  • 21. Data: 2018-04-30 14:41:09
    Temat: Re: AllPCB a Technoservice
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-30 o 10:47, sundayman pisze:

    > Doprosić się u nich o poprawną fakturę, to można cholery dostać.
    > W dodatku każda przesyłka przychodziła do PL z jeszcze inną fakturą, o
    > mocno zaniżonej wartości. Mimo proszenia, żeby tego nie robili.
    To ciekawe bo pani Terasa napisze na fakturze jak chcesz i dostarczy Ci
    na email,
    wystarczy napisać :) wiem bo sam to robiłem.

    > Jednym słowem - najwięcej problemów jest w tym, żeby było zgodnie z
    > fantazją polskich urzędasów. Poza tym na razie (tfu tfu) jestem bardzo
    > zadowolony.
    Dokładnie, pod względem terminów i cen wycinają u nas wszystkich w pień.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2018-05-02 10:33:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > I zrobili te half-hole, ale bez metalizacji. Bo podobno jak mają być
    > metalizowane, to muszą to robić "gdzieś indzie" i to przedłuża proces.
    > Mnie akurat bardzo nie przeszkadzało, no ale taki miałem przypadek...

    Dzięki za informację, bo dokładnie taki wariant też do czego innego
    rozważałem.

    > Doprosić się u nich o poprawną fakturę, to można cholery dostać.
    > W dodatku każda przesyłka przychodziła do PL z jeszcze inną fakturą, o
    > mocno zaniżonej wartości. Mimo proszenia, żeby tego nie robili.

    ROTFL!

    > Poza tym na razie (tfu tfu) jestem bardzo zadowolony.

    Wg TNT moje płyteczki mają być 4. maja, a zamówienie
    złożyłem 27. kwietnia, więc termin zaiste ekspresowy.
    Czterowarstwowe, zobaczymy, co będzie. Na razie przewiduję
    jeden problem: w gerberach dorzucili jakieś swoje oznaczenie
    reklamowe (?) na osobnej warstwie, a moje płytki są
    z gatunku 20x50mm i mam nadzieję, że mi nie zruinowali opisówki.

    Ale ceny i terminy faktycznie chore. Mam inną krótką
    serię płytek, obecnie 2 warstwy bez żadnego cudowania.
    Cena 15 dolców i stoi tak sobie do ilości 35 sztuk. :-/
    W polskich płytkarniach nie wiem, czy sam koszt materiału
    wg kalkulatorów on-line przy tej liczbie nie byłby wyższy.

    Przy tych ich cenach płyteczki jednak chyba przeprojektuję
    na 4 warstwy, dokładając ground plane z prawdziwego zdarzenia
    i thermal planes + thermal vias na warstwie VDD, by płytki
    uczynić izotermiczne. To ma być sterowana i opomiarowana
    cyfrowo przetwornica synchroniczna buck-boost o mocy ~70W
    (24V/3A), a póki co płytka ma 19x51mm.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2018-05-04 15:51:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Wyderski wrote:

    > Wg TNT moje płyteczki mają być 4. maja, a zamówienie
    > złożyłem 27. kwietnia, więc termin zaiste ekspresowy.
    > Czterowarstwowe, zobaczymy, co będzie.

    No i są. Jakość wykonania wręcz szokująco wysoka. Za 1/3 ceny
    produkcyjnej w TS i 1/2 ich terminu dostałem czterowarstwowe
    płytki z zaślepionymi przelotkami, czego u nas nikt przy
    prototypach nawet nie proponował. Ostrość opisówki nieporównywalna
    z czymkolwiek, co widziałem w polskiej płytkarni. No i drobiazg,
    z zamówionych 15 Chińczyk przysłał mi jedynie... 36. :-)

    Żegnam się zatem bardzo czule z polskimi producentami,
    moc uścisków, bo raczej się już nie zobaczymy...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2018-05-04 17:05:56
    Od: kriters <k...@o...pl>

> [...]
    > z czymkolwiek, co widziałem w polskiej płytkarni. No i drobiazg,
    > z zamówionych 15 Chińczyk przysłał mi jedynie... 36. :-)

    Gorzej jeśli ktoś zamawia 5 bo potrzebuje 1 a dostaje 8. Chociaż pewnie
    dla większości ludzi to żaden problem.

  • 25. Data: 2018-05-04 21:25:39
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Żegnam się zatem bardzo czule z polskimi producentami,
    > moc uścisków, bo raczej się już nie zobaczymy...

    Możesz podać konkretną kwotę za przesyłkę i płytki oraz powierzchnie płytki?

    --
    pzdr, j.r.

  • 26. Data: 2018-05-04 22:54:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    jacek wrote:

    > Możesz podać konkretną kwotę za przesyłkę i płytki oraz powierzchnie
    > płytki?

    49 USD za płytki czterowarstwowe z obustronnym opisem i kolorystyką
    biała maska + czarny opis, zaślepione przelotki. Przesyłka kurierem
    TNT gratis. Od zamówienia do dostawy dokładnie 7 dni, bo im się opóźniła
    wysyłka o 2 dni z powodu majówki. Wymiary jednej płytki 21x56mm. Chyba
    się załapałem na jakieś minimum, bo dalsze zmniejszanie płytki nie
    wpływa na cenę. Testowo wyceniłem podobną płytkę dwuwarstwową, 15USD
    i przesyłka też gratis. Ale przy tej cenie przeprojektowuję ją na
    cztery warstwy, dramatycznie poprawiając właściwości termiczne układu.
    O płytkach dwuwarstwowych też chyba czas zapomnieć. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2018-05-04 23:34:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Żegnam się zatem bardzo czule z polskimi producentami,
    > moc uścisków, bo raczej się już nie zobaczymy...
    A nie mówiłem :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2018-05-04 23:38:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No i są. Jakość wykonania wręcz szokująco wysoka. Za 1/3 ceny
    A jeszcze dodam bo nie wiem czy zauważyłeś ale w cenie mają
    testowanie płytek :)
    Więc jesteś pewien że wszystkie ścieżki i przelotki mają przejście

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2018-05-05 10:50:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-05-04 22:54, Piotr Wyderski wrote:
    [...]
    > biała maska + czarny opis, zaślepione przelotki. Przesyłka kurierem
    Czy ,,zaślepione przelotki" to jest to, co angielskojęzyczni nazywają
    ,,blind vias", a niektórzy (większość?) polskojęzyczni ,,ślepe przelotki"?

  • 30. Data: 2018-05-05 18:10:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > Czy ,,zaślepione przelotki" to jest to, co angielskojęzyczni nazywają
    > ,,blind vias", a niektórzy (większość?) polskojęzyczni ,,ślepe przelotki"?

    Blind vias to przelotki ślepe, tj. nie wiercone na wylot.
    Ja miałem na myśli zwykłe przelotki, ale po metalizacji
    wypełnione (epoksydem), zwane "plugged vias". Przelotki
    nie pokryte cyną, lecz zamalowane maską to z kolei "tented vias".

    Pozdrawiam, Piotr