-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Atak na pijaka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5...@g...com>
<os6vh6$cb2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
<b...@g...com>
<a...@n...neostrada.pl>
<vr2kcvrb38kf$.nhkiob1bm1z5$.dlg@40tude.net>
<os8886$139$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<os9cft$24a$1@node2.news.atman.pl>
<1bax91m9qw4im$.1m7mx5afkzzwa$.dlg@40tude.net>
Date: Thu, 19 Oct 2017 23:40:36 +0200
Message-ID: <7vp0dnleh4ys$.snel5n9ocucd.dlg@40tude.net>
Lines: 67
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1508449223 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 661 82.143.187.50:60867
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3984
X-Received-Body-CRC: 396947332
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2617167
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 19 Oct 2017 20:57:14 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Thu, 19 Oct 2017 07:16:44 +0200, Liwiusz napisał(a):
>> Dlatego, że kodeks cywilny określa odpowiedzialność sprawcy wypadku
>> samochodowego tylko na zasadzie winy, a nie na zasadzie ryzyka. Uściślę,
>> że wyłączna zasada winy obowiązuje tylko w przypadku zderzenia się dwóch
>> pojazdów i wynika z art.436 par. 2 kc.
>
> Oczywiście jest tak jak piszeszesz - jeśli chodzi o zderzenia między
> pojazdami będącymi w ruchu to musi być wina.
o tym "w ruchu" to art 436 tak malo wyraznie pisze, ze mozna
stwierdzic ze nie pisze ...
> Zasadę ryzyka miałem na myśli pisząc o wypadnięciu z drogi i tam narobieniu
> szkód.
Ale czemu nie ma winy kierowcy ?
>>> Wszystkie szkody powodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu rajdu, to
>>> właśnie zasada ryzyka.
>> Być może nie wiesz po prostu o czym piszesz. Oczywiście nieprawdą jest,
>> że "wszystkie szkody" spowodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu
>> rajdu są oceniane pod względem ryzyka.
>
> Tzn. że wszystkie to może nie - chodzą w środowisku opowieści jak to
> kierowcy wlepiono nawet punkty karne za przekroczenie prędkości na OS.
Ale tak radarem, czy wylecial z trasy, poszkodowany policje wezwal, ta
stwierdzila "niedostowanie predkosci do warunkow" i mandat sie
slusznie nalezy :-)
> Wina kierowcy będzie wyłączona na zasadach kontratypu sportowego.
> Powodowanie wypadków jest nieodłączną częścią legalnej dyscypliny sportowej
> o skodyfikowanych zasadach, które nie zabraniają powodowania wypadków, oraz
> przewidują zasady postępowania po spowodowaniu wypadku.
>
> Oczywiście "sąd może wszystko" ale teoretycznie sportowiec nie odpowiada za
> wynikające ze specyfiki dyscypliny czyny które normalnie są czynami
> zabronionymi (np. bokser nie odpowiada za pobicie rywala w ringu).
No ale boks to wydaje mi sie czyms nieco innym niz predkosc na
rajdzie. Bo istotą tego sportu jest jednak dojechanie do mety, a nie
wylecenie z zakretu :-)
Poza tym pisales o mandacie, a przeciez moga byc ofiary w ludziach i
stosowny proces.
> I dlatego nie trzeba kierowcy rajdowemu udowaniać winy, żeby poszkodowany w
> wypadku uzyskał odszkodowanie z obowiązkowego OC pojazdu właśnie na
> zasadzie ryzyka.
a nie macie jakiejs specjalnej polisy, ktora to jawnie gwarantuje ?
> Dzięki temu jeśli pieszego przejedzie samochód, którego kierowca twierdzi
> że został zmuszony do takiego manewru przez kogoś innego, to pieszy
> dostanie odszkodowanie pomimo że nie da się udowodnić winy kierowcy.
A kierowca czy pasazer innego pojazdu ?
To jakie ubezpieczenie zawrzec, aby sie nie ocknac z reka w nocniku,
gdy np pojazd 1 zajedzie droge pojazdowi 2, ten ucieknie w bok i
przywali nas czolowo, a pojazd nr 1 zniknie ?
Albo jak np policja staranuje uciekajacego, a ten w efekcie przywali w
nas ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.17 01:26 Tomasz Pyra
- 27.10.17 10:12 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=