.
    >Gorzej jak zaskoczy nas na drodze.
    >https://youtu.be/1vxBiC9jU9Y

    Jak zaskoczy
    https://www.youtube.com/watch?v=kqkGIlJAPsQ

    J.

  • 4. Data: 2017-04-11 18:46:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-11 o 16:45, J.F. pisze:

    > Jak zaskoczy
    > https://www.youtube.com/watch?v=kqkGIlJAPsQ

    Nieźle nim zawinęło.
    Co powinien zrobić, zatrzymać i dołożyć balast?

    WM

  • 5. Data: 2017-04-11 19:09:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nieźle nim zawinęło.
    >Co powinien zrobić, zatrzymać i dołożyć balast?

    IMO - zmienic predkosc. Tzn zmniejszyc.
    O ile by zdazyl...

    J.

  • 6. Data: 2017-04-12 12:24:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Apr 2017 19:09:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > IMO - zmienic predkosc. Tzn zmniejszyc.
    > O ile by zdazyl...

    Ale żeś doradził, tylko przyspieszenie ratuje w takiej sytuacji,
    nawet świadkowie krzyczą "w piz.. daj!"

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-04-12 13:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale żeś doradził, tylko przyspieszenie ratuje w takiej sytuacji,
    >nawet świadkowie krzyczą "w piz.. daj!"

    Swiadkowie krzycza, ale ile razy byli w takiej sytuacji ?

    A ja wychodze z logicznego myslenia - kiedys stal, potem ruszyl, i
    takich drgan nie mial - znaczy sie przy mniejszej predkosci nie
    oscylowalo :-)
    Hamowanie w takiej sytuacji moze byc istotnie niebezpieczne, wiec
    trzeba to robic lagodnie.

    Swoja droga - po swiatlach nie widze - chyba nie hamowal.
    A jesli nie hamowal, to moze wlasnie "w p***" dawal :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-04-14 14:21:02
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 14:52, WM pisze:
    > Czasem brak stabilności w urządzeniu może zadziwić.
    > Gorzej jak zaskoczy nas na drodze.
    > https://youtu.be/1vxBiC9jU9Y

    Już od dawna krążą filmiki na jutubie z prawdziwymi samochodami
    i przyczepami, odtwarzającymi ten eksperyment w ruchu drogowym.

    To mi przypomina double pendulum.
    No a z double pendulum nigdy nie wiadomo! ;)
    Tam już występuje ruch chaotyczny i łatwo tego nie wyliczy.
    Jak w n-body problem.

  • 9. Data: 2017-04-14 14:23:14
    Od: robot <a...@o...pl>

    https://youtu.be/AwT0k09w-jw?t=47s

  • 10. Data: 2017-04-14 15:31:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-14 o 14:21, robot pisze:

    > To mi przypomina double pendulum.
    > No a z double pendulum nigdy nie wiadomo! ;)
    > Tam już występuje ruch chaotyczny i łatwo tego nie wyliczy.
    > Jak w n-body problem.

    Tu jest opisany model tego zagadnienia.
    http://kmtm.fs.uni-lj.si/slo/raziskave/lapn/sustersi
    c.arec10.pdf