-
Data: 2019-01-07 21:05:18
Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8yKYD.152544$b...@u...com...
>Tu jest gość z obozu ładowania do napięcia 16,2V
>https://www.youtube.com/watch?v=bQk-shVXWZc
A wiec to jest ten Kulon ...
>Stwierdził, że jak nie dociągniemy w końcowym etapie ładowania
>napięcia do 16,2V to elektrolit nie osiągnie oczekiwanej gęstości.
>Mam rozumieć, że akumulator nawet zostawiony na 20h przy napięciu
>14,4V już nie zwiększy gęstości elektrolitu do tej jaką uzyskamy przy
>16,2V?
>Jeżeli założymy teoretyczne (pomijając konsekwencje uszkodzenia), że
>dalej zwiększamy napięcie (np. ciągniemy do 18V) czy gęstość jeszcze
>będzie wzrastać czy już nastąpi "nasycenie" elektrolitu (wynikające z
>proporcji
bedzie wzrastac, bo sie woda wygazuje :-)
>W warunkach gwarancji
>https://autogum.com/upload/reklamacje-akumulatory-e
xide-warunki-gwarancji.pdf
>Mowa, że więcej niż 14,5V to zabójstwo.
Jak pisalem wczesniej - za dwa zalecenia.
Jak ladujesz jednorazowo, i jak zostawiasz "pod napieciem" na dlugo.
https://batteryuniversity.com/learn/article/charging
_the_lead_acid_battery
2.45V/ogniwo .. raptem 14.7V
Ale spojrz na to
https://batteryuniversity.com/learn/article/equalizi
ng_charge
raz na miesiac 2.50/15.0V
a ci jeszcze ciekawiej
https://www.progressivedyn.com/service/battery-basic
s/
A typical 125-AH RV or Marine battery will take approximately 80 hours
to recharge at 13.6 volts.
Increasing the charge voltage to 14.4-volts will reduce battery
recharge time for a 125-AH battery to 3-4 hours.
Once a battery reaches 90% of full charge, thevoltage must be reduced
from 14.4-volts to 13.6-volts to reduce gassing and water loss.
[...]
Another disadvantage of recharging a lead acid battery at a fixed
voltage of 13.6-volts is that once it is fully charged, 13.6 volts
will cause considerable gassing and water loss.
To prevent this from occurring the charging voltage must be reduced to
13.2-volts.
Dziwnie oszczedni ...
A wczoraj doladowywalem akumulator ... przy 5A nie chcial przekroczyc
15.2V.
No ale ja tez tez nie chcialem przekraczac 3h.
Wiec cos mi sie tu nie zgadza.
Moze Pan Akumulator ma uszkodzony woltomierz ? Albo ja mam uszkodzony
:-)
>Czyli co producent zakłada wieczne niedoładowanie? Będzie wiecznie
>niedoładowany to szybciej frajer kupi ode mnie nowy i biznes będzie
>się kręcił.
Producent sie raczej boi, ze mu masa splynie, jak bedzie gazowal zbyt
dlugo.
Akurat w samochodzie, to "pod napieciem" moze byc dlugo, jak sie ktos
do Hiszpanii wybierze, albo tirem czy autokarem jezdzi ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.19 22:08 Queequeg
- 07.01.19 22:59 Piotr Wyderski
- 07.01.19 23:04 Jarosław Sokołowski
- 08.01.19 01:16 J.F.
- 08.01.19 01:23 PiteR
- 08.01.19 01:59 Queequeg
- 08.01.19 09:49 Piotr Wyderski
- 08.01.19 11:30 J.F.
- 08.01.19 11:37 Piotr Wyderski
- 08.01.19 14:54 Marek
- 09.01.19 02:34 sundayman
- 09.01.19 10:47 Queequeg
- 09.01.19 11:03 Queequeg
- 09.01.19 14:35 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.19 16:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=