  • 61. Data: 2019-07-22 02:58:52
    Temat: Re: Pytanie o chipy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-21, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Bardzo się mylisz, twarde wyłączenie może posypać dyski.
    > -----

    Jak? Rozumiem, że można fizycznie uszkodzić robiąc off/on.....off/on/off
    kilka razy, ale poprzez proste odcięcię zasilania?

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2019-07-22 07:37:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miałem awarię prądu (całe osiedle), nie wiem ile razy włączali wyłączali, ale dwa
    dyski naraz się sypnęły (błędy sektorów).

    -----

  • 63. Data: 2019-07-22 11:57:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-20 05:44, Queequeg wrote:

    > Czyli co, chuchałem bez potrzeby? ;) z drugiej strony kto ich tam wie, na
    > ile technologia automatycznego parkowania przy zaniku zasilania była wtedy
    > niezawodna.

    W sumie jak miałeś bardzo stary dysk z początków ID to mógł wymagać
    parkowania. Ale ja np. miałem pierwszy HDD 40MB Seagate i ten już nie
    potrzebował.

    > Aż mi się przypomniało "można teraz bezpiecznie wyłączyć komputer" (tak,
    > wiem, czasy nie te).

    To raczej oznaczało że Win95/98 zrobił co swoje i ma najmniejsze
    ryzyko się dalej wysypać ;). A nade wszystko, że nie dzieją się
    już żadne operacje dyskowe które, przerwane, mogły popsuć fat32.
    Ten system plików wraz z multitaskingową wciąż-nakładką na dosa,
    był fatalnym połączeniem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 64. Data: 2019-07-22 12:11:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > W sumie jak miałeś bardzo stary dysk z początków ID to mógł wymagać
    > parkowania. Ale ja np. miałem pierwszy HDD 40MB Seagate i ten już nie
    > potrzebował.

    Ten na pewno miał 40 MB, chyba Quantum.

> [...]
    > już żadne operacje dyskowe które, przerwane, mogły popsuć fat32.
    > Ten system plików wraz z multitaskingową wciąż-nakładką na dosa,

    Dokładnie tak. Z drugiej strony ext4 też mi się nie raz posypał...

  • 65. Data: 2019-07-22 12:13:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale wtedy jeszcze były lutowane do płyty głównej.

    CPU był lutowany, ale RAM nie. Już w 286 (przynajmniej na tej płycie,
    którą miałem) był w podstawkach (kości DIP), w 386 już były płytki
    wkładane w złącze krawędziowe (dobrze pamiętam, że SIMM?).

  • 66. Data: 2019-07-22 15:09:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Miałem awarię prądu (całe osiedle), nie wiem ile razy włączali
    > wyłączali, ale dwa dyski naraz się sypnęły (błędy sektorów).

    Byłbym ostrożny z wyciąganiem wniosków z dowodu anegdotycznego.

  • 67. Data: 2019-07-22 15:26:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście.
    Też nie uważam, żeby wypicie szklanki wódki duszkiem miało komukolwiek zaszkodzić.

    -----