  • Data: 2019-03-21 07:17:23
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 06:37:56 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ma rację.

    W polowie.
    Wyprzedzac inne pojazdy mozna.
    Ale omijac pojazd, ktory zatrzymal sie aby przepuscic pieszego - nadal
    nie wolno.

    Sens to pewien ma, tylko kto sie bedzie zastanawial, czemu kierowca na
    pasie obok stoi, mimo zielonego.
    Powinien byc nakaz trąbienia na takiego pieszego :-)

    stwo/news-zielone-swiatlo-to-nie-pierwszenstwo,nId,2
    448519

    > Po pobieżnym przeczytaniu - też maja rację - nie daje "bezwzględnego
    > pierwszeństwa". Żaden przepis nie daje.

    No, D-1 w zasadzie daje.
    Bo ustawa to unika "ma pierwszenstwo", uzywa "ustapic pierwszenstwa".

    Tym niemniej zielone swiatlo pozwala jedynie przejechac za
    sygnalizator (a i to nie zawsze) - nic wiecej.

    A potem popatrzec czy z prawej szwagier nie jedzie ? :-)

    J.