  • 81. Data: 2013-10-18 12:08:38
    Temat: Re: Pytanie o pierwszeństwo - grr
    Od: p...@g...com

    --A dla mnie nie. Wszelkie "rozwidlenia dróg" są po prostu skrzyżowaniem. I nie ma
    przepisu który przypisywałby pierwszeństwo do "pasów jednej jezdni", albo
    pierwszeństwo wynika z zachowania na pasach, albo pierwszeństwo wynika z zachowania
    na jezdniach.

    OK teraz widze ze w Polsce czesciowo rozwiazano to za pomoca przepisow wlaczania sie
    do ruchu: http://www.autocentrum.pl/prawo-jazdy/wyklady/wlacza
    nie-sie-do-ruchu.html

    --Mówisz, że przy zbiegu torów jazdy z różnych jezdni, przy braku znaków i świateł
    zmieniających pierwszeństwo, pierwszeństwo ma ten z lewej? Mi nie pasuje :|

    ten z lewej nie ma pierwszenstwa ale ten z prawej znajdujacy sie na innej jezdni tez
    nie dlatego obstawiam wspolwine wynikajaca z przepisow ogolnych nt. zmiany pasa ruchu

    --Mamy nowy pas ruchu, ale nie mamy przepisu że "zmiana jezdni jest ważniejsza niż
    zmiana pasa". oczywiscie ze nie ale jesli ona musiala zachowac ostroznosc przy
    zmianie pasa (w obrebie jezdni) to tym bardziej on przy zmianie 2-och znajdujacych
    sie na roznych jezdniach, padnie tradycyjne pytanie czy zrobil pan wszystko aby
    uniknac kolizji i co powie dzwigowy ? nie slyszalem klaksonu, nie widzialem tego auta
    z tylu po prostu wrzucilem kierunek i dalem w lewo bo bylem z prawej strony :-)

    --Dobrze mi wychodzi? pzdr, Gotfryd

    znakomicie tylko nie wiem do czego zdazasz :-) ustalilismy juz ze ten z prawej ma
    pierwszenstwo w sytuacji ogolnej a takze ze ten z lewej go nie ma, pytanie brzmi czy
    pierwszenstwo ma dzwigowy skaczacy przez dwa pasy (i oczywiscie p7a) ?

    ps obstawialem wynik remisowy bo klocilo sie z tym z tym co widuje na drogach i teraz
    juz wiem dlaczego ... jest drobna roznica w przepisach PL vs DE
    http://www.berlin.de/special/auto-und-motor/recht-un
    d-urteile/2177698-44852-fahrspurwechsel-auf-der-auto
    bahn-wer-hat.html
    w skrocie ten z prawej wcale nie ma pierwszenstwa, obaj musza uwazac, w przypadku
    kolizji sedzia najczesciej oglasza remis ... no i prosze jaka efektywna stala sie ta
    dyskusja :-)

    P.

  • 82. Data: 2013-10-18 12:17:12
    Od: p...@g...com

    --jest P-1c (a nie P-7a jak twierdzďża policjanci). -- Franc

    no to niefajnie ... teraz pozostaje juz tylko niezachowanie ostroznosci przez
    dzwigowego (przy zmianie 2 pasow) i korzystna opinia bieglego na podstawie notatki
    sluzbowej/szkicu ...

    P.

  • 83. Data: 2013-10-18 12:30:15
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    P7a też by w tej sytuacji nic nie zmieniła.
    To by był absurd i przyczyna niejednoznaczności.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 84. Data: 2013-10-18 17:13:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > ja podalem przyklad dla nieautobusu kiedy przepis specjalny NIE
    > obowiazuje, jakis pojazd - nieautobus :-) wbija sie zza p7a na sasiednia
    > jezdnie, pytanie czy ma pierwszenstwo czy nie ?

    Żaden nie ma, autobus również.

  • 85. Data: 2013-10-18 22:17:58
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-10-15 09:24, Franc wrote:
    > Grupo podpowiedzcie proszę

    Czyli po przeczytaniu calej dyskusji nadal ni ejest jasne jak to by bylo
    dla P7.

    Kiedys z inneej dyskusji wynikalo, ze pojazd przekraczajacy P7 dla
    pojazdow znajdujacych sie po 2-giej stronie tej linii jest traktowany
    jako pojazd wlaczajacy sie do ruchu.

    Jesli tak to w rzeczonej sytuacji (gdyby zamiast P1c bylo jednak P7a) to
    skad tyle watpliwosci? Wina dzwigu bylaby oczywista. Jak to zatem jest z
    tym P7?

    --
    mk4