    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Antena pokojowa Full HD 1080p ?
    Date: Mon, 28 May 2012 02:24:52 +0200

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:jpu3v7$eh4$1@news.vectranet.pl...
    > Ktoś zaczął temat anten,
    > to ja z innej beczki ...
    >
    > Ktoś potrafi wyjaśnić tekst na pudełku z anteną pokojową ?
    > - Full HD 1080p

    Bełkot marketingowy.
    Najlepsza antena nie pomoże, jak 1. stanie w miejscu, w którym "nie widzi"
    nadajnika, 2. mogą być duze trudności, jeśli będzie niedopasowana
    impedancyjnie, 3. stanie w miejscu, w którym nadmiernie się schodzą wiązki
    bezpośrednie z odbitymi od przeszkód w terenie (co szczególnie silnie można
    zauważyć w górach). Z tego też powodu w miejscach o silnym sygnale, np.
    blisko nadajnika, lepiej jest niekiedy dać mocno kierunkową antenę z silnym
    tłumikiem.
    Pamiętaj też, że cechą odbioru sygnałów cyfrowych jest to, że przy
    przekroczeniu pewnego poziomu zakłóceń, czy stopy błędów (te dwie rzeczy
    wiążą się w pewien sposób), odbiór zostanie przerwany nagle.