  • 1. Data: 2017-04-06 19:24:13
    Temat: Cicha turbina wiatrowa
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Turbina wiatrowa, bez obrotowych części.
    Kiwa się na wietrze jak drzewo.

    https://youtu.be/La-qwL3wr_c
    https://youtu.be/42ntiDYIsE4

    --
    WM

  • 2. Data: 2017-04-06 20:07:22
    Temat: Re: Cicha turbina wiatrowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    WM pisze:

    > Turbina wiatrowa, bez obrotowych części.
    > Kiwa się na wietrze jak drzewo.
    >
    > https://youtu.be/La-qwL3wr_c
    > https://youtu.be/42ntiDYIsE4

    Jakieś takie kijowe...

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-04-06 20:56:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Jakieś takie kijowe...

    Wystarczy dodać fotoelektryczne liście i mamy las elektrownię.

    WM

  • 4. Data: 2017-04-06 21:01:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    WM pisze:

    > Wystarczy dodać fotoelektryczne liście i mamy las elektrownię.

    Może wyjść z tego lipa.

    Jarek

    --
    Szumią, szumią drzewa, trzeba czy nie trzeba
    Jak się w szum ten wsłuchać i nastawić ucha

  • 5. Data: 2017-04-06 21:39:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 19:24:29 UTC+2 użytkownik WM napisał:
    > Turbina wiatrowa, bez obrotowych części.
    > Kiwa się na wietrze jak drzewo.

    Jako małe trząchadło kilkudziesięciowatowe może i się sprawdzi,
    ale w większej skali raczej nie za bardzo...

    L.

  • 6. Data: 2017-04-06 21:51:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Jako małe trząchadło kilkudziesięciowatowe może i się sprawdzi,
    > ale w większej skali raczej nie za bardzo...

    Liściasty może więcej.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-04-06 22:23:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-06 o 21:39, Lisciasty pisze:

    > Jako małe trząchadło kilkudziesięciowatowe może i się sprawdzi,
    > ale w większej skali raczej nie za bardzo...

    Mają liczne zalety, które pozwalają im działać tam, gdzie nie mogą
    zwykłe wiatraki.
    Nie zabijają ptaków, można je stawiać gęsto i blisko domów, są tanie w
    konserwacji.
    Tu jest ciekawa prezentacja zorganizowana na MIT.
    https://youtu.be/iqL4Dsq3ryo

    WM

  • 8. Data: 2017-04-06 23:15:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    WM pisze:

    > Mają liczne zalety, które pozwalają im działać tam, gdzie nie
    > mogą zwykłe wiatraki.
    > Nie zabijają ptaków, można je stawiać gęsto i blisko domów,
    > są tanie w konserwacji.

    Przecież jak bocian na tym zrobi gniazdo, to bocianięta choroby
    morskiej dostaną!

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-04-06 23:15:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 22:23:40 UTC+2 użytkownik WM napisał:
    > Mają liczne zalety, które pozwalają im działać tam, gdzie nie mogą
    > zwykłe wiatraki.

    Mają stukrotnie mniejszą moc niż klasyczna wiatrówka o podobnej wysokości,
    co znaczy że żeby mieć te 15-20kW musisz postawić drąg o wysokości 70m.
    Może prawnuki stawiacza doczekają się amortyzacji tego drąga :>

    Pomijam fakt, że tak wysoki drąg mający się trząchać, może się rozlecieć.
    Ale to już gdybanie z mojej strony.

    L.

  • 10. Data: 2017-04-07 04:04:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 02:24:29 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Turbina wiatrowa, bez obrotowych części.
    > Kiwa się na wietrze jak drzewo.
    >
    > https://youtu.be/La-qwL3wr_c
    > https://youtu.be/42ntiDYIsE4

    Do wytwarzania prądu to nie ma sensu, ale ja bym tam widział potencjał do jakiejś
    pracy mechanicznej. Pompowane wody, kruszenie kamieni itp. Zasadniczo i tak bzdura,
    bo zmęczenie materiału w końcu połamie te badyle wcześniej albo później. Dodatkowo,
    nieskalowalne. Nie da się postawić bardzo wysokiego drąga, bo zacznie oscylować w
    takim modzie jak struna, czyli nie będzie jak odebrać energii na dole. Ten stożkowaty
    kształt ma temu zapobiegać, ale to ma swoje granice.