  • Data: 2018-07-29 11:35:13
    Temat: Re: Antena WiFi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 01:03:28 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Co nie powinno być aż tak trywialne do uzyskania, to w takim razie skąd
    > takie olbrzymie "hot spoty"? Jesli jest kupa odbić to przy małych
    > odchyłkach w płaszczyznach wszystkich metalowych powierzchniach, i
    > ztosunkowo małemu pochłanianiu promieniowania przez ścianki, pole
    > powinno być w miarę uśrednione, a tak nie jest.

    No wlasnie dlatego. Nie pochlania, odbija, wiec sie tworza
    interferencje.
    No i dlatego, ze to prostokatne pudelko i relatywnie male w stosunku
    do dlugosci fali.

    Nie bedziesz tego mial przy laczeniu wifi z odleglym AP ... chyba ze
    gdzies bedzie metalowa sciana, płot, słup, samochod ...

    https://www.youtube.com/watch?v=pxI1ZjLLdb8

    > Teraz zagadka: jak włożysz do takiej mikrofali 1-3mm kwadratowy kawałek
    > np PC albo PMMA o długości boku np. 10cm (bez więkzego znaczenia) i
    > umieścisz go tak, że hot spot będzie w środku tego kawałka, to w którym
    > miejscu się zacznie topić?

    A bedzie ? one mi sie dosc odporne wydaja.

    Papier z faksu ... dobry pomysl.
    Faktycznie - gdzies nisko nad srodkiem talerza sie zaczernia.
    Podniesiony pare cm wyzej juz nie ... za to sloik sluzacy za podstawke
    sie mocno grzeje w dolnej czesci.

    Ciekawe - gdzies tam sie tworzy strzalka fali, czy to skutek dziury w
    blasze na oske kreciolka ...
    po wstawieniu na dno odwroconej metalowej miseczki juz sie nie chce
    zaczerniac.

    Tak czy inaczej - komora kuchenki to jest odwrotnosc "otwartej
    przestrzeni".

    J.