  • 1. Data: 2016-07-24 12:32:10
    Temat: Pytanie o projekt płytki
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeszcze raz chciałem z Wami skonsultować kwestię projektu płytki.
    Częściowo gotowy projekt wygląda następująco:

    https://s31.postimg.org/8yba11t2j/pcb.png

    O ile część z ENC28J60 i PIC32 moim zdaniem wygląda w porządku, to
    chciałem zapytać o kilka kwestii związanych z obwodem zasilania.

    1) Czy projekt przetwornicy DC/DC wygląda w porządku?
    2) Mogę w ten sposób połączyć przetwornicę i LDO? Czy też wskazane jest
    wstawienie jakiegoś koralika ferrytowego pomiędzy tymi elementami? To
    samo pytanie odnosi się też do przetwornicy i hosta USB.
    3) Dobrym pomysłem jest zastosowanie poza C25 przy przetwornicy także
    osobnego kondensatora tantalowego na wejściu LDO (C7)? Czy przypadkiem
    równolegle do C25 i nie powinienem dać małego kondensatora 100-470nF? Na
    schemacie aplikacyjnym LM2674 go nie było.
    4) Czy w takim układzie zamiast jednorazowego, wymeinnego bezpiecznika
    SMD mogę użyć polimerowego 1206?

  • 2. Data: 2016-07-24 15:48:00
    Temat: Re: Pytanie o projekt płytki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 Jul 2016 12:32:10 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > https://s31.postimg.org/8yba11t2j/pcb.png

    Niepotrzebnie 6 pinowe złącze do pickita, ostatni 6 pin nie kiedy
    wykorzystywany przy programowaniu. I sprawdz w erracie kryte pgdxpgcx
    są "uszkodzone" i mogą sprawiać problem w niektórych okolicznościach.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-07-24 19:17:02
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 15:48, Marek pisze:

    > Niepotrzebnie 6 pinowe złącze do pickita, ostatni 6 pin nie kiedy
    > wykorzystywany przy programowaniu.

    Fakt. Ten pin zostawiłem właściwie tylko po to, żeby zmniejszyć ryzyko
    pomyłki przy pospinaniu programatora.

    > I sprawdz w erracie kryte pgdxpgcx są "uszkodzone" i mogą sprawiać
    > problem w niektórych okolicznościach.

    To znaczy? We wcześniejszych konstrukcjach używałem właśnie takiego
    podłączenia i wszystko działało z PicKit3.
    Czyżby alternatywne piny pgdxpgcx mogły mieszać w przypadku użycia ich
    jako GPIO lub wyjść/wejść peryferiów?

  • 4. Data: 2016-07-25 09:19:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 Jul 2016 19:17:02 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > podłączenia i wszystko działało z PicKit3.
    > Czyżby alternatywne piny pgdxpgcx mogły mieszać w przypadku użycia

    Nie tyle co mieszać co sprawiać problemy przy programowaniu akurat tą
    parą pgd/pgc. Mchpowi często zdarza się i to w różnych
    architekturach, że alternatywne pary pgd/pgc (nr 2 lub 3) po prostu
    w pewnych okolicznościach nie działają (nie związane z możliwością
    aktywowania/deaktywowania przez bity config). Warto zawsze przy
    projekcie płytki, gdy bardziej nam pasuje użycie pary innej niż nr 1,
    sprawdzić czy ta para w przypadku programowania nie ma jakiegoś "ale"
    lub "pod warunkiem" w erracie wybranego mcu. Tak tylko uczulam. Dave
    z eevblog ma nawet film, w którym biadoli jak kiedyš zrobił piękną
    płytkę, wysłał do produkcji seryjnej a później się okazało, że
    pgd/pgc które wybrał (inne niż nr 1) akurat w używanej przez niego
    rewizji mcu nie działają :-). Dotyczyło to pic24 ale dla jakiegoś
    pic32 też w erracie kojarzę ostrzeżenie do alternatywnych pgd/pgc.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-07-25 13:12:32
    Od: b...@g...com

    użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    >
    > O ile część z ENC28J60 i PIC32 moim zdaniem wygląda w porządku, to
    > chciałem zapytać o kilka kwestii związanych z obwodem zasilania.

    Można łączyć 5V usb z 5V przetwornicy tak bezpośrednio?
    Piny uC od USB można łączyć bez niczego z gniazdem?
    Po mojemu grozi to późniejszym marudzeniem "port mi nie działa"
    nie wiem dlaczego? (jak w ostatnim wątku o RPI).

  • 6. Data: 2016-07-25 15:44:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 13:12, b...@g...com pisze:

    > Można łączyć 5V usb z 5V przetwornicy tak bezpośrednio?

    A jakie połączenie sugerujesz? Przez jakiś dławik/koralik ferrytowy? Czy
    chodzi o coś innego?

    > Piny uC od USB można łączyć bez niczego z gniazdem?
    > Po mojemu grozi to późniejszym marudzeniem "port mi nie działa"
    > nie wiem dlaczego? (jak w ostatnim wątku o RPI).

    Na wszystkich schematach z PIC32, gdzie wykorzystywany jest moduł USB,
    łączy się to właśnie w ten sposób. Jeszcze nie widziałem projektu, gdzie
    na tych liniach znajdowałyby się jakieś rezystory albo diody. Jeśli o to
    chodzi.
    Sam zbudowałem już kilka układów i USB działało. Raz tylko miałem
    problem z tym interfejsem, ale jego źródłem okazał się konflikt z innym
    peryferiów, wynikający z błędnej konfiguracji.

  • 7. Data: 2016-07-25 17:44:32
    Od: b...@g...com

    użytkownik Atlantis napisał:

    > A jakie połączenie sugerujesz? Przez jakiś dławik/koralik ferrytowy? Czy
    > chodzi o coś innego?

    To zależy jak ważny jest projekt, jednostkowy egzemplarz czy 10-1000 na sprzedaż. Jak
    jednostkowy to nic, ale kiedy jest na sprzedaż i szanujesz
    swój czas, wtedy coś tam się daje.

    Większość producentów coś ma w swojej ofercie.
    http://tinyurl.com/j6bq8gt

    > Na wszystkich schematach z PIC32, gdzie wykorzystywany jest moduł USB,
    > łączy się to właśnie w ten sposób.

    To są projekty ekonomiczne, starterkity, mają działać
    na biurku i nic więcej. Projektów "na lata" nikt
    tak nie robi, a coś czuję automatykę domową z perspektywą
    komercjalizacji, dlatego uprzedzam. Nie spotkałem komercyjnego
    projektu, gdzie piny od portu USB radośnie sobie wiszą w powietrzu.

    Microchip też pisze.
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/20005
    230A.pdf

  • 8. Data: 2016-07-25 19:30:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 17:44, b...@g...com pisze:

    > Większość producentów coś ma w swojej ofercie.
    > http://tinyurl.com/j6bq8gt

    Hmm... Widzę, że piny I/O1 oraz I/O2 występują w tym układzie podwójnie.
    Po obydwu stronach obudowy. One muszą być ze sobą połączone na płytce,
    czy wystarczy fakt, że są połączone wewnętrznie i jeden z nich może
    wisieć w powietrzy? Pozostawienie tych pinów niepodłączonych uprościłoby
    projekt płytki.

    > To są projekty ekonomiczne, starterkity, mają działać
    > na biurku i nic więcej. Projektów "na lata" nikt
    > tak nie robi

    Fakt. A jakie dławiki/koraliki ferrytowe powinienem zastosować na
    liniach sygnałowych USB? Jak najmniejszy rozmiar jest dla mnie
    priorytetem. :)

  • 9. Data: 2016-07-26 12:32:24
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Jeszcze jedno pytanie:
    Jeśli gniazdo USB ma w założeniu służyć tylko do podłączenia PenDrive'a,
    który będzie przez układ wykorzystywany do w roli pamięci masowej
    (ekwiwalent karty SD) to czy mogę pominąć zabezpieczenia ESD? W końcu
    nie będzie żadnych długich kabli.

    No i jeszcze jedno - obudowa gniazdka USB powinna być połączona z masą
    układu, czy też nie?

  • 10. Data: 2016-07-26 14:02:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > który będzie przez układ wykorzystywany do w roli pamięci masowej
    > (ekwiwalent karty SD) to czy mogę pominąć zabezpieczenia ESD? W końcu

    Rozróżniasz ESD, Burst, Surge ?

    > No i jeszcze jedno - obudowa gniazdka USB powinna być połączona z masą
    > układu, czy też nie?

    Na to pytanie nie umiałem sobie odpowiedzieć jednoznacznie.
    Potrafię znaleźć argumenty za:
    - połączyć bezpośrednio,
    - połączyć przez koralik.
    I nie potrafię ocenić które argumenty przeważają.