  • Data: 2009-02-03 19:43:26
    Temat: Re: 135 f/2,0 + extender 1,4x ??
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Feb 2009 10:25:32 +0100, CeZ__134 wrote:
    > Nosze sie z zamiarem nabycia takiego zestawu ( focic bede sport - hala )
    > jednakze nigdy nie mialem do czynienia z extenderem..
    > Zatem..po podlaczeniu tegoz extendera ,na ile zwolnieniu ( ? ) ulegnie praca
    > AF-u ?.. czy da sie to odczuc wyraznie ?.. nie ukrywam,ze szybkosc AF-u w
    > tym wypadku ma dla mnie duze znaczenie .

    Zapialem testowo na zmiane 135/2 raz saute, raz z x1.4 (Kenko).

    Powiem tak: w warunkach takich: pokoj 4m plus 7.5m przedpokoju[1],
    naprzemienne ostrzenie na rozne drzwi w przedpokoju -- IMO nie ma
    jakiejs wielkiej roznicy w szybkosci. Gorzej, jesli szklo musialo
    osiagnac ostrosc z oo -- wtedy się juz czulo (a jak się majtnie to
    podroz do ktoregos konca AF zalicza).
    Mialem wlaczony na szkle ,,range limiter'' (w 135L to jest 1.6m-oo, co
    stanowi jedynie 1/3 zakresu obrotu).

    A, tak jak pisal Waldek -- ponoc mozna szklo 11/10 stykowe ,,pozbawic''
    tych dodatkowych pinow (zakleic tasma) -- puszka wtedy nie wie ze ma TC,
    wiec z zalet kreci normalnie szybko, za to są chyba jakies cuda z
    przeliczaniem info o faktycznym f/ i pewnie to szybsze krecenie moze
    gorzej trafiac (nie cwiczylem tematu, znam z czytania w sieci).

    [1] blizej nie ma chyba sensu jesli rozmawiamy o foceniu sportu, dalej
    -- za oknem ciemno ;) Jesli chcesz testow w jakichs innych
    dystansach/warunkach -- napisz, w miare mozliwosci przecwicze.

    HTH,
    pozdrawiam,
    --
    Michał