    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Atak na pijaka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 20 Oct 2017 01:26:28 +0200

    Dnia Thu, 19 Oct 2017 23:40:36 +0200, J.F. napisał(a):

    > o tym "w ruchu" to art 436 tak malo wyraznie pisze, ze mozna
    > stwierdzic ze nie pisze ...

    > Ale czemu nie ma winy kierowcy ?

    > Ale tak radarem, czy wylecial z trasy, poszkodowany policje wezwal, ta
    > stwierdzila "niedostowanie predkosci do warunkow" i mandat sie
    > slusznie nalezy :-)

    To są takie opowieści z magla, z tego co wiem na podstawie onboardu
    ustalono że kierujący jechał 140, a ograniczenie było do 40.
    Ale jako że to "opowieści dziwnej treści" to już istotne informacje czy to
    orzekł posterunkowy z jakieś wsi, czy może sąd (i jaki?) to juz nie wiadomo
    :)

    > No ale boks to wydaje mi sie czyms nieco innym niz predkosc na
    > rajdzie. Bo istotą tego sportu jest jednak dojechanie do mety, a nie
    > wylecenie z zakretu :-)
    >
    > Poza tym pisales o mandacie, a przeciez moga byc ofiary w ludziach i
    > stosowny proces.

    Ofiary niestety czasami są i są procesy, ale nie słyszałem o wyroku
    uznającym kierowcę winnym spowodowania wypadku.
    Jeden który znam że zakończył się skazaniem dotyczył wypadku spowodowanego
    stanem technicznym (niewłaściwą modyfikacją układu hamulcowego, co do
    której uznano że nie była zgodna z zasadami sportu, bo była niezgodna z
    homologacją FIA), gdzie kierowca był jednocześnie właścicielem i chyba
    autorem tej przeróbki.

    > a nie macie jakiejs specjalnej polisy, ktora to jawnie gwarantuje ?

    Nie ma i być nie może, bo w tym kraju pojazdy mechaniczne posiadają polisę
    obowiązkowego OC, a jeśli jej nie mają to płaci UFG.

    Tu mam kolejną (tym razem pewną) historię jak to samochód wyściowy (na
    bazie samochodu drogowego, ale nie mogący jeździć po drogach - brak
    świateł, głośny wydech) wypadł za metą z trasy i uszkodził inne samochody
    wyścigowe.
    Kierowca miał OC od ryzyka sportowego, ale nie miał OC pojazdu.

    Poszkodowani poszli do ubezpieczyciela od "ryzyka sportowego" który
    stwierdził że nic nie zapłaci, bo w Polsce za szkody związane z ruchem
    pojazdu odpowiedzialność na ubezpieczeniu obowiązkowym.
    No i faktycznie - UFG wypłaciło odszkodowania, a właściciel pojazdu dostał
    jeszcze karę za brak OC.

    > A kierowca czy pasazer innego pojazdu ?

    A to tam są te cyrki, że wszystko zależy czy go przewozisz z grzeczności
    czy inaczej :)
    To już trzeba doczytać, bo wtedy to dziwne tematy się pojawiają.

    > To jakie ubezpieczenie zawrzec, aby sie nie ocknac z reka w nocniku,
    > gdy np pojazd 1 zajedzie droge pojazdowi 2, ten ucieknie w bok i
    > przywali nas czolowo, a pojazd nr 1 zniknie ?

    pewnie autocasco

    > Albo jak np policja staranuje uciekajacego, a ten w efekcie przywali w
    > nas ?

    No niestety jak jedziesz pojazdem, to prawo cywilne uznaje że wszyscy
    ponoszą "ryzyko" i godząc się na nie nie potrzebują dodatkowej ochrony.

    I w takim wypadku żeby uzyskać odszkodowanie musi być winny, któremu winę
    trzeba udowodnić.
    Jak się nie da udowodnić to nie bedzie odszkodowania.