    Date: Wed, 21 Jan 2015 14:06:34 +0100
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator do wkrętarki

    W dniu 2015-01-21 o 12:33, Adam pisze:> W dniu 2015-01-21 o 10:43, RoMan
    Mandziejewicz pisze:

    > Nie jestem pewien, czy prosta ładowarka do NiCd nie zrobi krzywdy LiFePo.

    20.5V to akurat buforowe dla 6xLiFePo więc możesz nawet na rok zostawić
    podłączone. Ja bym się raczej martwił czy LiFePo nie zrobi krzywdy
    ładowarce, bo to łyknie właściwie dowolny prąd jaki jestem sobie w
    stanie wyobrazić w ładowarce do NiCd.

    > I tu problem: specjalna ładowarka z balanserem, podpinanie się pod
    > poszczególne ogniwa ...

    Każde połączone szeregowo ogniwa wymagają balansowania jeśli chce się z
    nich wycisnąć maksymalną żywotność.

    --
    AWa.