-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <8yKYD.152544$bk4.58785@usenetxs.com>
In-Reply-To: <8yKYD.152544$bk4.58785@usenetxs.com>
Subject: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V
kontra 16,2V
Date: Mon, 7 Jan 2019 21:05:18 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 73
Message-ID: <5c33b13d$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.155.150
X-Trace: 1546891581 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 504 83.26.155.150:57025
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3840
X-Received-Body-CRC: 4128595339
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:739793
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8yKYD.152544$b...@u...com...
>Tu jest gość z obozu ładowania do napięcia 16,2V
>https://www.youtube.com/watch?v=bQk-shVXWZc
A wiec to jest ten Kulon ...
>Stwierdził, że jak nie dociągniemy w końcowym etapie ładowania
>napięcia do 16,2V to elektrolit nie osiągnie oczekiwanej gęstości.
>Mam rozumieć, że akumulator nawet zostawiony na 20h przy napięciu
>14,4V już nie zwiększy gęstości elektrolitu do tej jaką uzyskamy przy
>16,2V?
>Jeżeli założymy teoretyczne (pomijając konsekwencje uszkodzenia), że
>dalej zwiększamy napięcie (np. ciągniemy do 18V) czy gęstość jeszcze
>będzie wzrastać czy już nastąpi "nasycenie" elektrolitu (wynikające z
>proporcji
bedzie wzrastac, bo sie woda wygazuje :-)
>W warunkach gwarancji
>https://autogum.com/upload/reklamacje-akumulatory-e
xide-warunki-gwarancji.pdf
>Mowa, że więcej niż 14,5V to zabójstwo.
Jak pisalem wczesniej - za dwa zalecenia.
Jak ladujesz jednorazowo, i jak zostawiasz "pod napieciem" na dlugo.
https://batteryuniversity.com/learn/article/charging
_the_lead_acid_battery
2.45V/ogniwo .. raptem 14.7V
Ale spojrz na to
https://batteryuniversity.com/learn/article/equalizi
ng_charge
raz na miesiac 2.50/15.0V
a ci jeszcze ciekawiej
https://www.progressivedyn.com/service/battery-basic
s/
A typical 125-AH RV or Marine battery will take approximately 80 hours
to recharge at 13.6 volts.
Increasing the charge voltage to 14.4-volts will reduce battery
recharge time for a 125-AH battery to 3-4 hours.
Once a battery reaches 90% of full charge, thevoltage must be reduced
from 14.4-volts to 13.6-volts to reduce gassing and water loss.
[...]
Another disadvantage of recharging a lead acid battery at a fixed
voltage of 13.6-volts is that once it is fully charged, 13.6 volts
will cause considerable gassing and water loss.
To prevent this from occurring the charging voltage must be reduced to
13.2-volts.
Dziwnie oszczedni ...
A wczoraj doladowywalem akumulator ... przy 5A nie chcial przekroczyc
15.2V.
No ale ja tez tez nie chcialem przekraczac 3h.
Wiec cos mi sie tu nie zgadza.
Moze Pan Akumulator ma uszkodzony woltomierz ? Albo ja mam uszkodzony
:-)
>Czyli co producent zakłada wieczne niedoładowanie? Będzie wiecznie
>niedoładowany to szybciej frajer kupi ode mnie nowy i biznes będzie
>się kręcił.
Producent sie raczej boi, ze mu masa splynie, jak bedzie gazowal zbyt
dlugo.
Akurat w samochodzie, to "pod napieciem" moze byc dlugo, jak sie ktos
do Hiszpanii wybierze, albo tirem czy autokarem jezdzi ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.19 22:08 Queequeg
- 07.01.19 22:59 Piotr Wyderski
- 07.01.19 23:04 Jarosław Sokołowski
- 08.01.19 01:16 J.F.
- 08.01.19 01:23 PiteR
- 08.01.19 01:59 Queequeg
- 08.01.19 09:49 Piotr Wyderski
- 08.01.19 11:30 J.F.
- 08.01.19 11:37 Piotr Wyderski
- 08.01.19 14:54 Marek
- 09.01.19 02:34 sundayman
- 09.01.19 10:47 Queequeg
- 09.01.19 11:03 Queequeg
- 09.01.19 14:35 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.19 16:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
- DC blocker i buczące toroidy
- Problemy TSMC cd
- Detektor
- Może tutaj się uda: [NTG] Elewacja / dziurawa Churka
- Falownik jednofazowy a żarówka
- Agregat i "legalność" instalacji
- Uziom
- (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- driver led ?
- Długość wtyku zasilającego ?5.5mm
Najnowsze wątki
- 2024-05-04 Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-04 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-04 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-04 Łódź => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-04 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-04 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
- 2024-05-04 Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- 2024-05-04 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=