  • 71. Data: 2010-10-05 12:02:59
    Temat: Re: Przyszłość długich fal [OT]
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    qlphon napisał:

    > no teoria mówi że skrętka... itd.itp...

    Co takiego ciekawego mówi teoria na temat skrętki (itd.itp...)?

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2010-10-05 16:07:50
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    qlphon wrote:

    > nie wiem o co Ci chodzi, bo mi o to ze spieranie się o to jakie fale i
    > jak ma wygladac masz
    > pozbawiony zasilania po globalnej tragedii nie mają sensu...

    No... trochę mają: załóżmy, że nie działa nic, a chcemy coś uruchomić i
    nadawać - jesteś prezydentem - co wybierasz?
    Najlepsze byłyby oczywiście KF - przy 100W masz cały kraj albo i lepiej.
    Tylko żeby taki odbiornik był powszechny jak teraz telewizor czy komórka.

    > znowu nie wiem o co Ci chodzi,

    O 12.12.2012 czy jakoś tak ;)

    > na tym etapie telefonia kablowa powinna w znacznym procencie dalej
    > działać...
    Nawet gdyby działała w stu procentach, to i tak byłoby ciężko.

    > dochodzą też aspekty pozamerytoryczne, takie jak moralne
    > usprawiedliwienie przywódców
    > w obliczy "braku możliwości" (czegokolwiek to dotyczy)

    No tak... to jeszcze wojsko zostało do sprzedania i mogą już spać spokojnie.

    Mirek.

  • 73. Data: 2010-10-05 20:48:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Oct 2010 12:36:50 +0200, qlphon wrote:
    >ja zakładam, że satelity w pierwszej kolejnosci szlag trafii
    >nie koniecznie od wiatru słonecznego czy efektów owej supernowej
    >po prostu one sa najbardziej narażone...
    >wystarczy chmurka malutkich odłamków po jakiejś odległej kolizji sprzed
    >wieków i wyczysci orbitę...

    Co roku przelatujemy przez chyba dwa roje meteorow.
    I co ? I nie slyszalem zeby spowodowaly jakies uszkodzenia.
    Kosmos jest wielki a satelita malutki, no i rachunek pr-stwa robi
    reszte.
    Nie zebym twierdzil ze nie ma ryzyka, ale wszystkiego raczej nie
    wyczysci. No chyba ze jakas kometa w Ksiezyc przy.. trafi :-)

    J.

  • 74. Data: 2010-10-06 07:10:30
    Temat: Re: Przysz?o?? d?ugich fal [OT]
    Od: "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>

    J. F. wrote:

> [...]
    > Nie zebym twierdzil ze nie ma ryzyka, ale wszystkiego raczej nie
    > wyczysci. No chyba ze jakas kometa w Ksiezyc przy.. trafi :-)

    Zalezy co to za śmieci. Te roje o których piszesz to drobinki maksymalnie
    0.5 cm. Przy naszej atmosferze to nic. Chronia nas tez planetoidy ale tylko
    w ekliptyce czyli nasze. Ale lecimy z duza predkoscia. I nachyleni do
    galaktyki wiec jak by sie uprzec to akurat moze nas trafić. Nawet nie bardzo
    mamy czym mierzyć czy coś nie leci.

    --
    Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

  • 75. Data: 2010-10-07 06:00:27
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Najlepsze byłyby oczywiście KF - przy 100W masz cały kraj albo i lepiej.
    > Tylko żeby taki odbiornik był powszechny jak teraz telewizor czy komórka.

    A ile potrzeba by w kraju nadajników UKF (załózmy że dowolnej mocy i mając
    wolne załe pasmo) żeby zapewnić komunikację jednego alarmowego programu ?
    Trzech ? Czterech ? To chyba nawet lepsze podejście niż jeden centralny. W
    razie zajęcia części terytorium przez wroga nie stracisz od razu możliwości
    nadawania. A UKF jest w telefonie komórkowym, samochodzie, odtwarzaczu mp3
    itd.