    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVD przykład kolejny...
    Date: Sun, 22 Oct 2017 13:47:10 +0200

    news:oshlnd$72d$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    ab-cuag-gdansk-i6816125726.html

    > To audiovoodoo.
    >
    > Stare, od czasu jak pierwsi idioci dorwali się do internetu. Kiedyś te
    > debilizmy zbierano, ale ogrom ich powalił pewnie autora.
    >
    > https://web.archive.org/web/20080501193329/http://au
    diovoodoo.alatar.pl/

    No - dokładnie, w rzeczy samej. Choć co do mnie - w pewnych warunkach słyszę
    różnicę między WAV, a zrobionym MP3@320kbps insane... Jest bardzo subtelna,
    ale ja jestem kimś, kto na centralach przepracował kilka lat, to nabyło się
    zboczenie zawodowe. Nie, nie mam słuchu absolutnego. Ale kilka lat pracy (i
    ponad 20 pracy na radiu) uczuliło mnie i nauczyło, rozpoznawać pewne
    niuanse, niesłyszalne dla innych. Stąd proponuję nawet potrójną ślepą
    próbę - już tłumaczę, o czym myślę. Nie tylko podwójną ślepą, gdzie żadna ze
    stron, ani zapodający muzykę nie wiedzą, co obecnie gra, także losowo, aby
    także żadna ze stron, ani zapodający nie wiedzieli, czy wykorzystuje się w
    danej próbie efekt placebo/nocebo, czy nie. Pewnie by jeszcze kilka
    czynników dało się dołożyć, aby maksymalnie przybliżyć rezultat próby do
    rzeczywistych wyników. Dla czystości próby, sprzęt, ani osprzęt, nie mogą
    należeć do żadnej ze stron, a także zapodającego. Tylko nadzorca, z którym
    nie będzie żadnego kontaktu, będzie wiedział, co leci, a nie będzie mieć
    żadnego wpływu na ustawienia. Podobnie z pomieszczeniem, też obce dla stron,
    aby nikt nie rozpoznał, czy to gra jego sprzęt, czy nie, żeby było to
    bezprzedmiotowe.
    I miota mi się jeszcze po pamięci, jak miałem okazję posłuchać czegoś
    takiego top-endowego. Szum tła (z głośników, nie z ulicy) był taki, że w
    podskokach stamtąd spyliłem.

    > Dalej to znakomity pomysł na biznes, kupic kawałek żałosnego kabla z chin
    > i wady przedstawić jako zalety z dodatkiem dużej liczby urojeń.
    >
    > Mają nawet drukowana gazetę gdzie te brednie można przeczytać. Szkoda
    > drzew.

    Ale podetrzeć się... a nie, nie... pokaleczyć się w oko można, a za spalenie
    tego w piecu SM nałoży mandat... Ale podłożyć pod dywanik, na który sika mój
    schorowany pies, to się nada, mam madzieje, że wciągnie chociaż część sików?

    Tak czytam tę stronkę i... coraz bardziej chcę wygrać dużo w totka... Może w
    Jacusia wygram kumulację?
    Ale spoko, gwirotaj werabotaj.
    Mój cel jest ściśle naukowy - nabyć jedno i drugie i zrobić coś z paki
    "pokaż kotku, co masz w środku", jak Energy Power Saver jego mać -
    kondziołek 5 uF za prawie 3 stówy...

    Tak na koniec - to melodia lat 80 na pewno. Niedługo po tym, jak weszły do
    Polskiego Radia płyty CD, w jakimś programie (wówczas PR2, nie pomnę tytułu
    audycji) przedstawiano różnicę brzmienia jakiegoś jazzowego utworu z lat 40,
    nagranego na zwykłą, aluminiową CD, a drugie, na jakąś złoconą, chyba niby
    24 bity. Ogromna różnica i było to słychać. Tylko biło od tego tak różnym
    (pre)masteringiem, że tylko ktoś ze słoniowym uchem by nie usłyszał. Inna
    panorama stereo, inne wypełnienie dołu, średnicy i góry, nawet chyba pogłos.
    Wałek i manipulacja, aż do dziś się otrząsam.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.