  • 11. Data: 2010-10-07 22:17:30
    Temat: Re: Pytanie o odliczenie VAT po raz setny :)
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 07.10.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > A faktura vat marża, to jakiego przypadku Twoim zdaniem dotyczy?
    generalnie to
    - zakupu od osoby niebedacej czynnym podatnikiem VAT
    - zakupu towaru w sytuacji gdy dostawa byla zwolniona na podstawie art 43 ust 1
    pkt 2 lub art 113
    - zakupu towaru objetego juz vat marza

    (art 120, ustep 10 ustawy o vat)

    Pierwszy z brzegu link z interpretacja na ten temat:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/36855,Sprzedaz-sam
    ochodu-uzywanego-a-system-VAT-marza,1,65,1.html

    (sam sie na to natknalem sprzedajac miesiac temu autko zarejestrowane na moja
    DG ;))

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 12. Data: 2010-10-07 22:51:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jeśli samochód jest osobowy, to możesz dostać tylko
    > fakturę bez vat.

    ?????????????????????

  • 13. Data: 2010-10-07 23:43:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:lt6sa6hvqte4f0m9f6me89cmur27tmnlne@4ax.com...

    > Dlaczego?

    Bo w 2002 nie było możliwości odliczenia VAT od osobówki, poza wyjątkami o
    których wspomniałem.

  • 14. Data: 2010-10-07 23:53:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org>
    napisał w wiadomości news:

> [...]
    ochodu-uzywanego-a-system-VAT-marza,1,65,1.html

    > (sam sie na to natknalem sprzedajac miesiac temu autko zarejestrowane na

    To jakaś chora interpretacja jest.
    Dopóki sąd się nie wypowie że jest zgodna z prawem, to jednak nie do końca
    można się nią posługiwać.
    W każdym razie zwrot "kwota podatku naliczonego" nie jest tożsamy z "część
    kwoty podatku naliczonego", a tylko w takim przypadku trzebaby uznać że jest
    tak jak piszesz Ty i MinFin.

    Niemniej - lepiej się w to nie pakować i sprzedać najpierw ojcu, a dopiero
    później dealerowi. ;-)

  • 15. Data: 2010-10-08 09:10:06
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 07.10.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > To jakaś chora interpretacja jest.
    Coz.. ja tylko takie znam.

    > Niemniej - lepiej się w to nie pakować i sprzedać najpierw ojcu, a dopiero
    > później dealerowi. ;-)
    po pol roku, by ojciec nie placil podatku

    i - nie bedzie to transakcja pomiedzy podmiotami powiazanymi czy jak sie to zwie? ;)

    (ja nie kombinowalem i po prostu poczekalem az trafi sie kupiec "prywatny").

  • 16. Data: 2010-10-08 10:23:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:slrniatgud.814.undefine@uc.aramin.one.pl...
    > Coz.. ja tylko takie znam.

    Ale ona się kupy nie trzyma.
    Bo oni piszą że firma miała możliwość odliczenia podatku naliczonego, a ona
    go NIE MIAŁA.
    Miała tylko jego części, na zupełnie innych zasadach, a to nie jest to samo.

    > po pol roku, by ojciec nie placil podatku

    Nic z tych rzeczy - jak sprzeda w tej samej cenie, to podatku nie zapłaci.

    > i - nie bedzie to transakcja pomiedzy podmiotami powiazanymi czy jak sie
    > to zwie? ;)

    Będzie, ale co w związku z tym?
    Przecież nie mówię o kombinacji z cenami, tylko o całkowicie legalnej
    zmianie właściciela.

  • 17. Data: 2010-10-08 10:46:23
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 08.10.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

> [...]
    > go NIE MIAŁA.
    > Miała tylko jego części, na zupełnie innych zasadach, a to nie jest to samo.
    jak to nie miala jak miala? Miala mozliwosc odliczenia 60% vat, nie wiecej niz
    6k (chociaz kilka lat temu chyba bylo mniej).

    Jak nie skorzystala - trudno. Liczy sie mozliwosc.
    Wg mojej wiedzy ;)

    > Nic z tych rzeczy - jak sprzeda w tej samej cenie, to podatku nie zapłaci.
    hm...
    niby tak. Ale juz sama konstrukcja jak dla mnie wyglada podejrzanie.

    Ale ja sie nie znam ;) I na szczescie nie musialem kombinowac :)

  • 18. Data: 2010-10-08 10:53:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

    > jak to nie miala jak miala? Miala mozliwosc odliczenia 60% vat,

    No właśnie.
    Czyli nie kwoty podatku naliczonego, tylko jej części.
    O tym ustawa i rozporządzenie nie wspominają.

    > Jak nie skorzystala - trudno. Liczy sie mozliwosc.

    Nie - liczy się czy mogła odliczyć kwotę podatku naliczonego (w domyśle całą
    kwotę).

  • 19. Data: 2010-10-08 12:36:15
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    > No właśnie.
    > Czyli nie kwoty podatku naliczonego, tylko jej części.
    > O tym ustawa i rozporządzenie nie wspominają.
    Coz - prawnikiem nie jestem. Jak dla mnie zdanie o "mozliwosc" nie jest tozsame
    z "mozliwosc odliczenia calosci". Wiec rozumiem podejscie tych co twierdza ze
    sie nie da. Zwlaszcza ze taka opinie uslyszalem zarowno od "mojej" ksiegowosci,
    jak i ksiegowosci potencjalnego kupujacego.

    > Nie - liczy się czy mogła odliczyć kwotę podatku naliczonego (w domyśle całą
    > kwotę).
    A ze sie tak zapytam - przerabiales to juz na jakiejs kontroli?

  • 20. Data: 2010-10-08 12:45:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

    > Coz - prawnikiem nie jestem. Jak dla mnie zdanie o "mozliwosc" nie jest
    > tozsame
    > z "mozliwosc odliczenia calosci".

    A jest tożsame z "części"?

    > A ze sie tak zapytam - przerabiales to juz na jakiejs kontroli?

    Nie jestem dealerem czegokolwiek, więc to nie mój problem.