  • 21. Data: 2017-02-03 22:34:37
    Temat: Re: Arduino i płytki z MCU innymi niż AVR
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:o72p74$ppo$1@node1.news.atman.pl...

    > Wada projektów takich jak Arduino. Zamykają użytkownika w prostym wygodnym
    > świecie i potem nawet nie wie, że można coś zrobić łatwiej/lepiej/inaczej.
    > Jak im powiesz, że LED może migać bez mikrokontrolera, to robią wielkie
    > oczy.

    Tak z ciekawości - czy chodzi ci o inne układy, równoważne tym z
    kontrolerem, czy np. o rozwiązania typu multiwibrator astabilny
    przeciwsobny, gdzie masz dwa tranzystory wraz z niezbędnymi oporami i
    pojemnościami?

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 22. Data: 2017-02-03 22:37:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    HF5BS <h...@...pl> napisał(a):
> [...]
    > kontrolerem, czy np. o rozwiązania typu multiwibrator astabilny
    > przeciwsobny, gdzie masz dwa tranzystory wraz z niezbędnymi oporami i

    Jedno i drugie :) Że np. można zaprogramować AVR samym AVR-GCC, bez
    bibliotek Arduino, oraz że są takie właśnie multiwibratory jak piszesz czy
    dajmy na to NE555.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2017-02-03 22:39:24
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-02-03 o 21:29, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > wygodnym świecie i potem nawet nie wie, że można coś zrobić
    > łatwiej/lepiej/inaczej. Jak im powiesz, że LED może migać bez
    Ale Arduino jaky na nie nie patrzeć jednak daje dobry start w
    możliwości i zastosowanie mikrokontrolerów. Biorą je do ręki z reguły
    osoby, które z założenia nie wiedzą do czego można wykorzystać takie
    8-bitowe mCU. A jak się rozwija dalej takie hobby to już inna sprawa :)

  • 24. Data: 2017-02-03 22:51:48
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Jedno i drugie :) Że np. można zaprogramować AVR samym AVR-GCC, bez
    > bibliotek Arduino, oraz że są takie właśnie multiwibratory jak piszesz czy
    > dajmy na to NE555.

    Ja bym tak bardzo aruino nie chlastał, ma swoje zalety. Prostota, budowa
    modułowa = skrócenie czasu i niska cena projektu. Dla takiej firmy reklamowej
    co robi w ilości 1-10 sztuk to bajka. A to czy wi-fi będzie sterowane tak
    czy siak? Klienta to nie obchodzi.

    NE555? Nie ma zdalnego sterowania. Projekt płytki trzeba zlecić, koszt samej
    dokumentacji w płytkarni 4x przekroczy koszt płytki arduino. Trzeba
    to jeszcze zmontować, kupić elementy, zatrudnić kogoś kto to ogarnie.
    Do arduino zaś posadzisz studenta i klepnie ci program w 1 dzień.

    Też się dziwiłem że sporo małych firm reklamowych wybiera do niskoseryjnych
    mrygałek arduino, ale takie czasy.

  • 25. Data: 2017-02-03 22:57:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    V.L.Pinkley <v...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > Też się dziwiłem że sporo małych firm reklamowych wybiera do
    > niskoseryjnych mrygałek arduino, ale takie czasy.

    Jasne, Arduino ma swoje zalety, zgadzam się też z tym co napisał obok Jawi.
    Chciałem tylko zwrócić uwagę na minusy, których trochę jest, parę tu:
    http://www.hackvandedam.nl/blog/?p=762
    Ale oczywiście niech każdy sobie wybierze co mu najbardziej pasuje.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2017-02-03 22:58:37
    Temat: Re: Arduino i p?ytki z MCU innymi ni? AVR
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A mo?esz zdradzi? czemu konieczne by?o w, Twoim przypadku wykonywanie
    > z ram?

    Nie bylo konieczne. Po prostu bylo wygodniejsze: po co mam
    flashowac wersje testowa kiedy za chwile bedzie nastepna wersja.
    W kontekscie libmaple/Arduino dodatkowy zysk to ominiecie
    manipulacji z USB czy emulowanym UART-em potrzebnych przy
    zwyklym bootloaderze.

    --
    Waldek Hebisch

  • 27. Data: 2017-02-03 23:09:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Atlantis"

    > No ale wcześniej napisałeś, że taka konstrukcja to widziwianie, czyli co
    > się nie sprawdzilo w tandemie avr+wiznet?

    Miałem na myśli tylko i wyłącznie sytuację, kiedy moduł WiFi (np. ESP)
    możemy zaprogramować, ale i tak upieramy się sterować nim z o wiele
    słabszego, ośmiobitowego mikrokontrolera. Szczególnie, jeśli nie
    istnieją żadne istotne powody, uniemożliwiające podzielenie pracy na
    kilka procesorów.
    Nie mogę na przykład zrozumieć, dlaczego tak wielu ludzi upiera się,
    żeby ESP8266 sterować za pomocą komend AT z Arduino. Internet jest pełen
    takich projektów.
    ---
    Czyli czego nie rozumiesz ? Że ludzie dokładający interfejs sieciowy nie
    programują kart sieciowych ?

  • 28. Data: 2017-02-03 23:16:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    re <r...@r...invalid> napisał(a):
    > Czyli czego nie rozumiesz ? Że ludzie dokładający interfejs sieciowy nie
    > programują kart sieciowych ?

    Ale pisząc np. skrypt LUA dla ESP8266 nie musisz pisać od zera stosu. Na
    dodatek nie musisz zajmować się portem szeregowym i przetwarzaniem komend
    AT. Jest więc prościej zarówno sprzętowo jak i programowo. Chyba, że ktoś ma
    już napisany duży kawałek kodu na uC i nie chce go portować.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2017-02-03 23:29:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    AT. Jest więc prościej zarówno sprzętowo jak i programowo. Chyba, że ktoś ma
    już napisany duży kawałek kodu na uC i nie chce go portować.
    Daruj, masz gotowy moduł Arduino z czymśtam, i potrzebujesz go tylko
    podłączyć do sieci domowej. To jakie znaczenie ma że "ESP też da się
    programować" ? Przecież rozpoznanie tego ESP kosztuje ileś czasu a wcale nie
    wiadomo czy to "też da się programować" wystarczy do realizacji wszystkiego
    co potrzebujesz. Jak np prosto zrobisz 12 wejść analogowych w ESP ? To taki
    przykład z reala.

  • 30. Data: 2017-02-03 23:43:51
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    re <r...@r...invalid> napisał(a):
> [...]
    > nie wiadomo czy to "też da się programować" wystarczy do realizacji
    > wszystkiego co potrzebujesz. Jak np prosto zrobisz 12 wejść analogowych

    I w tym przykładzie pewnie lepiej będzie zostać przy Arduino.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/