  • 1. Data: 2015-05-16 09:18:56
    Temat: RAID i pytanko
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Zanabyłem dla użyszkodnika NAS Zyxela NSA325-v2 i w nim jest mozliwość
    utworzenia z dwóch dysków macierzy RAID.
    Jak na razie włożyłem do niego jeden dysk, ale juz padła propozycja ze
    strony użyszkodnika włożenia drugiego dysku i połączenia tego w RAID.
    No i pytanie, czy w trakcie tworzenia macierzy dane które są teraz
    przekopiowane na dysk zostana utracone i bede miał czystą przestrzeń czy
    tez dane zostaną w jakić magiczny sposób ocalone i umieszczone na macierzy?
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz na ulicach berlina dokarmiał ukradkiem niemieckie dzieci.

  • 2. Data: 2015-05-16 09:37:47
    Temat: Re: RAID i pytanko
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/05/15 08:18, ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > tez dane zostaną w jakić magiczny sposób ocalone i umieszczone na macierzy?

    RAID ustawiasz w tym progamie dolaczonym na CD ktory czysci wszystko.
    Jak ci sie bedzie chcialo, zrob najpierw backup (Zyxel softem) na cos
    zewnetrznego w sieci a potem przywroc na RAID i daj znac czy dziala :) Sam
    jestem ciekawy czy ten moj backup ktoregos dnia sie przyda czy tylko czuje
    sie lepiej.

  • 3. Data: 2015-05-16 12:02:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-16 o 09:18, ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > tez dane zostaną w jakić magiczny sposób ocalone i umieszczone na macierzy?

    Wspomnianego Zyxela nie znam, ale chyba w każdym sterowniku, który do
    tej pory widziałem, była możliwość utworzenia mirroru na podstawie
    wskazanego dysku.
    Nie masz jakichś dwóch innych starych dysków do testów?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-05-16 13:46:01
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Adam naskrobał(a):

    > Nie masz jakichś dwóch innych starych dysków do testów?

    No niby mam, ale nie sa to jednakowe dyski i nie wiem jak sie będa
    zachowywac w trakcie takiej migracji.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz szedł nocą przez las i nagle zobaczył na gałęzi parę świecących

  • 5. Data: 2015-05-16 13:56:56
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 16/05/2015 08:18, ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > tez dane zostaną w jakić magiczny sposób ocalone i umieszczone na macierzy?

    RTFM!
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 6. Data: 2015-05-16 14:36:53
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Michal Lukasik
    naskrobał(a):

    > RTFM!

    Bardzo śmieszne, naprawdę, bardzo śmieszne.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz budzi się z okropnym bólem głowy. Mętnym wzrokiem spogląda wokół:

  • 7. Data: 2015-05-16 14:45:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-16 o 13:46, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Adam naskrobał(a):

    > No niby mam, ale nie sa to jednakowe dyski i nie wiem jak sie będa
    > zachowywac w trakcie takiej migracji.

    W Raidzie macierz utworzy się wg rozmiaru mniejszego.

    Kolejność czynności:
    1. Włóz do Zyxela mniejszy dysk
    2. coś tam ponagrywaj
    3. dołóż większy
    4 spróbuj odbudować mirror (nie pomyl dysków, mniejszy to Master)
    5. zobacz, czy dane żyją.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-05-16 15:21:27
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

> [...]

    > 2. coś tam ponagrywaj
    > 3. dołóż większy
    > 4 spróbuj odbudować mirror (nie pomyl dysków, mniejszy to Master)

    Dzieki za pomoc, na razie kopiuje z powrotem na dysk USB to co do tej pory
    przeniósł użyszkodnik na NAS. Potem dołoże drugi dysk i zrobię RAID i
    sprawdzę co zostało na dyskach.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Müller wrócił do swojego gabinetu i zastał Stirlitza klęczącego przed

  • 9. Data: 2015-05-16 17:09:16
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ...:::WISKOLER:::...
    naskrobał(a):

    > Dzieki za pomoc, na razie kopiuje z powrotem na dysk USB to co do tej pory
    > przeniósł użyszkodnik na NAS. Potem dołoże drugi dysk i zrobię RAID i
    > sprawdzę co zostało na dyskach.

    Wygląda to tak że po dołożeniu drugiego takiego samego dysku, w zakładce
    dotyczącej zarządzania dyskami można sobie albo utworzyc nowy wolumin, albo
    dołączyć do istniejącego woluminu. Dołączyłem i po chwili miałem już jeden
    wolumin złozony z dwóch dysków. Opisane to jest jako JBOD. Pojemność
    wskazuje że dodane zostało wszystko, pliki pozostały w nienaruszonym
    stanie.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Gestapo obstawiło wszystkie wyjścia, ale Stirlitz je przechytrzył. Uciekł

  • 10. Data: 2015-05-16 17:46:38
    Od: "Roman S." <n...@...hate.spam>

    W dniu 2015-05-16 o 17:09, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Opisane to jest jako JBOD.

    Czyli NAS połączył te dwa dyski w jeden wolumin o objętości będącej sumą
    objętości obu dysków. Nie wiem, czy akurat taki efekt chciałeś osiągnąć,
    ale nie jest to macierz RAID1. W przypadku padu jednego z dysków musisz
    się liczyć z utratą danych - w zależności od tego, jak NAS zarządza
    macierzą tracisz albo część, albo wszystkie dane.

    --
    Roman S.