-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Atak na pijaka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5...@g...com>
<os6vh6$cb2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
<b...@g...com>
<a...@n...neostrada.pl>
<vr2kcvrb38kf$.nhkiob1bm1z5$.dlg@40tude.net>
<os8886$139$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<os9cft$24a$1@node2.news.atman.pl>
<1bax91m9qw4im$.1m7mx5afkzzwa$.dlg@40tude.net>
<7vp0dnleh4ys$.snel5n9ocucd.dlg@40tude.net>
Date: Fri, 20 Oct 2017 01:26:28 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 119
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
X-Trace: 1508455717 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15198 89.78.98.73:9881
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2617172
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 19 Oct 2017 23:40:36 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Thu, 19 Oct 2017 20:57:14 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Thu, 19 Oct 2017 07:16:44 +0200, Liwiusz napisał(a):
>>> Dlatego, że kodeks cywilny określa odpowiedzialność sprawcy wypadku
>>> samochodowego tylko na zasadzie winy, a nie na zasadzie ryzyka. Uściślę,
>>> że wyłączna zasada winy obowiązuje tylko w przypadku zderzenia się dwóch
>>> pojazdów i wynika z art.436 par. 2 kc.
>>
>> Oczywiście jest tak jak piszeszesz - jeśli chodzi o zderzenia między
>> pojazdami będącymi w ruchu to musi być wina.
>
> o tym "w ruchu" to art 436 tak malo wyraznie pisze, ze mozna
> stwierdzic ze nie pisze ...
>
>> Zasadę ryzyka miałem na myśli pisząc o wypadnięciu z drogi i tam narobieniu
>> szkód.
>
> Ale czemu nie ma winy kierowcy ?
>
>>>> Wszystkie szkody powodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu rajdu, to
>>>> właśnie zasada ryzyka.
>>> Być może nie wiesz po prostu o czym piszesz. Oczywiście nieprawdą jest,
>>> że "wszystkie szkody" spowodowane przez samochody rajdowe w otoczeniu
>>> rajdu są oceniane pod względem ryzyka.
>>
>> Tzn. że wszystkie to może nie - chodzą w środowisku opowieści jak to
>> kierowcy wlepiono nawet punkty karne za przekroczenie prędkości na OS.
>
> Ale tak radarem, czy wylecial z trasy, poszkodowany policje wezwal, ta
> stwierdzila "niedostowanie predkosci do warunkow" i mandat sie
> slusznie nalezy :-)
To są takie opowieści z magla, z tego co wiem na podstawie onboardu
ustalono że kierujący jechał 140, a ograniczenie było do 40.
Ale jako że to "opowieści dziwnej treści" to już istotne informacje czy to
orzekł posterunkowy z jakieś wsi, czy może sąd (i jaki?) to juz nie wiadomo
:)
>
>> Wina kierowcy będzie wyłączona na zasadach kontratypu sportowego.
>> Powodowanie wypadków jest nieodłączną częścią legalnej dyscypliny sportowej
>> o skodyfikowanych zasadach, które nie zabraniają powodowania wypadków, oraz
>> przewidują zasady postępowania po spowodowaniu wypadku.
>>
>> Oczywiście "sąd może wszystko" ale teoretycznie sportowiec nie odpowiada za
>> wynikające ze specyfiki dyscypliny czyny które normalnie są czynami
>> zabronionymi (np. bokser nie odpowiada za pobicie rywala w ringu).
>
> No ale boks to wydaje mi sie czyms nieco innym niz predkosc na
> rajdzie. Bo istotą tego sportu jest jednak dojechanie do mety, a nie
> wylecenie z zakretu :-)
>
> Poza tym pisales o mandacie, a przeciez moga byc ofiary w ludziach i
> stosowny proces.
Ofiary niestety czasami są i są procesy, ale nie słyszałem o wyroku
uznającym kierowcę winnym spowodowania wypadku.
Jeden który znam że zakończył się skazaniem dotyczył wypadku spowodowanego
stanem technicznym (niewłaściwą modyfikacją układu hamulcowego, co do
której uznano że nie była zgodna z zasadami sportu, bo była niezgodna z
homologacją FIA), gdzie kierowca był jednocześnie właścicielem i chyba
autorem tej przeróbki.
>> I dlatego nie trzeba kierowcy rajdowemu udowaniać winy, żeby poszkodowany w
>> wypadku uzyskał odszkodowanie z obowiązkowego OC pojazdu właśnie na
>> zasadzie ryzyka.
>
> a nie macie jakiejs specjalnej polisy, ktora to jawnie gwarantuje ?
Nie ma i być nie może, bo w tym kraju pojazdy mechaniczne posiadają polisę
obowiązkowego OC, a jeśli jej nie mają to płaci UFG.
Tu mam kolejną (tym razem pewną) historię jak to samochód wyściowy (na
bazie samochodu drogowego, ale nie mogący jeździć po drogach - brak
świateł, głośny wydech) wypadł za metą z trasy i uszkodził inne samochody
wyścigowe.
Kierowca miał OC od ryzyka sportowego, ale nie miał OC pojazdu.
Poszkodowani poszli do ubezpieczyciela od "ryzyka sportowego" który
stwierdził że nic nie zapłaci, bo w Polsce za szkody związane z ruchem
pojazdu odpowiedzialność na ubezpieczeniu obowiązkowym.
No i faktycznie - UFG wypłaciło odszkodowania, a właściciel pojazdu dostał
jeszcze karę za brak OC.
>
>> Dzięki temu jeśli pieszego przejedzie samochód, którego kierowca twierdzi
>> że został zmuszony do takiego manewru przez kogoś innego, to pieszy
>> dostanie odszkodowanie pomimo że nie da się udowodnić winy kierowcy.
>
> A kierowca czy pasazer innego pojazdu ?
A to tam są te cyrki, że wszystko zależy czy go przewozisz z grzeczności
czy inaczej :)
To już trzeba doczytać, bo wtedy to dziwne tematy się pojawiają.
> To jakie ubezpieczenie zawrzec, aby sie nie ocknac z reka w nocniku,
> gdy np pojazd 1 zajedzie droge pojazdowi 2, ten ucieknie w bok i
> przywali nas czolowo, a pojazd nr 1 zniknie ?
pewnie autocasco
> Albo jak np policja staranuje uciekajacego, a ten w efekcie przywali w
> nas ?
No niestety jak jedziesz pojazdem, to prawo cywilne uznaje że wszyscy
ponoszą "ryzyko" i godząc się na nie nie potrzebują dodatkowej ochrony.
I w takim wypadku żeby uzyskać odszkodowanie musi być winny, któremu winę
trzeba udowodnić.
Jak się nie da udowodnić to nie bedzie odszkodowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.17 10:12 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=