    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Date: Sat, 05 Jan 2013 18:16:51 +0100

    Dnia 2013-01-05 16:53, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Ale to nie o uruchamianie tylko chodzi, chodzi tez o prace. Podczas
    > kompilacji odczytywane sa setki/tysiace plikow, setki sa zapisywane, uwazasz
    > ze tego nie widac golym okiem? I tu nie chodzi o zadna mode, zaden lans -
    > chodzi o komfort i szybkosc pracy. Jesli Twoja praca polega na przegladaniu
    > www lub pisaniu tekstu w wordzie to rzeczywiscie tego nie zrozumiesz i
    > bedziesz w tym upatrywal fanatyzmu.

    Najpierw argumentem była szybkość uruchamiania programów. Teraz
    ograniczasz się już tylko do argumentu o prędkości kompilacji.
    To odpowiedz sobie jaki procent posiadaczy komputerów zajmuje
    się kompilacją tak skomplikowanych projektów że widać różnicę
    między SSD a tradycyjnym dyskiem.

    > A co do ceny, dalem za dysk niecale 6 stow, nie jest to kwota, ktora mnie
    > boli i musze sobie teraz udowadniac sens jej wydania (za soft wydalem
    > wielokrotnie wiecej). Za moj pierwszy nowy HDD dalem 1200PLN a mial 6GB. Tez
    > sie lansowalem i bylem fantykiem? A moze po prostu potrzebny mi byl duzy
    > (jak na tamte czasy) i szybki dysk? Nic nie poradze, ze tego nie ogarniasz.

    Kwestia świadomego wyboru. Można wydać 400zł na zwykły dysk o
    pojemności 2TB lub dwa razy po 400zł na zwykły dysk i dysk SSD
    na system i najważniejsze programy.
    A mój pierwszy nowy HDD miał pojemność 40MB i był standardu
    SCSI tylko w temacie dyskusji niczego to nie dowodzi.