  • Data: 2014-08-29 10:07:49
    Temat: Re: Akumulator o niskiej masie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Czy spotkał sie ktoś z możliwością zakupu akumulatora o obniżonej
    >masie ?
    >Kiedyś czytałem ze topowe wersje mercedesow (sls, najnowsza s63 amg)
    >maja taki właśnie akumulator. Dzięki temu są lżejsze o kilkanaście
    >kilo. W artykule opisywano ile masy na czym zaoszczedzono. No i aku
    >był >jednym z elementów.

    Boeing tez zaoszczedzil :-)

    >Efekt mniejszej masy uzyskano stosując inna technologie budowy,
    >mająca lepszy współczynnik pojemności energetycznej do masy niż w
    >klasycznym akumulatorze. Nie jestem pewien czy nie był to akumulator
    >litowo >jonowy.

    Li-ion ma najlepsze wspolczynniki masowe.

    >I teraz pytanie:
    >Czy ktoś spotkał ofertę sprzedarzy akumulatora wykonanego właśnie w
    >takiej technologii, mającego niska masę ?
    >Czy też tylko mercedes wpadł na ten prosty sposób polepszenia
    >ekonomiki i dynamiki samochodu ?

    Jesli to jest Li-ion, to wcale nie jest takie proste, trzeba troche
    przerobic uklad elektryczny.
    Chyba nawet wiecej niz troche ...

    Jesli NiMH to tez trzeba troche pozmieniac, a zysk chyba mniejszy.

    A najbardziej sie wlasciciel ucieszy jak przyjdzie zaplacic za nowy
    :-)

    J.