  • 11. Data: 2016-08-17 16:08:56
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:np1qc0$9np$1@news.chmurka.net...

    > są gniazda micro usb które wytrzymują 50 włożeń i są też takie, które
    > wytrzymują 5000. Wszystko jest kewstią ceny

    Osobiście uważam, że problemem nie jest zazwyczaj gniazdo tylko jego PbFree
    lutowanie do płytki.
    Ale może się mylę.
    P.G.

  • 12. Data: 2016-08-17 16:19:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 09:19:38 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > Ścieżki obrywają się z powodu gmerania wtyczką USB.
    Dosłali fotkę
    http://pokazywarka.pl/9aj0f1/
    Nie znam się na tym zerknijcie proszę

    -----
    Według mnie te dwie ścieżki po lewej (w ramce) zostały oderwane od podłoża,
    ale nie przerwane, a ta po prawej została urwana.
    To trzeba sobie samemu oskrobać czubkiem scyzoryka i zalutować kroplą cyny
    (takiej dobrej z czasów przed wprowadzeniem zakazu produkcji trwałego
    sprzętu) i powinno działać. Można ewentualnie wzmocnić ścieżki cieniutkim
    drucikiem.

    Dziwi mnie, że na obu bocznych ścieżkach (zasilające) nie widać uszkodzeń.
    Wydawało mi się, że te wszystkie końcówki są na jednym kawałku plastiku więc
    wydawało by mi się, że wewnętrzne nie mogą się urwać bez urwania której
    bocznej.
    Ale to tylko wymysły teoretyka, bo może praktyka jest inna.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-08-17 17:08:37
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2016-08-17 o 16:08, Kris pisze:
    > Dosłali fotkę
    > http://pokazywarka.pl/9aj0f1/
    > Nie znam się na tym zerknijcie proszę

    Mocowanie gniazda (metalowa ramka) nie wykazuje śladów
    oderwania/wyrwania z PCB. Wynika z tego że gniazdo uUSB nie zostało
    wyrwane/urwane z winy użytkownika tylko przyczyną awarii jest zła jakość
    zamontowanego gniazda uUSB. Ewidentne wymuszenie naprawy poza gwarancją.

    Pozdrawiam,
    DaN

  • 14. Data: 2016-08-17 17:21:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Osobiście uważam, że problemem nie jest zazwyczaj gniazdo tylko jego
    > PbFree lutowanie do płytki.
    > Ale może się mylę.

    Mylisz się, kruche luty bezołowiowe wręcz potrafią uratować punkty
    lutownicze, problemem są delikatne pady bo gniazdko małe. MiniUSB jest o
    wiele lepsze pod tym względem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2016-08-17 19:02:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > użytkownika tylko przyczyną awarii jest zła jakość zamontowanego gniazda
    > uUSB. Ewidentne wymuszenie naprawy poza gwarancją.

    Wydaje mi się, że jakiekolwiek by gniazdo nie było to przy tak małych
    rozmiarach dopuści do odchylania wtyczki w różne strony (do pewnego kąta)
    bez wyrwania metalowej ramki. W takiej sytuacji wtyczka działa dużą siłą na
    plastikowe wnętrze gniazda (razem ze stykami).
    Nie wiem czy w ogóle jest możliwe zrobienie takiego gniazdka, że to wnętrze
    ani drgnie względem obudowy, bo tylko takie gniazdo gwarantowało by, że nie
    da się uszkodzić połączeń z płytką zanim nie wyrwie się całego gniazda.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-08-17 19:06:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się, kruche luty bezołowiowe wręcz potrafią uratować punkty
    > lutownicze, problemem są delikatne pady bo gniazdko małe. MiniUSB jest o
    > wiele lepsze pod tym względem.

    Jak zobaczyłem tamto zdjęcie to też stwierdziłem, że w tym przypadku (i
    pewnie w większości - czyli zazwyczaj) się mylę.
    Ponieważ u mnie muszę znaleźć pozycję kabelka aby kontaktowało to zakładałem
    zimy lut, ale może jest urwana ścieżka i czasem kontaktuje - nie
    rozbierałem.
    A może sprężystość styków w gniazdku gdzieś zawodzi.
    P.G.

  • 17. Data: 2016-08-17 20:02:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Aug 2016 00:57:28 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > "Uszkodzenie mechaniczne ścieżek przy gnieździe USB, uszkodz=
    > enia tego typu powodują utratę gwarancji"

    Czyżby serwis Lenovo?

  • 18. Data: 2016-08-17 20:07:03
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Aug 2016 19:02:43 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > ani drgnie względem obudowy, bo tylko takie gniazdo gwarantowało
    by, że nie

    Nie. Nie gwarantowałoby. Takie gniazdo byłoby sztywne, dźwignia
    utworzona przez wtyk USB generowałaby bardzo duże siły, niszczące
    PCB.

  • 19. Data: 2016-08-17 20:12:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 20:02:07 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Czyżby serwis Lenovo?
    Nie
    Tu akurat FixIT

  • 20. Data: 2016-08-17 20:39:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-17 o 19:02, Piotr Gałka pisze:
    > Nie wiem czy w ogóle jest możliwe zrobienie takiego gniazdka, że to
    > wnętrze ani drgnie względem obudowy,
    No wpadłem na pomysł takiego gniazdka, nawet nie gniazda, ale jego montażu.
    Może jednak nie pisać, tylko opatentować. :-)

    Gniazdo umieścić tak, względem obudowy, aby po włożeniu wtyczki z
    obudowy wystawał tylko kabel. Wtenczas nie ma możliwości przegięcia wtyczki.

    Robert