    From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Puste 'placki' przy termotransferze.
    Date: Fri, 05 Feb 2010 16:56:46 +0100

    Witam

    Zrobiłem kilkanaście płytek w technologii termotransferu i niestety na
    wszystkich pojawiają się nierówne małe pola (coś jak 'rozwałkowane' krople
    wody) do których nie chce się przyczepiać toner. Czy to może być od brudu
    czy tłuszczu. Do tej pory laminat szorowałem proszkiem 'jawox' lub jakimś
    innym proszkiem oryginalnie przeznaczonym do szorowania kuchni. Na wilgotny
    laminat proszek i szorowanie szczotką do mycia wanny do czasu aż
    powierzchnia laminatu będzie miała wszędzie jednakowy kolor miedzi. Potem
    płukanie w czystej ciepłej wodzie. Następnie odtłuszczenie wacikami
    moczonymi w denaturacie. Na koniec przecieranie laminatu do sucha
    papierowym ręcznikiem. Kiedyś jeszcze laminat przecierałem drobnym papierem
    ściernym ale obecny proszek do szorowania sam delikatnie matuje
    powierzchnie miedzi. Na tak przygotowany laminat wydruk i do laminatora.
    Laminator to 'lerwia' przerobiona według wskazówek z elektrody. Ciepły
    laminat w celu schłodzenie wkładam do lodówki (lub teraz na balkon). Po
    jakiś 3-5 minutach jest na tyle chłodny że biorę w ręce i do talerza z
    ciepła wodą i odrobiną mydła w płynie. Mocze tak długo aż papier prawie sam
    odchodzi. Najczęściej już przy moczeniu widać że w niektórych miejscach
    papier bardzo szybko się odkleja i powstają delikatne 'purchle' zupełnie
    jakby pod woda dostawało się powietrze. Właśnie tam toner nie trzyma się
    laminatu i muszę poprawiać ścierkę. Chyba dokładnie opisałem jak ja robię
    płytki. Czy ktoś zasugeruję gdzie robię błąd? Te 'purchelki' są małe i
    można ręcznie poprawiać ale jest to bardzo niewygodne. Bardzo chciałbym się
    ich pozbyć.

    Pozdrawiam MArek