  • 11. Data: 2015-10-12 11:35:32
    Temat: Re: RS485, niechciany bajt o wartości zero na początku
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Dziwne, że podłączenie rezystorów nie pomogło. W przypadku MAX485
    > zazwyczaj pomaga. Może odwrotnie podłączyłeś. Jak nie pomogło 5k można
    > zmniejszyć do 3k. Fakt, że MAXy stwarzają problemy. Lepiej dać SN75176.

    Chciałem dopytać, czy przy rezystorach pullup i pulldown rzędu 5k, stosuje
    się jeszcze terminatory 120om? Bo wydaje mi się, że przy stosowaniu
    terminatorów 120om, możliwe wartości rezystorów pullup i pulldown muszą być
    mniejsze niż 750om. Pullup i pulldown 5k może być tylko bez terminatorów
    120om(?)

    R.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2015-10-12 12:11:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > terminatorów 120om, możliwe wartości rezystorów pullup i pulldown muszą
    > być mniejsze niż 750om. Pullup i pulldown 5k może być tylko bez

    Masz rację.
    Aby na 120om było co najmniej 200mV potrzeba 1,6666mA.
    Jeśli do "rozciągania" użyjesz 5V to suma rezystorów (razem z tym 120om)
    powinna być nie większa niż 3k.
    Zakładam "rozciąganie" każdego z rezystorów 120 om osobno, na obu końcach
    kabla. Jakby się chciało zrobić to z jednej strony to trzeba uwzględnić
    rezystancję kabla i uzyskanie 200mV po drugiej stronie będzie wymagało
    więcej jak 200mV po stronie z rezystorami.
    P.G.

  • 13. Data: 2015-10-12 12:25:40
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Sprawdź w karcie katalogowej, czy ten scalak gwarantuje że na wyjściu
    > odbiornika jest 1 jak między A i B jest 0.
    > Jak nie gwarantuje to wszystko jasne.
    > P.G.

    Napisano tam "The receiver input has a fail-safe feature that guarantees a
    logic-high output if the input is open circuit."
    Jeśli dobrze rozumiem, to układ powinien działać prawidłowo bez konieczności
    stosowania rezystorów podciągających(?)

    R.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 14. Data: 2015-10-12 12:34:27
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Choć z drugiej strony open circuit to nie to samo do idle bus condition.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 15. Data: 2015-10-12 14:35:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Choć z drugiej strony open circuit to nie to samo do idle bus condition.
    Dokładnie.
    To oznacza, że gwarantuje 1-kę jeśli pracujesz bez rezystorów 120om na
    końcach linii. Da się przy odpowiednio niskiej prędkości w stosunku do
    długości kabla.
    Są też scalaki, które mają fail-safe zarówno przy rozwarciu jak i przy
    zwarciu linii.
    P.G.

  • 16. Data: 2015-10-12 15:16:15
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Są też scalaki, które mają fail-safe zarówno przy rozwarciu jak i przy
    > zwarciu linii.

    Tak. To się nazwa niekiedy "true fail-safe for bus-idle condition".
    Szukam takiego scalaka od kilku godzin. Dobrze, jakby był przewlekany DIP8,
    zasilanie 5V, zabezpieczenie +15kV, true fail-safe. No i jeszcze przydałoby
    się, żeby dało się to gdzieś kupić ;) Na razie nie mam rezultatów tych
    poszukiwań.

    R.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 17. Data: 2015-10-12 15:29:06
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    No chyba, że SN65HVD485EP firmy Texas Instruments.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 18. Data: 2015-10-12 15:32:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > DIP8, zasilanie 5V, zabezpieczenie +15kV, true fail-safe. No i jeszcze
    > przydałoby się, żeby dało się to gdzieś kupić ;) Na razie nie mam

    Ja stosuję SN65HVD3082 ale nie wiem czy to jest w DIPie.
    Chyba jakieś MAX z numerkami typu 3082 też były.
    P.G.

  • 19. Data: 2015-10-12 16:05:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 15:16:15 +0200, "Robbo" <n...@g...com> wrote:
    > Szukam takiego scalaka od kilku godzin. Dobrze, jakby był
    przewlekany DIP8,
    > zasilanie 5V,

    Można też wyjść z lat 80 i stosować drivery 3.3V np ltc1480, który
    sam wew. podciąga do 1 gdy A i B wiszą lub A-B=0.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-10-12 16:12:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 12:34:27 +0200, "Robbo" <n...@g...com> wrote:
    > Choć z drugiej strony open circuit to nie to samo do idle bus
    condition.

    A masz idealnie synchronizowany nadajnik i odbiornik? Jeśli nie ma
    podciągów (zew. lub w driverze) to gdy kończysz nadawanie i
    przechodzisz na odbiór a druga strona nie zdąży jeszcze przełączyć
    się na nadawanie to przez ta chwilę linie "wiszą" bo oba układy są
    chwilowo w stanie wys. imp.

    --
    Marek