    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm
    Date: Sat, 9 May 2020 19:34:17 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb6c5fa$0$499$6...@n...neostrada.pl

    Może tamta karta jest zbyt wolna? [trzeba ograniczać swobody i wolność?]
    Może nie mogę skutecznie założyć BCD na FATalną partycję? Albo trzeba to
    czynić jakoś szczególnie?...

    > Nie, bo tego nie znałem, ale dziś zainstalowałem BCD na 4GB mikroSD
    > wygrzebanej ze śmietnika i jest OK. Teraz chcę zrozumieć, dlaczego
    > wcześniej było źle. Skróciłem startową partycję na karcie do 128 MB
    > i odpaliłem WXP, z którego teraz piszę.

    Sklonowałem tę partycję i zbootowałem komp z klonu, ale...
    Ale Win zaczął namiętnie sprawdzać dyski, co trwało wieki całe...
    Na wielu dyskach/partycjach/filesystemach nie znalazł żadnych
    problemów, ale na którymś sypnął -- jakimś usunięciem, jakąś analizą...

    Usuwanie zestawu atrybutów rozszerzonych z powodu
    istnienia punktu ponownej analizy w pliku xxxxxxx

    Teraz chcę skierować bootowanie z tej karty na tę kartę -- by tam
    (na tej karcie, na tej samej partycji, na której jest BCD) umieścić
    partycjoner pod DOS. Takie coś przydaje się choćby do zaktywizowania
    czy ukrycia partycji... Można także kopiować, ale mam tyko stary
    partycjoner pod DOS, który tak sobie radzi z nowymi wersjami NTFS...

    > Do adaptera zamierzam włożyć na stałe Toshibę 320 GB (kupiłem ją ~10 lat

    Innym kandydatem był błę_kitny WDC 250 GB:
    Model: WDC WD2500BEVS-00VAT0
    Firmware: 11.01A11
    Serial: WD-WXEY08CW9419
    LBA: 488397168
    fabrycznie montowany w takich laptopach, ale okazał się za dobry na taki
    adapter -- na początku dysku opóźnienia wg HDDScan 3.x mniejsze od 5 ms
    i chwilami ponad 100 MB/s na talerzach -- bez interfejsu SATA...

    -=-

    > Czekam (raczej nie doczekam się) na zasilające gniazda DC do tego
    Fujitsu-Siemensa...

    W Polsce upatrzyłem sobie sklep -- mogę przy okazji tych gniazd kupić w nim: pastę
    ciepłoprzewodzącą; rozpuszczalnik do ścierania starej pasty; jakieś drobiazgi...

    --