  • 11. Data: 2019-07-16 15:38:27
    Temat: Re: Pytanie o chipy
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-16 12:48, Big Jack wrote:

> [...]
    > sobie ktoś dzisiaj takie ceny?Płyta była taka, że wszystkie kontrolery,
    > porty szeregowe i równoległy były na kartach rozszerzeń na szynie ISA.
    > Karta graficzna to pamiętam że byla to Trident i miała już sterowniki do
    > Windowsa 3, ale nie pamietam już ile miała pamięci. To chyba było rzędu
    > setek KB. Miałem do niego oryginalne MS-DOS (chyba 6.x), wspmomniany
    > Windows 3.1 wraz certyfikatami autentyczności i podrecznikami, wersje
    > instalacyjne na dyskietkach 3,5. Trzymam je do dzisiaj :) A podręcznik
    > do Windowsa mógłby przyprawić o ból głowy. Objetościowo zbliżony do 3szt

    Trident 8900/9000 mial w roznych wersjach, albo z opcja rozbudowy
    512KB lub 1MB.
    Tez doskonale pamietam ten bolacy przelicznik 1MB RAM = milion :). i 2MB
    sie kladlo jako ostateczne minimum gdy ktos nie mial kasy, bo 4MB to juz
    byla dobra cwiartka wartosci kompa. I kradzieze ramu z kompow faktycznie
    sie zdarzaly.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2019-07-16 17:17:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Dość masowo podmieniano dyski duże na małe i nowe na stare.
    > Nawet w serwisach.
    > Oddawałeś kompa z 60GB 5400 rpm, wracał z 20GB 4500 rpm "taki Pan miał i co nam Pan
    zrobisz".

    Nigdy nie oddawałem komputera do serwisu, ale jeśli reinstalowali system,
    to faktycznie... wyobrażam sobie pewną pokusę.

  • 13. Data: 2019-07-16 17:48:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co więcej w wielu wielkich instytucjach instalowano systemy oparte na mniej więcej
    DOS-ie czy pochodnych, gdy u normalnych ludzi
    szalało już 98se i Vista.
    Proste systemy (jakieś in-mag czy POS) nie tylko nie potrzebowały dysków po 8GB, ale
    ich nawet nie lubiły lub się nie chciały
    instalować, a mniejszych i tańszych dysków u dostawców nie było.
    Więc w pewnych koleżeńskich kręgach chodziło "daj mi dysk 40 MB i piwo, a dam Ci
    nówkę 8 GB" ;-)

    -----

  • 14. Data: 2019-07-16 18:34:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-07-16 17:48, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co więcej w wielu wielkich instytucjach instalowano systemy oparte na
    > mniej więcej DOS-ie czy pochodnych, gdy u normalnych ludzi szalało już
    > 98se i Vista.

    Z Vistą chyba trochę zagalopowałeś się.

  • 15. Data: 2019-07-16 18:50:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pamiętam organoleptycznie ;-)

    -----

  • 16. Data: 2019-07-16 19:09:39
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-07-16 o 18:34, Uncle Pete pisze:

    > Z Vistą chyba trochę zagalopowałeś się.

    Ano. Po prostu niechlujstwo. Jak się człek wypowiada, bądź co bądź
    *publicznie*, to warto gdziesik sprawdzić. Dostęp do Wiki zablokowali?

  • 17. Data: 2019-07-16 20:39:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oj tam, zwykłe przejęzyczenie ;-)
    Miałem na myśli tamten walczący o palmę nieudacznictwa z późniejszą Vistą system, co
    wszedł po 98se.

    Proceder z lat 2001-05, gdy normalni ludzie o DOS-ie i terminalach znakowych już w
    ogóle nie pamiętali.

    -----

  • 18. Data: 2019-07-16 20:47:47
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *ąćęłńóśźż* napisał(-a):

    > Oj tam, zwykłe przejęzyczenie ;-)
    > Miałem na myśli tamten walczący o palmę nieudacznictwa z późniejszą
    > Vistą system, co wszedł po 98se.

    Me? Miałem i doskonale sobie z nim radziłem. Tylko, że dbanie o jego
    dobrą kondycję przybrało u mnie formę nerwicy natręct :D Ale nie
    polemizuję z tym, że system był fatalny

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2019-07-16 21:15:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem, czy był fatalny (przeskoczyłem go z 98se od razu na w2k), ale musiał mieć
    znacznie większe od 98se wymagania sprzętowe, bo
    u kolegi któremu stawiałem internet, po aktualizacji kompa z 98se do Me wszystko
    prawie stało.
    No ale się upierał, że musi mieć nowszy.
    Żeby było na temat, w latach 2001-05 pamięć zdaje się była jeszcze droga i do tego co
    rusz zmieniali rozmiary pasków.
    Zresztą nadal jest droga, za głupie 4x8GB SODIMM trzeba zapłacić ponad $150 ;-)
    I komu to potrzebne?
    Pismo w Wordzie nie przewija mi się na ekranie ani odrobinę szybciej, niż 20 lat
    temu.
    Cywilizacja poszła w jakąś głupią stronę.

    -----

  • 20. Data: 2019-07-17 10:39:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 18:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pamiętam organoleptycznie ;-)
    >

    > -----

    Chyba Ci się z Windows ME pomerdało.

    --