  • 21. Data: 2015-05-20 17:18:21
    Temat: Re: RAID i pytanko
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Adam naskrobał(a):

    > Przecież cały czas zawracałeś d.... o RAID, a teraz piszesz zupełnie co
    > innego. Zdecyduj się

    Zawracałem dupę i nadal chciałbym pozawracać. Kupowałem tego Zyxela z myślą
    o RAID0 i mozliwości konfiguracji takiegoż. Niestety stało się inaczej,
    system (w Zyxelu) zrobił inaczej i zastosował JBOD. Użyszkodnik jest
    zadowolony, bo ma dwa dyski spięte w jedna powierzchnię "prawie" 2Gb i jemu
    już w zasadzie pasi wszystko. Mnie natomiast to meczy że możnaby połączyć
    te dyski w RAID0 i to dałoby więcej niż ten JBOD.
    Tyle doczytałem na Wiki.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz wszedł do gabinetu i ujrzał Mullera leżącego na podłodze i nie

  • 22. Data: 2015-05-20 17:22:16
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Poldek naskrobał(a):

    > Ponieważ te Zyxele to właśnie nie są prawdziwe NASy, tylko produkty
    > nasopodobne.

    Dlatego daleki jestem od wkładania/wyjmowania "na gorąco" jakiegokolwiek
    sprzętu. Tu nie musi być zachowana ciągłość produkcji/dostępu do danych czy
    tym podobnych rzeczy. Jak w trakcie wyjmowania dysku, synek nie będzie miał
    dostępu do zdjęć jakie chciał wrzucić na fejsa przez pietnaście minut to mu
    korona z głowy nie spadnie.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.

  • 23. Data: 2015-05-20 19:14:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > już w zasadzie pasi wszystko. Mnie natomiast to meczy że możnaby połączyć
    > te dyski w RAID0 i to dałoby więcej niż ten JBOD.

    W najlepszym razie użyszkodnik jest podłączony do tego NASa kablem
    gigabit LAN, czyli ok. 120 MB/sek. maksimum. Więc RAID0 raczej wiele by
    mnie przyspieszył, jeżeli w ogóle. Istotnie za to zwiększył by ryzyko
    utraty danych - wystarczy awaria jednego z dysków i całość danych jest
    nie do odzyskania. RAID0 jest dobry np. do montażu wideo, kiedy potrzeba
    obrabiać duże ilości danych, ale lokalnie i jest zrobiona kopia zapasowa
    tych danych na czymś bezpieczniejszym.
    Jeżeli użyszkodnik łączy się z tym NASem przez WiFi, to w ogóle szkoda
    gadać.

  • 24. Data: 2015-05-20 20:39:03
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Poldek naskrobał(a):

    > Jeżeli użyszkodnik łączy się z tym NASem przez WiFi, to w ogóle szkoda
    > gadać.

    Użyszkodnik łączy się z NASem na trzy sposoby. LAN po kabelku do kompa i
    TV. WLAN po WiFi do telefonów, tabletów i laptopów dzieciarni oraz LAN po
    sieci energetycznej do jednego z komputerów który korzysta z niego jako
    magazyn zdjęć. I to wszystko.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Wy się, Stirlitz, jeszcze doigracie przez te odciski palców! -

  • 25. Data: 2015-05-20 21:21:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > TV. WLAN po WiFi do telefonów, tabletów i laptopów dzieciarni oraz LAN po
    > sieci energetycznej do jednego z komputerów który korzysta z niego jako

    JBOD jest w tym przypadku lepszy, bo mniej ryzykowny niż RAID0.

  • 26. Data: 2015-05-20 22:41:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/05/15 18:14, Poldek wrote:

> [...]
    > na czymś bezpieczniejszym.
    > Jeżeli użyszkodnik łączy się z tym NASem przez WiFi, to w ogóle szkoda gadać.

    Dokladnie.
    Mam Zyxela i 2 dyski (w tym jeden eSATA) ale wole miec je jako oddzielne
    woluminy. Bezpieczniej, to raz, a dwa, w kazdej chwili moge jeden dysk
    odlaczyc. A dla innnych komputerow, telefonow i inych urzadzen w sieci i
    tak wszytko jest widoczne jak udostepnione katalogi (po sambie).
    RAID0 to ja mam w PCecie.