  • 11. Data: 2014-10-24 23:08:40
    Temat: Re: R-Pi i grafika
    Od: voyo <v...@n...pl>

    W dniu 2014-10-24 14:44, s...@g...com pisze:
    > W zasadzie moja wiedza o R-pi jest taka jak wiedza mojej teściowej o mechanice
    kwantowej. Zanim zacznę coś o tym czytać, to najpierw się zapytam czy w ogóle z
    punktu widzenia moich potrzeb w ogóle warto czytać? Mianowicie, podpinając jakiś
    ekranik do R-pi, ile da się wyświetlić bitmap/sek? Bitmapa max 256k pixeli
    monochromatyczna.

    Mowisz zapewne o wyjsciu DSI (display serial interface) -
    wg specyfikacji tegoz interfejsu trzeba to ciągle odświeżać z predkoscia
    30 lub 60 FPS. A wiec conajmniej tyle.
    A jesli Ci chodzi o wyjscie HDMI - z doswiadczenie wiem ze bez problemu
    daje rade 60 FPS przy 1920x1080.
    Trzecia opcja to podłączenie prostego ekraniku po GPIO - ze wzgledu na
    przepustowosc gpio raczej tylko obrazki statyczne.

  • 12. Data: 2014-10-25 02:22:19
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 października 2014 16:39:04 UTC+2 użytkownik Bool napisał:

    > 185 USD!
    >
    > Za wiele mniejszą kwotę można kupić Olinuxino z dwoma rdzeniami Cortex-A7 i LCD 7"
    z TS Olimexa.

    O kurde, to wydaje się być interesujące. Czy orientujesz się jak wygląda temat
    grafiki w kontekście mojego pytania? No i jak się mają sprawy środowiska
    programistycznego na Olinuxa? R-pi "kręci" mnie Lazarusem, fajne środowisko w
    Pascalu.

  • 13. Data: 2014-10-25 09:16:27
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-25 02:22, s...@g...com pisze:
> [...]
    programistycznego na Olinuxa? R-pi "kręci" mnie Lazarusem, fajne środowisko w

    W obu przypadkach masz do czynienia z programowaniem pod Linuxem. Na Olinuxino masz
    dostępne
    dystrybucje Debian, Ubuntu, Fedora, Arch i dodatkowo Androida.