  • 1. Data: 2013-10-14 12:14:05
    Temat: Pytanie dotyczące 1 moto.
    Od: Reax <reax@_NOSPAM_op.pl>

    Witam.

    Mam pytanie które kieruję w waszą stronę z nadzieją że pomożecie mi wybrać
    prawidłowo żebym nie żałował decyzji. Sprawa wygląda tak, mam 18 lat, od
    ponad 2/3 lat zrodziło się u mnie zainteresowanie motocyklami, zawsze
    fascynowały mnie ścigi. Nieraz jak miałem czym to jeździłem na zloty.
    Głównie na motocyklu Yamaha Virago 125. Teraz postanowiłem kupić sobie
    pierwszy motocykl. Ale dla czego to pytanie kieruję do was, więc mam na
    oku motocykl Yamaha FZR 600 1989r. Lecz nie wiem czy to będzie dla mnie
    dobry wybór. Ponieważ jestem średniej postury, chciałbym jeździć w trasy i
    wycieczki wraz z moim przyjacielem który kupuje Yamaha również FZR 600
    tylko że 1995r. Oczywiście z nami nasze dziewczyny. Planujemy trasę do
    Bieszczad, a następnie nad morze. Zastanawia mnie to czy ten motocykl
    będzie dla mnie dobrym wyborem. Lubię długie trasy na dobrym sprzęcie.
    Zdarzały mi się wypady na Kawasaki GPZ 500. Nie miałem z nim dużych
    problemów. Poszukuję motocykla nie przekraczającego cenowo 3 500 zł.
    Chodzi o to że chciałbym żeby ten motocykl służył mi z 2 lata. Ponieważ
    później zamierzam zakupić sobie Yamaha R6. Dlatego zależy mi na ścigu żeby
    podszkolić się na zakrętach, przyśpieszeniach i odpowiednim hamowaniu co
    na R6 będzie mi przydatne a raczej potrzebne. A w między czasie postawić
    go na koło ;P.

    Z góry dziękuję, i czekam na wypowiedzi doświadczonych motocyklistów. LwG!

  • 2. Data: 2013-10-15 09:52:32
    Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 14 Oct 2013 10:14:05 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Reax
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > pierwszy motocykl. Ale dla czego to pytanie kieruję do was, więc mam na
    > oku motocykl Yamaha FZR 600 1989r. Lecz nie wiem czy to będzie dla mnie

    FZR600 to fajny motocykl, na pewno będziesz z niego zadowolony i sprawdzi
    się w zastosowaniach o których napisałeś. Mój kolega swoim FZRem robił
    czasy na torze Poznań bardzo zbliżone do moich na SV1000S, więc motocykl
    ma potencjał i wszystko zależy tylko od kierowcy :)

    Musisz tylko znaleźć znaleźć egzemplarz w sensownym stanie.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2013-10-16 14:33:16
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-10-14 12:14, Reax pisze:

> [...]
    > ścigu żeby podszkolić się na zakrętach, przyśpieszeniach i odpowiednim
    > hamowaniu co na R6 będzie mi przydatne a raczej potrzebne. A w między

    Ogolnie spoko tylko na autostradach, na ktorych mozna jechac z sensowna
    predkoscia winkle nie sa ciasne ;P
    Oczywiscie na innych drogach znajda sie i takie, ktore przy dozwolonych
    tam 50 km/h trzeba brac dosc nisko, ale na 100% pocwiczysz tam hamowania
    - szczegolnie poza miastem, gdzie tuz za takim wlasnie zakretem
    zobaczysz zjezdzajacy z pola ciagnik z brona obrocona kolcami w twoim
    kierunku :)

    --
    jarek

  • 4. Data: 2013-10-16 15:04:58
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Piotr Klimek" wrote...
> [...]
    > ma potencjał i wszystko zależy tylko od kierowcy :)
    >
    > Musisz tylko znaleźć znaleźć egzemplarz w sensownym stanie.

    A może zamiast szukać sensownego egzemplarza warto zastanowić się nad prawem
    jazdy??
    FZR600, R6, SV1000... a po się rozdrabniać, może od razu zaproponować R1?
    Przecież to najlepszy motocykl dla kogoś, kto ma 18 lat i bez prawa jazdy
    będzie jeździć po całym kraju.

    A tak bardziej serio, zrób prawo jazdy i kup motocykl, który będzie
    odpowiedni do kategorii jaką będziesz mógł mieć. Te kategorie nie są
    wymyślone po to, żeby utrudniać życie młodym, tylko po to, żeby chronić tych
    młodych przed ich własną fantazją.

    ROZSĄDKU!!

    --
    James

  • 5. Data: 2013-10-16 22:05:03
    Od: reax <reax@_NOSPAM_op.pl>

    James napisal

> [...]

    > odpowiedni do kategorii jaką będziesz mógł mieć. Te kategorie nie są
    > wymyślone po to, żeby utrudniać życie młodym, tylko po to, żeby chronić tych

    Kolego powiem ci tak. Posiadam kategorie A2 i mam możliwość
    zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km. Więc ja problemu nie widze
    prócz tego nie do końca rozumiałem twoja wypowiedź. Lecz fakt jeden
    stwierdze z którym się z tobą zgodzę. Pojemność 1000 jest dlamnię za dużą
    i na obecna chwilę nie wyobrażam sobie żebym taką pojemność kupił bo zdaje
    sobie sprawę ze to nie jest byle co. Ale dziękuję tobię i reszcie osób za
    wypowiedź. LwG!

  • 6. Data: 2013-10-16 22:11:15
    Od: reax <reax@_NOSPAM_op.pl>

    Jarek Pudelko napisal

> [...]
    > - szczegolnie poza miastem, gdzie tuz za takim wlasnie zakretem
    > zobaczysz zjezdzajacy z pola ciagnik z brona obrocona kolcami w twoim

    Powiem ci że zdazyla mi się taka podobna sytuacja z kombajnem w roli
    głównej xp fart był taki ze za plecami foto pstryk to zwolniłem

  • 7. Data: 2013-10-17 00:05:06
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "reax" wrote...
> [...]
    > sobie sprawę ze to nie jest byle co. Ale dziękuję tobię i reszcie osób za

    Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania:
    motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej
    nieprzekraczającym 0,2 kW/kg
    Wymagany wiek do uzyskania kategorii A2 to 18 lat.

    W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy kategorii
    A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
    Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwość zarejestrowania motocykla
    DO 95km ma 47 km". Zaznaczę tylko, że "km" oznacza kilometry.
    Napisałeś, że masz na oku FZR600, która ma 66,8kW (89,6KM). To oznacza, że
    znacznie przekracza to kategorię Twojego prawa jazdy.
    Odpowiadając na Twoje pytanie: to nie będzie dobry wybór dla Ciebie.
    Nie wiem czego nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że
    FZR600 to motocykl za duży i za mocny, a różne kategorie prawa jazdy zostały
    stworzone nie po to, żeby robić młodym ludziom na złość. Nie masz prawa
    jazdy na taki motocykl. Masz natomiast jeszcze czas. Kup mniejszy o mocy do
    47KM na którym będziesz mógł jeździć legalnie. Nauczysz się dobrze jeździć,
    wyrobisz nawyki, a jak zrobisz pełne A kupisz coś większego.
    Powodzenia!
    --
    James

  • 8. Data: 2013-10-17 11:01:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-16, James <n...@d...for.spam> wrote:

> [...]
    > A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
    > Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwość zarejestrowania motocykla

    No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-10-17 11:44:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 09:01:31 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

    > No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

    zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 10. Data: 2013-10-17 11:59:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-17, masti <g...@t...hell> wrote:

    > zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

    Jako motocykl do 47 KM na kat A2?

    --
    Artur
    ZZR 1200