  • 11. Data: 2009-02-17 21:43:12
    Temat: Re: AUS 4D - po 15 lutego
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    tpsa Łowicz, strefa 46, s12:
    9393 i 9330 - dziala ale bez zapowiedzi o zmianie
    19393 i 19330 - działa

    z plusa
    9393 i 19393 - dziala ale bez zapowiedzi o zmianie
    9797 i 19797 jw
    9330 - nmtn, 19330 działa

    --
    Jean

  • 12. Data: 2009-02-17 23:51:18
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 19393 i 19330 - działa
    >
    > z plusa
    > 9393 i 19393 - dziala ale bez zapowiedzi o zmianie

    Hmm... przyszlo z rachunkiem pisemko o zmianie... ja Wam wszystkim
    mówię, przejedziemy się na takiej zmianie, jeśli ktoś tego szybko nie
    poprawi... Choć to nie będzie taki kaliber, jak z Biurem Numerów -
    wieszczyłęm, że bardzo podrożeje (i inne takie) - trafiłem w sedno.
    Chodzi o co - aby do numeru dodać nie 1, ale 19, by numery alarmowe były
    3-cyfrowe, a informacyjne i usługowe 6-cyfrowe. Poza tym, IMO, numery
    informacyjne obecne, 118 913 i inne 11abcd, nie powinny się absolutnie
    zaczynać na 11! To powinno być 19abcd, czyli np. 198 913, a początek 11
    zostać WYŁĄCZNIE dla numerów alarmowych. Ale najbardziej, to 9xyz
    powinno byc 199xyz, nie 19xyz. Jak to się rozwinie, zrobi się burdel w
    numeracji, rośnie też ryzyko błędnego wykreowania kolejnych numerów
    alarmowych, jeśli będą potrzebne. Dopiero jednolita długość numeru i
    wyraźnie wyróżniający się zakres numeracji, wyeliminują zagrożenie.

    --
    D4

  • 13. Data: 2009-02-18 00:09:00
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik w...@g...pl napisał:

    > Jest chyba tak,że zwykła umowa o połączeniu sieci OPa stacjonarnego z
    > komórkowym nie opiewa na numery IN, w tej kwestii zawierają osobne
    > umowy lub aneksy. Ale na stronie UKE :
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=286&layout=3
    > jest szereg decyzji Prezes w tym zakresie wynikających z niemożności
    > dogadania się OPów jak to rozliczać.
    > warto poczytać uzasadnienia- płynna kwestię czy UKE może to regulować,
    > czy IN to jest dostęp telekomunikacyjny, jaki jest interes abonentów.

    Nie mam czasu tego czytać, niestety. IMHO połączenia na 70x/80x mogłyby
    być defaultowo taryfikowane analogicznie jak połączenia międzynarodowe z
    komórek w czasach monopolu telepsy (czyli stawka krajowa +
    międzynarodowa ze stosownej strefy). Jakby płacić stawkę na IN z
    komórek jak z sieci stacjonarnej + dopłatę za połączenie do
    stacjonarnej, wtedy posiadacz numeru ęteligiętnego dostawałby tyle samo
    (nie dotyczy 800 :-)) niezależnie od tego, skąd przychodzi połączenie, a
    dopłata byłaby zużywana na zestawienie połączenia M2F. Z komórek byłoby
    drogo, ale przynajmniej by działało :-).

    > Natomiast w kwestii AUS jest tak,że to czy numer jest normalny czy
    > skrócony to nie ma znaczenia-jak jest umowa o połączeniu sieci, to OP
    > komórkowy powinien umożliwić dostęp do wszystkich numerów OPa
    > stacjonarnego.
    Aha, czyli nr AUS to jest po prostu nr stacjonarny tylko, że krótszy :-).

    Przemek

  • 14. Data: 2009-02-18 08:21:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Aha, czyli nr AUS to jest po prostu nr stacjonarny tylko, że krótszy :-).

    W ogole nie powinno byc takich numerow i kropka.

    Poza ewentualnie ogolnopolskimi, w sensie "z kazdego miejsca lacze sie
    z ta sama instytucja (choc niekoniecznie z ta sama osoba)". Czyli
    oprocz pogotowia moze zostac zegarynka, błękitna Kryśka, ale nie
    taksowki. Inaczej zawsze bedzie burdel i łączenie z firma taksowkowa
    nie z tego miasta co trzeba.

    MJ

  • 15. Data: 2009-02-18 13:16:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009 00:51:18 +0100, "Sempiterna" <r...@a...pl>
    wrote:

    >informacyjne obecne, 118 913 i inne 11abcd, nie powinny się absolutnie
    >zaczynać na 11! To powinno być 19abcd, czyli np. 198 913, a początek 11
    >zostać WYŁĄCZNIE dla numerów alarmowych.
    oj racja. tlumy ludzi dzwonia omylkowo na 112 913.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 16. Data: 2009-02-18 13:49:04
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > oj racja. tlumy ludzi dzwonia omylkowo na 112 913.

    No właśnie, chociażby nawet z tego powodu. Wystarczy, że kiedyś usłyszy
    "stodwanaście", gdzieś tam w głowie zakonotuje, ktoś inny poda
    "stoosiemnaście dziewięćsettrzynaście", a pamięć zafigluje i już mamy
    "stodwanaście ...".
    Poza tym, na pewno łatwiej było by zaaranżować to np. na centralkach
    zakładowych, gdzie z pewnych względów należało by obciąć niektóre z
    numerów informacyjnych, np. koszty, takie BN, to ZTCW, ponad zyla. A
    tak, alarm, trzeba wezwać pomoc, wystarczy przepuścić 11abcd i już. I
    można to wrzucić nawet tym, co mają nie mieć uprawnień do połączeń
    wychodzących, np. cieciowi w dyżurce, może mu przecież paść komórka... A
    nie było by wskazane, aby np. dzwonił do sekstelefonów, czy innych
    partyline, lub zerosiedemset jak miał na imię Adam Mickiewicz.

    --
    D4

  • 17. Data: 2009-02-18 22:22:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 17 Lut, 13:22, w...@g...pl wrote:
> [...]
    > skrócony to nie ma znaczenia-jak jest umowa o połączeniu sieci, to OP
    > komórkowy powinien umożliwić dostęp do wszystkich numerów OPa

    OP komórkowy wcale nie musi umożliwiać dostępu do wszystkich numerów
    OPa
    stacjonarnego tym bardziej do numerów skróconych.

    W kwestii AUS jest dokładnie tak jak w kwestii IN. Przy umowach
    operatorzy
    wymieniaja się tabelami (numerami) i tylko to co "umówione" ma chodzić
    a umowy (wykazy) są bardzo często ubogie i później wychodzą takie
    klocki j/w.

    Ircys

  • 18. Data: 2009-02-18 23:16:19
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > W ogole nie powinno byc takich numerow i kropka.

    A co - zlikwidujesz, w sytuacji gdy za AUSami stoi koalicja od A...tzn.
    wyższej qltury bankowości po Ździchu Taxi w Pierdziszewie-Zdroju i zaraz
    zaczęłaby się awantura, że zmiana to kosmiczne koszty (teraz jeszcze
    dodatkowo doszedłby argument, że kryzys i takie coś to ich zupełnie
    pogrąży) :-P?

> [...]
    > oprocz pogotowia moze zostac zegarynka, błękitna Kryśka, ale nie
    > taksowki. Inaczej zawsze bedzie burdel i łączenie z firma taksowkowa

    Czyli banki i ubezpieczycieli dopuszczasz ;-)?

    Przemek