    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Alfa SLT-57
    Date: Mon, 10 Jul 2017 14:27:59 +0200

    W dniu 2017.07.10 o 12:29, Jawi pisze:
    > Witam,
    > Moj syn wypatrzył sobie aparat Sony Alfa SLT57.
    > Kit z torbą, i obiektywem kitowym i dodatkowo jakiś obiektyw 75-300. Chyba 3 letni.
    > Aparat mało używany, sprawdzone. Zadbany, właściciel nam znany, to nie
    > ogłoszenie z prasy czy internetu.
    > Zastanawiam się czy kupić go za 1150pln, czy lepiej szukać czegoś nowego?
    > Nacisku na lustrzankę nie ma, zastanawiam się czy to okazja czy już nie.
    > Potrzeby - no cóż, rozmiar i waga nie są krytyczne, używał do tej pory małego
    > kompaktu, teraz chciałby coś lepszego.
> [...]
    odnosząc się tylko do astrofoto z racji tego, że też byłem jakiś czas temu
    napalony na gwiazdy: akurat aparat ma chyba najmniejszy udział w kosztach... jak
    nie chcesz dołożyć 5k zł do napędu, sterowników itp to każdy współczesny aparat
    z matrycą apsc lub ff będzie ok. Bez napędu zostają Ci czasy w porywach do 1
    minuty, powyżej tego w zależności od ogniskowej dostaniesz smugi a nie gwiazdy.
    Do zabawy na poważnie trzeba sporo dokupić poza aparatem, dodatkowo u nas
    upierdliwe jest znalezienie dobrego ciemnego miejsca, a jak już znajdziesz
    miejsce, to pogody do zdjęć nocnych :) Kiedyś budowałem napęd do aparatu,
    odpuściłem sobie jak przez pół roku nie udało mi się porządnie przetestować w
    Krakowie, bo albo -15 stopni, albo chmury, albo mgła na niebie taka że ledwo 3
    gwiazdy widać.
    A sam aparat o który pytasz nie umożliwia całkowitego wyłączenia odszumiania
    raw, co właściwie go dyskwalifikuje z dalszych rozważań w temacie astrofoto.

    pozdrawiam Krzysiek