  • 11. Data: 2011-10-07 10:10:02
    Temat: Re: Rdza na Mercedesach - kiedy się skończyła.
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > a wtedy pokaza ci warunki gwarancji i: "nie robil pan obowiazkowych
    > przeglodow lakieru w ASO co rok - sorry, gwarancja na perforacje
    > wygasla" ;)

    A czego sie spodziewasz. Skąd mają wiedziec czy to jest z odprysku sprzed 5
    lat czy z blachy. Zreszto każdy powód jest dobry żeby nie zapłacić :)

  • 12. Data: 2011-10-07 10:18:28
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 5 Paź, 10:01, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    >Pytanie czy poprawiło sie to
    > już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase.

    IMHO A-klasa jakoś nigdy ponad przeciętnie nie gniła - nie wiem jakie
    roczniki masz na myśli. C-klasa, jeśli mówimy o W203 to do liftu
    niestety problemy z korozją występują, gdzieś od 2005 jest na pewno
    lepiej. Z W204 nie powinno być problemów z rdzą jeszcze kilka lat.
    Eksploatacje w naszych warunkach (jeśli chodzi o korozję) najgorzej
    moim zdaniem znosi W210, W124 czy W201 były lepiej zabezpieczone.... O
    dostawczych się nie wypowiadam.

  • 13. Data: 2011-10-07 14:04:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Że Mercedesy rdzewieją wiedzą prawie wszyscy. Pytanie czy poprawiło sie to
    > już a jeśli tak to od jakiego rocznika. Chodzi mi o A-klase i C-klase.

    Na forum Mercedesa wyczytałem: "W203 nigdy nie było cynkowane"
    To oznacza dla mnie słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Wg mnie żenada jak
    na taką markę.

  • 14. Data: 2011-10-11 10:17:07
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-07 14:04, Agent pisze:

> [...]
    >
    > Na forum Mercedesa wyczytałem: "W203 nigdy nie było cynkowane"
    > To oznacza dla mnie słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Wg mnie żenada

    Ja bym się nie upierał że musi być ocynk. Co z tego że w niektórych
    markach jest ocynk a i tak rdzewieją szybciej niż mercedes bez ocynku...
    Ocynk to nie panaceum na źle przygotowaną blachę i zbabrane lakierowanie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 15. Data: 2011-10-11 12:35:38
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

> [...]
    > Ocynk to nie panaceum na źle przygotowaną blachę i zbabrane lakierowanie.

    Jak nie musi jak musi? Co bedziesz malowal po kazdym kamyczku, jakies
    mini odpryski? Ja nie mam ochoty sie tak bawic i cackac. Jako
    ciekawostke dodam ze jestem pod wielkim wrazeniem ocynku w 9 letniej
    406-tce, ramka od tablicy mi sie telepala i obtlukla lakier, tak ze
    odpadl on pod nia platem 1x2cm. Po okolo 3 latach ani sladu rdzy, a jest
    to czysty ocynk wystawiony na warunki atmosferycze. Mam rowniez glebokie
    obtarcie lakieru (tak samo do ocynku) spowodowane przez zle zamocowany
    bagaznik i sytuacja sie powtarza - po 3 latach zero sladow rdzy, odkryty
    metal tylko zasniedzial. Dla porownania znajomi maja golfa na ktorego
    masce bylo sporo maciupkich uderzen po drobnych kamyczkach - po jakims
    czasie wszyskie one zamienily sie w rdzawe kropki, ktorych ciagle przybywa.

    Oczywiscie mozna udowadniac ze ocynk to jakas zbedna ekstrawagancja, ale
    prawda jest taka, ze to niesamowita wygoda i nie trzeba sie cackac z
    kazdym malutkim odpryskiem.

  • 16. Data: 2011-10-11 12:53:43
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 11 Oct 2011 12:35:38 +0200) ktos podajacy sie za Konrad L
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    [...]

    > Oczywiscie mozna udowadniac ze ocynk to jakas zbedna ekstrawagancja, ale
    > prawda jest taka, ze to niesamowita wygoda i nie trzeba sie cackac z
    > kazdym malutkim odpryskiem.

    Potwierdzam, w mojej cytrynie rozniez jest w okolicach tylnej wycieraczki
    wydrapany lakier na powierzchni okolo 2x2cm i tez nic sie z tym nie
    dzieje od okolo 2-3 lat poza zmiana koloru.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 17. Data: 2011-10-11 23:46:34
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-11 12:53, Piotr Klimek wrote:
    > Potwierdzam, w mojej cytrynie rozniez jest w okolicach tylnej wycieraczki
    > wydrapany lakier na powierzchni okolo 2x2cm i tez nic sie z tym nie
    > dzieje od okolo 2-3 lat poza zmiana koloru.

    Ja bym się na Twoim miejscu tak nie cieszył bo w cytryniakach to różnie bywa:

    http://img535.imageshack.us/img535/5557/sdfem.jpg

    To przykład ewolucji obtłuczenia od kamienia w ciągu niecałego roku,
    przynajmniej jeszcze przed wakacjami tego nie widziałem, a teraz z dnia na
    dzień widać jak rośnie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 18. Data: 2011-10-12 11:24:55
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-11 23:46, dominik pisze:

> [...]
    >
    > To przykład ewolucji obtłuczenia od kamienia w ciągu niecałego roku,
    > przynajmniej jeszcze przed wakacjami tego nie widziałem, a teraz z dnia na

    Przecież ocynk może tak samo odpaść jak i warstwa lakieru... Jak
    odpadnie to zostanie goła blacha. Dlatego nie uważam żeby ocynk
    zdecydowanie poprawiał długowieczność karoserii w porównaniu do dobrze
    wykonanego zabezpieczenia antykorozyjnego.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 19. Data: 2011-10-13 01:31:52
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-10-12 11:24, The_EaGle pisze:
    > Dlatego nie uważam żeby ocynk
    > zdecydowanie poprawiał długowieczność karoserii w porównaniu do dobrze
    > wykonanego zabezpieczenia antykorozyjnego.

    np. zabezpieczenia anodowego...
    czyli OCYNKU.

    ;)

  • 20. Data: 2011-10-13 19:17:02
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011 11:24:55 +0200, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    >dobrze
    >wykonanego zabezpieczenia antykorozyjnego.

    Własnie cynkowanie galwaniczne, a takie stosowane jest w przemyśle
    motoryzacyjnym, to zabezpieczenie antykorozyjne. I to jedno z
    lepszych.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280