eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V › Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
  • Data: 2019-01-09 19:58:24
    Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:8781971608$20190109143527@squadack.com...

    Nie widziałem... ale musi być z tych, co polskiego PRL-owskiego "Lelka"
    mieli, a tam w instrukcji był błąd, w którym końcowe napięcie miało mieć
    16.4, zamiast oczywistych 14.4... Tak zapamiętałem z jej przeczytania.

    > Gorzej, gdy osiąga tą gęstość poprzez utratę wody z elektrolitu...

    Coś, jak zalanie silnika motodoktorami...

    > Wysuszyć akumulator łatwo.

    A przywrócić do życia trudniej. Chociaż...
    Za PRL, w wiadomym okresie trudności, trafił mi się taki sucharek, zresztą,
    nie znałem jego poprzednich losów, trafił do mnie suchy jak wiór. Nie miałem
    elektrolitu, sucho było, aku wiele nie wart, więc cokolwiek by nalać,
    wielkiej straty nie będzie. Udestylowałem chałupniczo odpowiednią ilość wody
    (kupę czasu to zajęło, ale w końcu się udało), zalałem, a ten zamiast paść,
    o dziwo, odpalił starter w Skarpecie (oczywiście, po naładowaniu pod
    prostownikiem). Przebadany przeze mnie później wyjawił, że ma ok. 10 Ah,
    więc sporo IMHO, jak na zalanie suchara samą wodą. Wytrzymał ok. 2 lat,
    potem kupiło się nowy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.